Phileine zegt Borderline...
- Harro
- Lid
Phileine zegt Borderline...
Toen ik "Phileine zegt sorry" voor het eerst zag was mijn eerste reactie: Borderline. Maar daar heb ik verder niets meer over gelezen in recenties e.d. Iemand die daar wel iets over weet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Harro
- Lid
- Harro
- Lid
Is dan beroepshalve wel een aanrader. Niet dat het tot nieuwe inzichten zal leiden hoor, maar haar gedrag is mijns inziens erg herkenbaar: Phileine gaat door het leven als een zelfverzekerde, zelfbewuste bitch met heel veel egocentrisme. Maar onderhuids is het een pose, een manier om op de been te blijven. Geen echt contact maken., voorkomen dat iemand iets gaat betekenen. Haar karakter laat zich lastig uitleggen. Een keertje huren zou ik zeggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
Reza in Ik ook van jou heeft in ieder geval wel borderline, dat boek moest ik nog eens lezen voor Nederlands. Dat is de film met Angela Schijf en Antonie Kamerling.
Over Phileine kan ik zoiets nergens vinden in samenvattingen of recensies.
Over Phileine kan ik zoiets nergens vinden in samenvattingen of recensies.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Borderline is een persoonlijkheidsstoornis die bestaat uit verschillende symptonen. Die je overigens niet allemaal hoeft te hebben.
Een van de meest opvallende kenmerken van een borderlinestoornis is dat iemands gevoelens, gedachten en gedrag van moment tot moment sterk wisselen. Iemand met borderline weet vaak niet wat hij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een 'borderliner' kan impulsief een relatie of vriendschap verbreken of plotseling een baan opzeggen, schijnbaar zonder aanleiding. Dat is voor anderen moeilijk te begrijpen.
Een van de meest opvallende kenmerken van een borderlinestoornis is dat iemands gevoelens, gedachten en gedrag van moment tot moment sterk wisselen. Iemand met borderline weet vaak niet wat hij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een 'borderliner' kan impulsief een relatie of vriendschap verbreken of plotseling een baan opzeggen, schijnbaar zonder aanleiding. Dat is voor anderen moeilijk te begrijpen.
- Harro
- Lid