Oproep leden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door earlymb »

De rechter kijkt niet enkel naar de letter van de wet, maar ook naar de geest daarvan. Strikt genomen is de verkoop van tijdschriften als Playboy e.d. nog steeds verboden, maar zelfs de meest puriteinse club weet dat ze daarmee niet hoeven aan te komen bij de rechter. Er zijn zat oude wetten die in feite dood zijn maar nooit officieel ingetrokken, maar je zal met een goed verhaal moeten komen als je je daarop beroept. Dit zal ook in België zo gelden, denk ik.

Het verzamelen van militaria is in Nederland gewoon toegestaan, met de bekende beperkingen op het gebied van wapens & munitie en enkele andere gebieden.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Bedankt voor de reactie.

In België is het ook toegestaan (momenteel zal geen enkele politionele dienst zich inlaten met het opsporen) maar er zit een angel onder het gras die ze op elk moment kunnen boven halen als het hun past. Die oude wet...

Je haalt een mooi voorbeeld aan.

De wapenwet (was in België veel soepeler dan in Nederland jaren geleden) , na de aanpassingen die er allemaal gebeurd zijn (oa door een gangster die in Luik in het openbaar stond te schieten en met een granaat heeft geworpen) is deze al een pak strenger.

Nu Europa ook nog eens hun zeg komt doen, ken ik toch al wapenverzamelaars die de toekomst voor hun hobby somber inzien met al de gebeurtenissen die nu plaatsvinden. Gebeurtenissen die helemaal niets te doen hebben met deze verzamelaars.
Maar zij zijn wel de slachtoffers ervan.

Dan kan het zeer snel gaan als ze alles op een hoop gaan gooien.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Oproep leden

Bericht door Auke »

Dat 'rapport' dat ze op hun website hebben staan (http://www.afvn.nl/actueel/Rapport_Mili ... erland.htm) is fascinerend om te lezen. Het zit vol met drogredeneringen en getuigt van een volledig gebrek aan kennis van verzamelen. De mate van onderzoekskundig amateurisme en het gebrek aan onderbouwing is verbazingwekkend. Een paar voorbeeldjes:
Hoog tijd om aan de rem te trekken, vooral nu allerlei nazi-eigenschappen zoals vreemdelingenhaat, segregatie, rassendiscriminatie en haatzaaien hand over hand toenemen.
Drogredenering. vreemdelingenhaat, segregatie, rassendiscriminatie en haatzaaien zijn echt niet per definitie "nazi-eigenschappen".
Door de ongebreidelde handel in nazispullen slijt de afschuw van nazidaden in hoge mate.
Drogredenering. Er is totaal geen bewijs dat er een relatie bestaat tussen de twee.
De handel heeft volgens ons het effect dat de gevoeligheid voor de gruwelijkheid van de nazidaden sterk afneemt, al kunnen wij dat niet bewijzen
Ah, iets verderop wordt ten minste toegegeven dat dit slechts een ononderbouwde stelling is.
Verzoening: met het nazisme dienen we ons nooit te verzoenen
Dat wil ook niemand, het gaat om verzoening met de Duitsers.
Handel maakt ongevoelig
Opnieuw volstrekt ononderbouwd, het lijkt mij juist dat actieve handel het tegenovergestelde effect heeft.
we leggen hier [de handel] een verband met de toegenomen herdenking van nazisoldaten in bijv. Vorden
Opnieuw een ononderbouwde relatie
ook leggen we een verband met de toename in optredens van namaaknazi's
Opnieuw een ononderbouwde relatie
Opvallend is de terminologie waarin veel over hun nazispullen spreken. Daarbij is elke vorm van afkeer of afschuw volledig verdwenen. [...] Zeer goede kwaliteit, overall nice [...]
Kwaliteitsomschrijvingen worden hier geïnterpreteerd als verheerlijking, alsof er gelekkerbekt wordt.
Er wordt grof geld aan verdiend: de 10 grootste handelaren zetten ieder meer dan € 150.000 per jaar om.
Verdienen is iets anders dan omzetten. Maar goed, wat dan nog? Als er weinig geld aan wordt verdiend mag het wel?
Er worden steeds meer nieuwe spullen speciaal voor deze handel gemaakt
Alles groeit blijkbaar: de handel, de winst, de productie, de fascinatie, maar niets van dit alles wordt onderbouwd.

Om nog maar niet te beginnen over de onzinredenering dat de Wehrmacht nazi's bevatte, en dat alle Wehrmacht-soldaten dus nazi waren, en dat de Wehrmacht oorlogsmisdaden heeft begaan, en dat alle Wehrmacht-soldaten dus oorlogsmisdadiger waren. En zo gaat het maar door. Iemand die dit beschouwt als een overtuigende argumentatie is niet goed wijs. Wat ik daarom vele malen zorgwekkender vind - en eigenlijk ronduit bizar - is dat gemeenten en de politie gewoon meegaan in deze waan. Ze sluiten militariabeurzen en herdenkingen van Duitse militairen, naar ik aanneem gebaseerd op de door Graaff voorgedragen argumenten. Wat mij betreft laten we Graaff e.a. lekker raaskallen, we moeten zijn berichten gewoon negeren, maar waarom zijn de politie en lokale overheden zo gevoelig voor zijn argumenten? Zij moeten eens een weldoordacht standpunt gaan innemen in plaats van de weg van de minste weerstand kiezen. Zolang ze dat niet doen zijn vooral zij kwalijk bezig.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door magicdutchmen »

Ik vind dat zolang de Graaff niet de moeite neemt om inhoudelijk in discussie te gaan over datgene wat hij verkondigt hij hier op het wo2 discussie forum niks te zoeken heeft. Naar aanleiding van de laatste boodschap erger ik mij eigenlijk meer aan het feit dat de topic getiteld "Mein Kampf" is gesloten. Is dit werkelijk de manier waarop we hier mee om moeten gaan? Is de uitspraak niet, wie zwijgt stemt toe...
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door Proos »

Ik ben de moderator van "actueel" heb dat topic gesloten en omwille van het feit dat het amper nieuwswaarde heeft. Tenslotte hadden we al een bestaand topic in actueel over de nieuwe uitgave (dus dat was niet nieuw) en was de toevoeging dus enkel dat Graaff het een oké uitgave vindt. Prima dat hij dat aangeeft. Op dat vlak ben ik 't zelfs met 'm eens: die geannoteerde uitgave is prima te verantwoorden.
Behalve het "oké"-standpunt bevatte het persberichtje vooral veel herhaling. Het was dus een erg magere toevoeging aan het forum en de reacties waren (mogelijk daarom) ook weinig on topic. Eerlijk gezegd vind ik de reacties schadelijker voor de verzamelgemeenschap dan het berichtje van Graaff. Gewoon negeren, topic sluiten, niet belangrijker maken dan het is. We geven er nu met z'n allen de schijn van dat er iets aan de hand is. Just my two cents.

Reden genoeg om het te sluiten in ieder geval; ik zie ook geen aanleiding om het te heropenen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Proos,

Als een ander lid zoiets doet wordt hij op de vingers getikt en misschien zelfs verbannen.

Het heeft lang geduurd eer de lezers het doorhadden in het eerste topic dat het om een volledig nieuw boek ging.
Als ik Uw reactie daarin lees denk ik ook dat je het niet door had. Misschien was de titel van het topic dan ook niet echt de juiste ?

Ik heb telkens moeten schrijven dat het een nieuw boek was (dit in verband met het verbod !!). Maar ja sommige leden lezen echter niet wat er staat of willen het niet lezen en reageren dan als een kip zonder kop.

Trouwens U zegt zelf dat er al een topic bestond, waarom hebben dan de moderators er een nieuwe laten bijmaken door de Heer Graaff ?
Hij kon of de moderators konden dit dan toch ook ondergebracht hebben in het eerste topic.

Maar het was juist de bedoeling van de heer Graaff om voor de zoveelste maal te komen provoceren op dit forum.(een nieuw topic heeft altijd meer aantrekking dan eentje dat al bestaat natuurlijk!!)
Maar schijnbaar heeft het forum team daar geen problemen mee.

Maar zou het niet beter zijn dat de heer Graaff helemaal geen berichten meer post op dit forum ?
Dan is er zeker geen tekst verspilling als deze meer nodig ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door earlymb »

Ik ben het met Proos eens en ik begrijp niet helemaal waarom je nou zo opgewonden bent, Guy? Als dat topic open was gebleven waren er nu 5 pagina's bijgekomen met reacties hoezeer hij verkeerd bezig is. Dat weten we toch allemaal al lang?

Elk leesteken dat nog aan de rare uitspraken van die mafkees verspild wordt is een punt voor hem! Bovendien is het volstrekt nutteloos, hij komt hier alleen om zijn 'nieuwsberichten' te plaatsen en voor de rest staat iedereen hier voor eigen kerk te prediken. Zolang hij zich aan de regels houdt heeft ook hij vrijheid van meningsuiting, ook al is verder niemand het met hem eens. Het muntje heeft twee kanten...
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Erik »

uniformverzamelaar schreef:Maar zou het niet beter zijn dat de heer Graaff helemaal geen berichten meer post op dit forum ?
Dan is er zeker geen tekst verspilling als deze meer nodig ?
Onverstandig.
Mijnheer Graaff heeft een boodschap en een mening en is vrij deze te uiten. Vermits hij daarmee geen mensen beledigt natuurlijk. Zijn boodschap en mening zijn WO2 gerelateerd en 'horen' dus op een forum als dit. Ook als die de meeste leden onwelgevallig is.
Het sluiten van mogelijkheden om meningen kenbaar te maken hoort bij repressieve staatssystemen zoals het fascisme en het communisme.
Ga op argumenten met de heer Graaff in discussie of meng je er niet in.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Dat is het probleem dat er hier zich stelt Erik.

Deze man vertikt het om in discussie te gaan.

Denk toch al meerdere keren gelezen te hebben dat verzamelaars zich uitgescholden voelen voor nazi's door dit heerschap.

Is dit een uitlating die hoort op dit forum.........is dit vrije meningsuiting ????
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door magicdutchmen »

Ik vind het jammer dat het wo2 forum het typische gedoogbeleid er op na houdt met betrekking tot deze man.
Volgens mij moet elk lid hier op dit forum zich verantwoorden met betrekking tot wat hij zegt, behalve als die persoon de Graaff heet.
Is het angst of gebrek aan leiderschap wat hier de regie voert?
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Oproep leden

Bericht door arie »

Beste GuY ,
Ik ben het helemaal met je eens, en heb zelf mijn mening al enkel keer kenbaar gemaakt.
We leven in een vrij land met ieder zijn eigen menig.
De beste man komt hier niet om dingen te delen enkel maar om te uiten .
Een ieder met dit gedrag die deel nam op dit forum krijgt een ban of word verbannen.
Ik snap werkelijk niet dat men hem hier wel een podium bied om alleen zijn ongenoegen te uiten en haat te zaaien.

Beste magicdutchmen,
Je slaat de spijker op zijn kop slaat,
Dit heb ik in een Pb ook nog kenbaar gemaakt aan de beheerder, maar werd me niet in dank afgenomen.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Erik »

uniformverzamelaar schreef:Dat is het probleem dat er hier zich stelt Erik.

Deze man vertikt het om in discussie te gaan.
Hier kun je hem en z'n bende bereiken: http://www.afvn.nl/contact.htm
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Oproep leden

Bericht door uniformverzamelaar »

Erik schreef:
uniformverzamelaar schreef:Dat is het probleem dat er hier zich stelt Erik.

Deze man vertikt het om in discussie te gaan.
Hier kun je hem en z'n bende bereiken: http://www.afvn.nl/contact.htm
Neen Erik je mag de wereld niet omkeren.

De heer Graaff heeft HIER ( viewtopic.php?f=4&t=39472 )een topic geopend waar vragen werden gesteld en niet andersom.
Dan is het niet meer als normaal dat hij hier ook zou antwoorden op die vragen of moeten we deze man beschouwen als een gewone ordinaire boer die geen greintje manieren heeft ?
Antwoorden op vragen of trachten te antwoorden is een van de basis taken die op een forum als dit toch hoog in het vaandel worden gedragen :yes:
Laatst gewijzigd door uniformverzamelaar op 20 jan 2016, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Oproep leden

Bericht door Erik »

Feit is dat deze man dit forum kennelijk ziet als een soort publicatiebord waaraan je een affiche kunt hangen en dan wegwandelen. Het grootste deel van de forumbezoekers ziet een forum als een actieve uitwisseling.
Ik kom in de rubriek "actueel" wel vaker berichtjes tegen (vaak zelfs alleen een linkje) waarbij de poster ons op de hoogte wil van een bepaald feit, een gebeurtenis of publicatie. Vaak ook ter kennisgeving en waarom niet.
Ik ben het met je eens dat een forum als ongeschreven regel heeft dat je vragen, aantijgingen en zelfs beschuldigingen moet toelichten als daar om gevraagd wordt. Is ook een beleefdheidsregel.
Zou je iemand de toegang willen ontzeggen moet hij echter aantoonbaar tegen de bekend gestelde regels acteren. Het is denk ik niet zo'n grote moeite om dat op te nemen in de geschreven regelgeving op dit forum. Dan sta je sterker als je een Graaff weert van het forum.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Oproep leden

Bericht door ike75 »

Forum regel 2.Let erop dat je niemand op welke wijze dan ook kwetst met je uitlatingen. Wat doet hij???????/
Plaats reactie