Ouders ook gelijk maar opsluiten dan?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Ouders ook gelijk maar opsluiten dan?

Bericht door Hauptmann »

http://www.nu.nl/news.jsp?n=452090&c=10

Opgestoken middelvinger verpest verjaardagsfeest

Uitgegeven: 6 december 2004 16:38
Laatst gewijzigd: 6 december 2004 16:49
AMSTERDAM - Het verjaardagsfeestje van een 12-jarige jongen in Eindhoven eindigde zondag anders dan hij verwachtte. Nadat hij bij wijze van grap agenten begroette met een opgestoken middelvinger, werd de jongen gearresteerd.

De jongen zou samen met vriendjes en familie gaan lasergamen. Nadat hij zijn middelvinger opstak naar passerende agenten, stapten zij op hem af. Hij werd uiteindelijk gearresteerd, omdat een gesprek niet mogelijk bleek.

Binnenkort moet de jongen zich melden bij Bureau Halt. De familie van de jongen accepteerde de actie van de politie niet en dient een klacht in.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Je middelvinger opsteken naar een ambtenaar in functie is niet toegestaan, of je nu jarig bent of niet..
Als je jarig bent mag je toch ook niet door het rood rijden of fout parkeren?

Het klinkt misschien een beetje lullig, en die jongen zal ook vast wel een leukere verjaardag verdiend hebben maar het is in mijn ogen volledig zijn eigen schuld.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Maar het arresteren van een kind van 12 gaat wel erg vind ik. Een bekeuring was beter geweest.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Hij werd uiteindelijk gearresteerd, omdat een gesprek niet mogelijk bleek.
let op deze regel :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Je gaat toch geen kind van 12 jaar oppakken omdat hij zijn middelvinger naar een Politie-agent opsteekt(Of het nou voor de grap is of niet),zoiets doe je toch niet als politieagent :x

En ook nog moet de jongen zich gaan melden bij Bureau Halt :!:

Dit is toch gewoon te gek voor woorden...........
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Zoiets zegt natuurlijk alles en niets. Hoe erg was die 'onmogelijkheid tot gesprek'? Mogelijk was die onmogelijkheid reden genoeg om iemand te arresteren.

Ik oordeel niet tot hier het fijne van is bekend.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

robin.h schreef:Je gaat toch geen kind van 12 jaar oppakken omdat hij zijn middelvinger naar een Politie-agent opsteekt(Of het nou voor de grap is of niet),zoiets doe je toch niet als politieagent :x

Ehhh, zoeits doe je niet als jongen lijkt me. Vind de actie van de agent absoluut begrijpelijk. Als je af en toe ziet wat de politie allemaal wel niet moet tolleren. Het zal wel een beetje uit de hand zijn gelopen, anders arresteren ze hem echt niet.
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Laat de politie dan ook voetbalrelschoppers aanpakken ! Makkelijk hoor, zo'n klein manneke.

(of was die actie van de politie nodig om te voorkomen dat het manneke een hooligan zou worden?)
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Hauptmann schreef:
robin.h schreef:Je gaat toch geen kind van 12 jaar oppakken omdat hij zijn middelvinger naar een Politie-agent opsteekt(Of het nou voor de grap is of niet),zoiets doe je toch niet als politieagent :x

Ehhh, zoeits doe je niet als jongen lijkt me. Vind de actie van de agent absoluut begrijpelijk. Als je af en toe ziet wat de politie allemaal wel niet moet tolleren. Het zal wel een beetje uit de hand zijn gelopen, anders arresteren ze hem echt niet.
Dan kunnen we net zo goed 3/4 van nederland gaan laten opsluiten,want iedereen heeft wel eens een middelvinger opgestoken,of heeft wel eens een papiertje op de grond gegooid,(Want dit mag ook niet,en dus moet de dader dan ook gestraft worden.Als we toch alles volgens de regels doen)of rijdt wel eens 1 km te hard,en noem maar op.

Ik ben hier dus absolute niet mee eens.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

mario schreef:Laat de politie dan ook voetbalrelschoppers aanpakken ! Makkelijk hoor, zo'n klein manneke.

(of was die actie van de politie nodig om te voorkomen dat het manneke een hooligan zou worden?)
Flitsen langs de snelweg is ook makkelijk. Het staat alleen maar op nu.nl omdat het een klein manneke is. Ze pakken per dag echt wel meer mensen op die zoiets doen.

Zie het als zelfbescherming, als hij dit tegen de verkeerde persoon had gedaan hadden we weer een stille tocht kunnen houden....
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

respect voor de veldwachter :)
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Dus omdat iemand van 12 het doet moeten we het toestaan? Juist niet! Wat bezielt een snotneus van 12 eigenlijk om naar een agent zijn middelvinger op te steken? Moet dat een grap zijn? Laat me niet lachen. Juist niet accepteren, zeker niet als een gesprek niet mogelijk blijkt!

Maar inderdaad niet oordelen als het volledige verhaal niet bekend is.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Martijn schreef:Dus omdat iemand van 12 het doet moeten we het toestaan? Juist niet! Wat bezielt een snotneus van 12 eigenlijk om naar een agent zijn middelvinger op te steken? Moet dat een grap zijn? Laat me niet lachen. Juist niet accepteren, zeker niet als een gesprek niet mogelijk blijkt!

Maar inderdaad niet oordelen als het volledige verhaal niet bekend is.
Tis een plaatsgenoot van je. Zal morgen wel in de lokale bladen staan dan denk ik?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:
Zoiets zegt natuurlijk alles en niets. Hoe erg was die 'onmogelijkheid tot gesprek'? Mogelijk was die onmogelijkheid reden genoeg om iemand te arresteren.

Ik oordeel niet tot hier het fijne van is bekend.
Ik denk het wel. We weten niet precies hoe de situatie precies in elkaar zat. Waarschijnlijk zal de agent na een waarschuwing beledigd zijn, tja moet je dat accepteren?

Eerst weten wat er precies werd gezegd, en dan pas een oordeel! Raar dat iedereen het andersom doet...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Er was gisteren nog iets over op tv, ik geloof dat de jongen er met een waarschuwing etc. van af gekomen is..
Ik was helaas te laat om het hele stukje te zien..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gesloten