Ach, Hollanders komen steeds maar aanzetten met precies dezelfde grappen, die een baard als Methuzalem hebben. Dat moppentappen zit in de natuur van een Hollander, dat doet hij altijd als hij niks origineels meer weet te vertellen aan de bar.
Dat komt ook door zijn lege belevingswereld die zich begeeft tussen een vakantie in Torremolinos, zijn Opel Astra met sleurhut voor een weekendje naar de Veluwe, en verder het voetballen en het slechte weer.
Echt genieten van het leven, in de vorm van lekker eten en drinken kent hij niet, een café is voor hem een plaats om zich vol te gieten, en dan vervolgens de zaak op stelten te zetten.
Het land van de kaasschaaf, en de wijnfles afsluit stop.
Wie komt op het idee, om een fles wijn af te sluiten, zodat je de volgende dagen ook nog wat hebt?
Dat kan alleen een Hollander verzinnen.
Wijn uit een fles maak je gewoon leeg, die bewaar je niet!
Als ze zeggen, of je NOG een koekje lust, wordt er eigenlijk verwacht, dat je je verontschuldigd, maar niets meer blieft.
GEEF MIJ DAN MAAR BELGIE!
Die zitten tenminste op een warme dag 's morgens vroeg al aan de Trappist, gewoon omdat het lekker is!
Hollanders kijken je vreemd aan, en vragen eerst koffie en gebak, en vervolgens bestellen ze alsnog Trappist, wat ze dan achterover gooien alsof het Pils is.
Rare lui!! Niet te geloven!
Ik ben Brabander, en mijn familie is honderden jaren geleden vanuit Leuven naar Brabant getrokken...
Moet me een behoorlijke optocht geweest zijn toen...
Van Leuven naar Oeteldonk