Scooteren :P

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Scooters

Cool
13
28%
Nah niks voor mij
11
23%
Iedereen met een scooter mag het land uit
13
28%
Ze rijden alleen maar in de weg
10
21%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ok proos zo iets kan ik ook respecteren!::D
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Cool ding man

Ik ga later voor een R1 of Cbr :p
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Om maar weer enigzins 'back on topic'te gaan:

Ik heb voor optie vier gekozen.
Aan de ene kant ben ik wel blij dat er scooters rond rijden, want ze zijn altijd weer goed voor minimaal twee bekeuringen. En dat is als politieagent toch altijd leuk. :wink:

Het is echter wel schokkend als je naar het gedrag van veel scooterrijders in het verkeer kijkt.
Veel van die lefgozertjes van net 16 denken dat ze onschendbaar zijn (hoort bij de leeftijd) en als je ze dan van de risico's verteld (platgereden worden door vrachtwagens, bij een valpartij al de huid en een flink stuk van je been/armspieren afschaven, schedelbasisfracturen, hersenletsel etc.) lachen ze je in je gezicht uit met de boodschap:'dat overkomt mij toch niet.' Opvallend vaak komen deze personen bedrogen uit...

Dan is er natuurlijk nog het onvermijdelijke opvoeren, want als je zo'n ding koopt en hij gaat 45 terwijl je er niet eens voor hoeft te trappen, is dat natuurlijk veel te langzaam. Dan klinkt 90 á 110 natuurlijk een stuk beter/stoerder als je vrienden naar de topsnelheid vragen.
Dat je niet meer verzekerd bent als je op een opgevoerde scooter rijd (in NL tenminste) vinden ze maar bijzaak. :roll:

Wat betreft opvoeren nog één ding:
Het is volgens de Nederlandse wet verboden om met een opgevoerde brommer te rijden, dus als je een brommer hebt én je hebt hem opgevoerd én je rijd er mee op de openbare weg wordt je bij deze vriendelijk verzocht dit niet op dit forum te melden omdat het in strijd is met de wet en dus ook de forumregels.
(Zie forum regels 10 en 11:

Je moet je op dit forum houden aan de Nederlandse wetgeving en de wetgeving in het land waar je op moment van schrijven verblijft.

Het aanzetten of oproepen tot het overtreden van een binnen- of buitenlandse wet is niet toegestaan.
)

Laatst hadden wij een controle gehouden in de late avond/vroege ochtend (van 23:00 tot en met 02:00 uur). Dit was op een zaterdagavond. Niet alleen bleken op één na alle scooters te zijn opgevoerd, ook bleken erg veel bestuurders onder invloed van alcohol of (soft)drugs te verkeren.

Hierdoor begon ik mij af te vragen of die jonge kereltjes wel het verantwoordelijkheidsgevoel hebben om ze zo'n ding toe te vertrouwen:
Volgens mij hebben de meeste geen benul van de gevaren waar ze zichzelf en vooral anderen aan blootstellen.

Ik zou het op zich helemaal niet zo'n slecht idee vinden om de leeftijd waarop je op een brommer mag rijden te verhogen van 16 naar 18 jaar.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach brommers en scooters.. slecht voor je hart en bloedvaten..... fietsen is beter :) Ziektekosten premie voor brommer rijders en scooteraars verhogen van 20 naar 200 euro per maand :D
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

precies sjoerd, ik was er ook zo een. Altijd op pad met de scooter onderweg langs vrienden wat drinken etc. Dat alles heeft me zoveel geld gekost, gewoon niet leuk meer. Als je kijkt wat je daar allemaal mee kan doen. Daarbij komt ook dat ik mezelf bijna aan gort heb gereden toen ik met zo'n 90 100 km over het spoor ging in bezopen toestand en op mijn bek ging. Scooter verkocht nooit meer gereden op die opgevoerde rotzooi. Scheelt je een hoop geld en ernstige ongelukken. Bij deze aan iedereen die hier ook scooter of iets dergelijks rijd, ga niet met drank op rijden. Geloof mij ik dacht ook dat ik een super coureur was met drank op, vol gas door de bochten etc. Maar er komt een keer dat het mis gaat!
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Verstraete Milan
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 dec 2004, 19:02
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door Verstraete Milan »

Ik persoonlijk mountainbike en ga er overal naar toe zelfs een dagje brussen weekend ardennen met de mountainbike heen en trug.
ik ben eens omver geredendoor zo'n "booster"!!!
maar ik heb wel respekt voor een singa ( mijn broerheeft er zo eentje hij heeft hem niet opgevoerd alleen een cromé uitlaat) het is veel leuker om in groep met "mini harly's" te gaan rijden aan een legale snelheid!!!
waffen ss ja ;)!!!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

http://rapidshare.de/files/756995/Compo ... h.mpg.html

Deze scooter is gejat op het ROC in leiden (lammerschans)

Help deze scooterdieven pakken
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Brianlinden schreef:http://rapidshare.de/files/756995/Compo ... h.mpg.html

Deze scooter is gejat op het ROC in leiden (lammerschans)

Help deze scooterdieven pakken
Bij mij doet de link het niet :? .

http://www.scooterfreaks.nl staat een hele lijst met gestole scooters...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Klik op free en let op de teller!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik vind het achterlijke dingen... Zelf met de fiets 3 keer omvergereden door scooterbende (ja, bende...). Eerste en tweede keer had ik niets voor, derde keer hebben ze m'n hoofd moeten naaien...

Klotespullen
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Heb er zelf ook 1 dus 'COOL':D
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

n2 schreef:Heb er zelf ook 1 dus 'COOL':D
Het is zeker vet!! Heb er zelf ook ene!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Numb schreef:Ik vind het achterlijke dingen... Zelf met de fiets 3 keer omvergereden door scooterbende (ja, bende...). Eerste en tweede keer had ik niets voor, derde keer hebben ze m'n hoofd moeten naaien...

Klotespullen

Je moet niet iedereen over 1 kam scheren he!
LEST WE FORGET !
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

mijn Gilera Runner is allang al busted...ik had de prop uit m'n uitlaat,verkeerd uitgehaald :S
-Hi im high-
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik rij met een aprilia MX50 supermotard, ben er zeer tevreden van :)
Gesloten