35 mm film , Gevaert belgium

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Roel R.
Lid
Contacteer:

35 mm film , Gevaert belgium

Bericht door Roel R. »

Ik heb 35 mm film in mijn bezit gekregen. Ik kan hem hier niet bekijken maar ik zie dat er marcherende troepen op staan. Ik vermoed zelf pre 45. De film is van Gevaert Belgium.

Hoe kan ik deze film het beste bewaren?
Hoe kan ik deze film bekijken,
Iemand meer info over die firma?
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Gevaert is altijd gevestigd geweest in Mortsel bij Antwerpen. Het bedrijf bestond al van ver voor WOII en produceerde fotopapier, fotoplaten en verschillende soorten filmpjes. Enkele jaren na WOII is het opgeslokt door Agfa (het heet nu agfa-gevaert trouwens).
Het produceren van fotopapier was verboden tijdens de oorlog hier, ik weet niet hoe het met filmpjes zat.

Gevaert heeft ook fotocamera's gemaakt, maar wanneer weet ik niet, ik vermoed na de oorlog.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Tot wanneer was Gevaert, Gevaert precies? Na de overname door AGFA zullen ze namelijk niets meer geproduceert hebben met Gevaert belgium erop? Dan kan ik de tijd beter inschatten.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Even wat opgezocht:
Gevaert bestaat sinds 1894
Ze zijn gefusioneerd in 1964

Het moet volgens mij wel te doen zijn om op te zoeken vanaf/tot wanneer men 35mm's produceerde.
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Roel er zijn speciale film en foto zaken die zulke films kunnen omzetten naar dvd/video, loop gewoon een speciaalzaak binnen!
Gesloten