Scooteren :P

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Scooters

Cool
13
28%
Nah niks voor mij
11
23%
Iedereen met een scooter mag het land uit
13
28%
Ze rijden alleen maar in de weg
10
21%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Timo schreef:hoe vaak fiets je dan want als je vaak fiets dan let je hier niet eens meer op
Ik fiets zo'n 5000 kilometer per jaar. Ik stop altijd voor verkeerslichten, maar om 1 uur 's nachts op een verlaten kruispunt voelt dat wat sukkelig en wil ik nog wel eens doorrijden.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

wittmann schreef:ik ben sinds september 16
heb de boeken nu thuis voor te leren
en ga binne een maandje op voor het bromfiets
certificaat... kan bij een vriend van men broer
een vespa ciau krijgen voor 50 euri's
die het nog doet nog even gedult en dan ben ik de schrik van
de straat :P
Ahh, toen ik op moest was ik zo zenuwachtig als de pest ( ik moest de hele tijd naar de wc :? ) Het examen was om 11 uur afgelopen en we zouden om 11.15 de uitslag krijgen. Om 12.15 nog niets gehoord. En toen kwam ze, van de 40 man 30 gezakt :shock:. Ik had het gehaalt met 4 fouten! :cheer:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Scooters blijven gek! En zeker als ze zwaar opgevoerd zijn! Ik heb zelf ook altijd scooter gereden en schakelbrommer dat was nog gekker geen 1 scoobie die me bijhield! Wat ik wel deed was altijd aan de verkeersregels houden ivm me eigenveiligheid. de enigste regel waar ik me niet aan hield was de snelheidslimiet. Ben niet voor niks me schakelbrommert 3 weken kwijt geweest :( .
Ik heb tot me 21ste scootergereden naast auto en ik vind het heerlijk je voelt je heerlijk vrij! Scooter nu ingeruilt voor de motor alleen das niet zo leuk als scooter want daar mag je 120 meerijden. :lol:
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nou ik hou me aan de verkeersregels ! 8) .

Wat wel link is zijn van die bejaarde! De meeste horen je toeter niet.

Wat nog gevaarlijker is zijn van de ventjes met een Mp3 speler aan op de fiets die horen helemaal niets! Je toetert, ze gaan aan de kant, haal je ze in, gaan ze plotseling naar rechts en moet je uitwijken. Ben zo al een keer bijna onder een vrachtwagen gekomen! :?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mijn broertje heeft een keer een mooi ding in elkaar geknutseld met een vriend van hem. Hadden ze een Puch Maxi en een Vespa Ciao. Bij de 1 hadden ze de voorvork eraf gehaald en voorwiel. Bij de andere de achterzijde met het wiel. Die twee overige delen aan elkaar gelast en verstevigd. Had hij van zijn citta het motorblok eraf gehaald en onder 1 van die brommers gegooid. En toen hadden ze een tandem brommer. Konden ze met zijn 2en lekker rond rijden. Maar ze hebben er niet lang op gereden want dat ding was niet verzekerd enzo. Was gewoon kijken of lukte. :P
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Wat leuk zeg! en hoe hard liep tie? :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

darryl1234_gubbels schreef:Wat leuk zeg! en hoe hard liep tie? :)
Uh jah als ze er met zijn 2en opzaten haalden ze de 60 km/u. Kan helaas geen foto vinden van dat ding.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Frankie schreef:Scooters blijven gek! En zeker als ze zwaar opgevoerd zijn! Ik heb zelf ook altijd scooter gereden en schakelbrommer dat was nog gekker geen 1 scoobie die me bijhield! :
Welke setup ;)

Cilinder - malossie mhr team 70 cc getuned
Uitlaat - malossie mhr
Krukas - Dopler
Carburateur - delorto 28 mm
Luchtfilter - malossie mhr red filter
Vario - malossie mhr muti var
Koppeling - malossie mhr Delta Clutch
Membraan - malossie
Primaire - Vertanding Malossie
Secundaire - Vertanding malossie
Carters getuned
Poulies - malossie mhr Torque Driver
Koppelingshuis - Std Komt malossie mhr
V-snaar - malossie kevlar
Spruitstuk - Molossie 26 mnm
Ontsteking - seletra rood

Vuren maar
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Peter schreef:Scooters zijn cool, mits jaren '60 model en motorscooter. In de film Quadrophenia zie je mooie modellen! Mods rule! Oude vespa's en Lambretta's zijn erg mooi, in tegenstelling tot die nieuwe plastic brommertjes die je nu hebt :P De film Quadrophenia is een film over een groep Engelse Mods in de jaren '60 die zich voortbewegen op scooters en luisterden naar muziek van oa The Who en daarin zie je erg mooie scooters _/-\o_
Ja helemaal gelijk, niet alle scooters zijn ordi, luidruchtig en lelijk, die mooie oude jaren 60 bakjes zijn stijlvol!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

okke schreef:
Timo schreef:hoe vaak fiets je dan want als je vaak fiets dan let je hier niet eens meer op
Ik fiets zo'n 5000 kilometer per jaar. Ik stop altijd voor verkeerslichten, maar om 1 uur 's nachts op een verlaten kruispunt voelt dat wat sukkelig en wil ik nog wel eens doorrijden.
Ik fiets dagelijks en loop nog veel vaker, in beide gevallen hou ik me aan de verkeersregels, ook als het rustig is.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Nou ik ga 's nachts ook niet voor een stoplicht (het is dan namelijk geen verkeerslicht meer volgens mij, want er is geen verkeer meer... :wink: ) staan wachten als er in een omtrek van 2 km niemand in de buurt is.

Het probleem is dat veel scooterrijders zich ook in de drukke tijden niet aan de verkeersregels houden. Ze zijn ook moeilijk te zien, vooral als ze steeds uit je spiegel verdwijnen. Veel scooterrijders weten niet hoe gevaarlijk dat het is om precies in de dode hoek van een auto te gaan rijden. Bovendien maken de voertuigen soms ontzettend veel herrie, wat ook wel vaak als stoer gezien wordt. Nee, ik kan die bromfietscontroles niet vaak genoeg zien...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

darryl1234_gubbels schreef:Nou ik hou me aan de verkeersregels ! 8) .

Wat wel link is zijn van die bejaarde! De meeste horen je toeter niet.

Wat nog gevaarlijker is zijn van de ventjes met een Mp3 speler aan op de fiets die horen helemaal niets! Je toetert, ze gaan aan de kant, haal je ze in, gaan ze plotseling naar rechts en moet je uitwijken. Ben zo al een keer bijna onder een vrachtwagen gekomen! :?
Ja die zijn echt gevaarlijk ze scheuren altijd uit zon opritje en rijden mij met mn fietsje naar de pleuris, ze kijken namelijk niet achterom, hun nek is te stijf ofzo :D
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

marloes schreef:[
Ja helemaal gelijk, niet alle scooters zijn ordi, luidruchtig en lelijk, die mooie oude jaren 60 bakjes zijn stijlvol!
maar dat zijn dan ook geen bromfietsen maar motorfietsen.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ik heb weleens bijna een ongeluk gehad met de scooter maar dat kwam toch echt door een auto die meende dat hij voorang had en we reden toch echt niet harder dan 50 km/u
Starting up again
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Scooters? Het zou verboden moeten worden :)

Rick
Gesloten