Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De 'echte neppe' komt dit jaar aan in Alkmaar, op zaterdag 13 november.
Wij doen er niets meer aan. In plaats van Sinterklaas doen we met kerst cadeautjes.
Kan me nog wel het moment herinneren dat mijn ouders vertelden dat de goedheiligman eigenlijk helemaal niet bestond. 'Wat? Is dit een grap?'
Vond het altijd wel een beetje vreemd, aangezien wij geen schoorsteen hebben thuis!
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..." Siegfried Sassoon
Best wel leuk eigenlijk zo, rond november december komen de discussies in de basisscholen (6-12 jaar) weer op gang tussen de non-believers en de believers!
En hoewel ik mij enorm stoor aan de overdadige commercie errond, blijft het een speciaal sfeertje hebben, Sinterklaas...
Zelf ben ik trouwens de jongste thuis en ik vond het heerlijk dat mijn broers en zus zelf believers waren (dacht ik toch!). Dat maakt het voor een kind stukken gemakkelijker!
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Heb net met een collega van mij 15 zakken pepernoten van 5 kilo naar binnen gedragen. Het is de bedoeling dat we op ons werk 75 kilo pepernoten gaan op eten. Van alle kanten komen collega's met bakken, dozen, potten, zakken enzo om pepernoten te halen voor op hun kantoor.
Er zijn hier natuurlijk nog wel wat leden die gezien hun leeftijd nog vol op in de goede oude Sint geloven, al is dat meestal om het goede wat daar hopelijk achter zit .