Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
antwerpx schreef:Een Belg.....met een hobby die al duur genoeg op haar eigen is
Ik hoop binnenkort toe te treden tot een comité dat dat de V-bommen op Antwerpen herdenkt, ik heb daar enkele contacten.....
Wat is er zo leuk aan v-bommen te herdenken?
wat is dat nu voor een vraag? denk is o.a. na wat V-bommen aanrichten en wat voor een impact dat op iemand maakt! denk voortaan is na wat je zegt
Guido, ik weet ook wel dat dit zeer ernstig is hoor, maar wat ik wou zeggen was, wat doet dat comité? Je kan eens naar een herdenking gaan, maar een comité daarvan
antwerpx schreef:Monumenten plaatsen, publicaties uitgeven en het opsporen van slachtoffers gaat nu eenmaal niet automatisch......
Met hoeveel zit je dan in dat comité? Wat bedoel je met publicaties uitgeven? Hoeveel keer per week/maand moet je daar naar toe gaan?
ps deze vragen komen nogal drijgend over, maar dat zijn ze heus niet hoor, ik ben alleen wat nieuwschierig
Publicaties: boekjes en informatiefolders uitgeven
Ik denk dat er nu in dat comité een 10-tal mensen zitten (waarvan enkelen gewoon voor de show (politici)).
Wanneer ze juist bijeenkomen weet ik niet, ik ben dan ook nog geen lid van het comité.
Ze hebben in ieder geval al gezorgd voor (onder andere) een monument in Nordhausen (waar V-bommen werden geproduceerd) en één aan het museum voor schone kunsten in Antwerpen...dat laatste wordt de 4de dus ingehuldigd.
Het hoeft niet moeilijk te zijn. Je begint met enkele informele bijeenkomsten, lokt volk uit de regio en later kan je nog zien tot wat het uitgroeit. Tijdens de bijeenkomsten ziet iemand het misschien zitten om een v.z.w op te richten............indien niet blijft het bij een gezellig samen zijn van historisch geïnteresseerden, evengoed.
Ik ben van plan om me wanneer ik klaar ben met school, en iets meer vrije tijd heb me als vrijwilliger op te geven bij het museum in best (Bevrijdende Vleugels).
Is op een steenworp afstand vanaf hier.. (ok, misschien voor een hele goeder werper..)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Zo, we zijn de afgelopen tijd bezig geweest met een tentoonstelling over de oorlog, die staat nu.
Vanavond ben ik enkele uren in het museum geweest. Ik heb een uur lang met een oude man gepraat die rondleidingen geeft door de natuur rond het museum. Hij vertelde machtig interessant over zijn periode bij de Nederlandse Arbeidsdienst. Zijn wegblijven van verlof en het onderduiken. Daarna over zijn Knill periode, waar hij de zelfde officieren had als bij het NAD.....
nu jullie hier zo over hebben ben ik wel gaan denken over een werkgroep van wo2 op te zetten hier in boxmeer. Ik ben ook van plan om een monument aantekaarten voor alle Geallieerden div,regt etc. maar moet nog even gaan kijken hoe ik dat moet aanpakken en waar ik beste kan beginnen. Zelf heb ik veel contact met een groep van historici die zich meer in de andere dingen verdiepen om daar een wo2 groep aan toe te voegen!
zoals vermeld in het Actueel topic, ga ik even kijken of ik een weekje kan werken in het Nationaal Oorlogs- en verzetsmuseum.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944