Phileine zegt Borderline...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Phileine zegt Borderline...

Bericht door Harro »

Toen ik "Phileine zegt sorry" voor het eerst zag was mijn eerste reactie: Borderline. Maar daar heb ik verder niets meer over gelezen in recenties e.d. Iemand die daar wel iets over weet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik ken die film niet, maar kan je uitleggen wat de link tussen Phileine en Borderline Syndroom is? Ik werk namelijk met Borderliners..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik ook (werken bedoel ik). Ken je de film niet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee, wel van gehoord, maar Nederlandse films trekken mij niet zo :P
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Is dan beroepshalve wel een aanrader. Niet dat het tot nieuwe inzichten zal leiden hoor, maar haar gedrag is mijns inziens erg herkenbaar: Phileine gaat door het leven als een zelfverzekerde, zelfbewuste bitch met heel veel egocentrisme. Maar onderhuids is het een pose, een manier om op de been te blijven. Geen echt contact maken., voorkomen dat iemand iets gaat betekenen. Haar karakter laat zich lastig uitleggen. Een keertje huren zou ik zeggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Reza in Ik ook van jou heeft in ieder geval wel borderline, dat boek moest ik nog eens lezen voor Nederlands. Dat is de film met Angela Schijf en Antonie Kamerling.
Over Phileine kan ik zoiets nergens vinden in samenvattingen of recensies.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

wat is borderline precies dan?
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Borderline is een persoonlijkheidsstoornis die bestaat uit verschillende symptonen. Die je overigens niet allemaal hoeft te hebben.

Een van de meest opvallende kenmerken van een borderlinestoornis is dat iemands gevoelens, gedachten en gedrag van moment tot moment sterk wisselen. Iemand met borderline weet vaak niet wat hij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een 'borderliner' kan impulsief een relatie of vriendschap verbreken of plotseling een baan opzeggen, schijnbaar zonder aanleiding. Dat is voor anderen moeilijk te begrijpen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten