Fascist Di Canio wordt ondervraagd

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Kilroy
Lid

Fascist Di Canio wordt ondervraagd

Bericht door Kilroy »

Brussel - Paolo Di Canio, kapitein van Lazio Roma moet voor een commissie verschijnen naar aanleiding van de fascistische groet die hij bracht nadat zijn club onlangs de Romeinse derby van AS Roma had gewonnen. Di Canio-die in zijn autobiografie toegeeft een groot bewonderaar te zijn van Benito Mussolini, de Italiaanse facistische leider uit de jaren dertig-zegt dat zijn gebaar geen politieke betekenis had maar de Italiaanse voetbalbond vindt dat het in strijd was met alle principes van fairplay, wellevendheid en integriteit.

Afbeelding

Na de wedstrijd Lazio-AS Roma kon Di Canio zijn facistische sympathieën niet meer verbergen.

Bron : Het Laatste Nieuws - woensdag 26 januari 2005.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Laat hem lekker....dat voetbal gespuis!!!
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik vind het goed dat dit wordt onderzocht. Zoiets kan niet door de beugel en zeker niet als je bekijkt in wat voor positie Di Canio dit doet. Ik bedoel hiermee een voorbeeldfunctie dus.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
de ernstige man
Lid

Bericht door de ernstige man »

Martijn schreef:Ik vind het goed dat dit wordt onderzocht. Zoiets kan niet door de beugel en zeker niet als je bekijkt in wat voor positie Di Canio dit doet. Ik bedoel hiermee een voorbeeldfunctie dus.
Mwhoa ik heb mijn twijfels erbij of hij echt serieus genomen wordt (ookal broeit het fascisme hier en daar weer op)
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik heb eens een documentaire gezien over Lazio-Hooligans, dezelfde waar Di Canio toen hij jong was ook lid van is geweest, en zij uitten toch aardig fasciste ideeën en ook hun spandoeken lijken vaak op fascistische posters uit die jaren...
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Wat bedoelen ze met kapitein?

Ja die documantaire heb ik ook gezien dat leek er niet meer op een facistische groet dat was een facitische groet
Starting up again
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Timo schreef:Wat bedoelen ze met kapitein?
Aanvoerder van het elftal.

Rick
Timo
Lid

Bericht door Timo »

captain aah zo ja

ok dan is dat zo'n facist dan?
In die documantaire lieten ze alleen die hooligans zien maarja dat waren ook stelletje nazi's
Starting up again
Gesloten