Paint Shop Pro

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Lucid
Lid

Paint Shop Pro

Bericht door Lucid »

Gisteravond heb ik de 60-dagen probeerversie van Paint Shop Pro gedownload. Ik ging het programma meteen testen, en ik vond via Google een biljet van 10 pounds die ik ging bewerken. Toen ik het bewerkte biljet wilde vergroten sloot ome Windows het programma af. In een waarschuwingsvenster stond de mededeling dat Windows valsmunterij niet ondersteunt. Bedankt ome Windows!

Om drie redenen vond ik het niet zo leuk:
1) Windows heeft geen bal te maken met wat ik met mijn computer doe.
2) Ik was niet aan het vervalsen, maar slechts een grappig biljet aan het maken, en ik mocht hier zelfs na een waarschuwing niet mee verder gaan.
3) Telkens als ik een foto inlees (wat onder Windows altijd te lang duurt) weet ik dat Windows de foto betudeert of het niet toevallig een bankbiljet is. Geen wonder dat het zo traag is!

Nu ben ik er achter gekomen dat, als je een foto van een bankbiljet in een andere foto plakt, je probleemloos de foto kunt bewerken. Achteraf bijsnijden, en hoppa:
Afbeelding

[edit]Ik heb dit ook op een ander forum gepost, en het schijnt dat alle tekenprogramma's waarin vergroten en verkleinen mogelijk is, deze blokkering verplicht in hun software moeten voeren.[/edit]
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

haha, wel een mooi biljet :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 15 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zelfde gevoel heb ik bij Outlook 2003 die voor mij beslist of ik een .exe attachment mag openen. Ongeacht of d'r een virus in zit of niet. En als ik graag een virus op wil starten moet ik dat toch zelf weten? In Outlook 2003 zit géén knop om die flauwekul uit te schakelen en daarmee beslist dus Microsoft voor mij.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Jongens, is het geen tijd voor Linux? Met The Gimp als fotobewerking (ook voor Windows ) en Evolution ipv Outlook?

Ben je mooi je eigen baas over je computer :)

oja, dat biljet is wel erg leuk !
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ookal stapt iedereen die zich hieraan irriteert over op Linux, dan blijft het nog een akelig idee dat het bedrijf Microsoft begint met het bepalen van dit soort dingen. De computer is van de gebruiker en niet van het besturingssysteem. Het is mijn computer, zeg ik dan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Lucid
Lid

Bericht door Lucid »

Inderdaad. Ik heb ook een hekel aan adviezen van Windows.
— Racine
mario
Lid
Contacteer:

Bericht door mario »

Proos schreef:Ookal stapt iedereen die zich hieraan irriteert over op Linux, dan blijft het nog een akelig idee dat het bedrijf Microsoft begint met het bepalen van dit soort dingen. De computer is van de gebruiker en niet van het besturingssysteem. Het is mijn computer, zeg ik dan.
Helemaal gelijk ! Maar dat is tevens het dilemma. Microsoft probeert zijn product zo gebruikersvriendelijk mogelijk te maken. Dat betekent dat Tante Bep van 60, als je Hi-Tech neefje van 13 met de computer om moeten kunnen gaan. Oftewel, het is een keuze van Microsoft om de minder ervaren gebruiker te beschermen tegen de enge dingen op het internet.
De meeste mensen zullen daar wel blij mee zijn, en nemen sommige beperkingen (als ze die al herkennen) voor lief. Al zit het soms, in mijn beleving, op het randje van het schenden van je privacy.

Mensen die iets meer willen zijn hiervan de dupe. (en dan kan je uitkijken naar een ander besturingssysteem).
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zou denken aan een extra tabblad bij "systeem" met een schuifbalk van je eigen niveau. En dan een systeem dat je eventueel nog adviseert ook, dat een standaard Windows zich na de eerste installatie een weekje kijkt hoe 't gaat en dan 't niveau instelt. Dan hoeft niet iedereen die wat meer wil te vluchten naar een ander besturingssysteem.
Lucid
Lid

Bericht door Lucid »

System

User level

Vegetable - beginner - default - smartass - expert - dicator
— Racine
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Binnenkort komt er een nieuwe versie van Windows XP op de markt. Windows was door het Europese Parlement deze versie uit te brengen. Deze nieuwe versie zal volledig geript zijn. D.w.z. je bent vrij om alle programma's te installeren die je maar wilt. Dus geen gezeik met MSN Messenger, Internet Explorer, Windows Media Player, Outlook. Deze programma's staan bekend als onveilig en erg 'lekkerig'. 99% van de mensen weet dit niet eens en hebben ook niet door dat deze prgrammatjes gewoon je poorten open zetten...
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je bent nu ook vrij om vanalles te installeren. Het verschil is dat je met een kale versie op zoek moet naar een programma, omdat je het er niet al standaard bijzit, waardoor ook andere bedrijven op de markt een kans krijgen hun product te verkopen.
Gesloten