We praten langs elkaar heen, denk ik.
De privacy en beveiliging alhier hebben helemaal niks te maken met strafrechtelijke opsporing. Wanneer we wo2forum op een server in een wetteloos land hadden staan of wanneer we criminelen zouden zijn, dan hadden ze ons inderdaad e
kunnen hacken. Maar dat hoeft helemaal niet.
Dat lees je ook in de verklaring. Ik zal het aanwijzen:
Uit de privacyverklaring:
Het wo2forum deelt logbestanden niet met andere partijen, tenzij wij daartoe via rechtswegen worden verplicht.
En de overeenkomst tussen jou en wo2forum:
U gaat ermee akkoord dat wo2forum.nl het recht heeft gegevens te verstrekken aan een Internet Service Provider indien er sprake is van een ernstige overtreding op een van de bovenstaande punten of de forumregels. Ook zal wo2forum.nl gegevens verstrekken indien zij hiertoe wordt verzocht door justitie.
En dit is ook zo voor hosting providers in Nederland, waar onze server staat.
Als er toegang nodig is dan hoeft er dus niks gehackt te worden. Ook onze Nederlandse hostingspartij kan gewoon op de server, wat ook helemaal de bedoeling is. We hebben een verwerkersovereenkomst conform de wet persoonsgegevens met hen. Dat wil zeggen dat je hebben gegevens veilig zijn, tenzij.....er ernstige c.q. zwaarwegende redenen zijn voor justitie om je op te sporen.
Nu waarschuwen we daar duidelijk voor, nog voordat je lid wordt in de voorwaarden, herhalen we dat in de privacyverklaring en hebben we in de forumregels staan dat je je aan de wet houden.
Er zijn ook sites die minder duidelijk zijn, maar realiseer je goed dat alles dat je online doet achterhaald kan worden. Dus wat je op Facebook, Twitter, e-mail, de tennisclub en op de site van de bar om de hoek doet. Allemaal dienen ze te voldoen aan de Nederlandse wet als ze door Nederlandse burgers gebruikt worden, ook buitenlandse sites dus zoals veel social media.
En over mijn opmerking als beheerder naar jou toe. Ik heb nog even gekeken naar je posts en je geeft aan een seinpistool te hebben dat niet legaal is, maar daar niet mee te zitten. Je roept ook te lachen als de politie zou komen.
Ik vind het prima dat je er niet mee zit, dat moet je zelf weten, maar daarom geef ik voor de zekerheid nog eens aan wat hier wel en niet mag en de consequentie daarvan is. Wij zitten er namelijk wel mee want dit forum gaat over een gevoelige periode uit de geschiedenis en ik zit dan ook niet te wachten op aandacht van politie omdat leden zich niet aan de wet houden.
Dus het gaat mij er niet om of jij het belangrijk vindt, ik vind het belangrijk, want deze site staat op mijn naam.
Ik zeg niet dat je iets illegaals verkoopt in de marktplaats, of zou gaan doen, maar ik ben graag wel duidelijk dat toegang tot de marktplaats een privilege is dat je ook kan kwijtraken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Niets ten nadelen van je, maar wel gewoon duidelijk.