Mijn onderwerp was "De slag om Arnhem". Niet een werkstuk zoals iedereen doet, nee, een presentatie voor groep 5/6 in Kootstertille. Vannochtend vroeg werd ik uit bed gehaald en naar school gebracht met een busje, verzameling in de achterbak, het verhaal waar ik mij ongeveer op moest richten nog een keer doorlezen.. en toen... toen zou het beginnen. Eindelijk aangekomen op de school, kwamen we er achter dat de Beamer het niet deed (een geval zodat je diavoorstellingen op een bord kan doen) Dus het liep wat uit omdat een collega van een leraar die mij wat begeleidde een nieuwe beamer ophaalde.
Alles liep goed, netjes en rustig. Ik combineerde verhaal met tv met dia voorstelling, zodat de kinderen hun aandacht niet verloren. Alles ging goed, ook al was iok ongeveer een uur aan het woord, iedereen vond het interessant. Na de presentatie mochten ze helmen op doen e.d. als ze wilden (als ze maar voorzichtig waren... dus ik stond erbij)
Iedereen kreeg een grote harde kartonnen plaat waar ze "arnhem" op konden verfen. De brug die ze creatief maakten, sommigen hadden een brug die al ingestort was, de anderen een brug die nog goed stond.
Om ongeveer 12 uur was het afgelopen, de kinderen mochten naar huis en de lerares vna mijn school die er ook bij was om te kijken zijn dat ik het heel goed deed. Ze mag nog geen cijfer geven, maar ze gaf me alvast een "U" (Uitmuntend)
Goede voortekenen dus! Ik vond het persoonlijk erg leuk om te doen! Het heeft wat tijd gekost, maar het was de moeite zeker waard.
P.S. Ik mag geen foto's plaatsen van kinderen. Dus dat doe ik ook niet

Toch nog maar een foto van mijn huidige verzameling, oke, ik had niet alles mee, maar geeft toch een beeld

nog 1

oke, de laatste

Dit ben ik wanneer ik net wat zeer interessants aan het vertellen was

Toevoelag kwam het beeld net zo te staan.

Deze vind ik nog het leukste, nog niet af, huisjes e.d. komen nog, maar je kan een beeld krijgen hoe intensief de kinderen er ongeveer mee bezig waren