Vitrine verlichting

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
German-collector
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 okt 2016, 12:43
Locatie: Walcheren

Vitrine verlichting

Bericht door German-collector »

Nu mijn vitrine een beetje vol raakt word het licht best wel een beetje geblokkeerd. Ik heb zelf een ikea detolf vitrine en heb het er lampje in gemonteerd die erbij hoorde. De onderste 2 planken van mijn vitrine krijgen bijna geen licht meer. De ondeste heeft geen licht.

Is er iemand die dit zelfde probleem had en weet hoe dit opgelost kan worden? Of iemand die een genie is die een goeie oplossing heeft? :)
Bijlagen
20170114_142541.jpg
Opgeheven account 8153

Re: Vitrine verlichting

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Heb het zelfde kastje maar zet er geen verlichting in omdat ik bang ben dat mijn foto's zouden verkleuren.
Gebruikersavatar
German-collector
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 okt 2016, 12:43
Locatie: Walcheren

Re: Vitrine verlichting

Bericht door German-collector »

Als het goed is is het een led lampje. Led verkleurde volgens mij foto's niet. Excuus als ik het fout heb.
Opgeheven account 8153

Re: Vitrine verlichting

Bericht door Opgeheven account 8153 »

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Vitrine verlichting

Bericht door asjemenou »

Volgens mij heeft elke militaria verzamelaar wel zo'n IKEA vitrinekastje staan. :)

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van verlichting in een vitrinekastje. Als het dan toch gewenst is dan kun je inderdaad beter LED verlichting nemen.
Heb je wel eens aan LED strips gedacht? Zie; http://ledworld.nl/led-strips.html .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
German-collector
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 okt 2016, 12:43
Locatie: Walcheren

Re: Vitrine verlichting

Bericht door German-collector »

En zit er een reden achter waarom u niet zo'n voorstander bent van led verlichting? Ik zat al te denken aan led strips ja, en dan aan de onderkant van de plankjes monteren.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Vitrine verlichting

Bericht door asjemenou »

Ik ben geen voorstander van verlichting in een vitrinekast. Dit is een persoonlijke voorkeur.
Beter vind ik het om de vitrinekast in zijn geheel te verlichten met een spotlamp welke bijvoorbeeld aan het plafond hangt.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Vitrine verlichting

Bericht door earlymb »

Bij de Action verkopen ze een set van LED strip met een afstandsbediening. Het beste effect krijg je als je langs de voorste hoeken over de hele hoogte van de kast een LED strip plakt. Deze zijn helaas wel zichtbaar omdat alles glas is, maar die strips zijn erg smal dus ze zullen waarschijnlijk ook niet echt opvallen.
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Vitrine verlichting

Bericht door Timster »

Ik heb die ronde led verlichting van de Ikea in mijn kasten hangen. Die plak je op elke glasplaat. Aangezien je daar je spullen op zet zie je er dus helemaal niets van.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116541/
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Vitrine verlichting

Bericht door Jim »

earlymb schreef:Bij de Action verkopen ze een set van LED strip met een afstandsbediening. Het beste effect krijg je als je langs de voorste hoeken over de hele hoogte van de kast een LED strip plakt. Deze zijn helaas wel zichtbaar omdat alles glas is, maar die strips zijn erg smal dus ze zullen waarschijnlijk ook niet echt opvallen.
De smalle strips horizontaal onder de onderste legger plakken geeft een meer onzichtbaar effect kan alleen qua verbinding weer lastig zijn.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie