Schelden???
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
ome okke

Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Jurryt,ik zeg niet dat alle VMBOers debielen of idioten, zijn,:integendeel sommige zijn juist heel erg algemeen ontwikkeld,maar goed met dat aanwijzen mensen wil ik niet zeggen mee dat ik een heilig boontje ben,ik zeg ook vaak de,, woord 'kutzooi'of godverdomme, maar je hoort mij nooit kanker,tering of tyfus zeggen in het openbaar,en de meeste tieners of pubers hebben daar lak aan...en dat stoort mensen en mij heel, vooral!
-Hi im high-
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
"Kanker" is een soort "klote" geworden...
Dus ipv kloteweer, word er kankerweer geroepen. Of ipv. klotetas kankertas.. etc. etc.
Gewoon omdat er een nieuw woord komt valt het op. Maar er zal wel meer gescholden worden dan vroeger denk ik.
Dus ipv kloteweer, word er kankerweer geroepen. Of ipv. klotetas kankertas.. etc. etc.
Gewoon omdat er een nieuw woord komt valt het op. Maar er zal wel meer gescholden worden dan vroeger denk ik.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Precies. Daarbij vind ik het probleem wel breder. Als je bijvoorbeeld kijkt naar stripfiguren als Haagse Harrie, die in ieder zin het woord kanker drie keer gebruikt. Of mensen die zich tegenwoordig cabaretier durven te noemen en 90 minuten naar niet anders staan te doen als te vloeken en tieren. En het hele land lacht zich slap. Erg zielig.gvdbor schreef:je mag het niemand toewensen maar op het moment dat een van die gasten zelf kanker krijgt zal het met dat makkelijke roepen snel over zijn denk ik.
- Timo
- Lid
180cc schreef:Ja,maar ik bedoel elke kind hier in Nederland, de meeste die,
natuurlijk zoveel scheldwoorden of aggresiever zijn,zijn de VMBO'ers.
die gasten en wijfies vinden het echt gewoon om dagelijks in de bus naar school,de woordje kanker! voor elke zin te gebruiken bijv: ze hebben het over voetbal (gastje:hey heb je die éne kankermooie wedstrijd gezien???) zulke bedoel ik...dit klopt toch niet!strax over 10jaar worden de woordenboeken overgenomen door scheldboeken!
Dan lopen ze te zeiken omdat iemand hier iets zegt over allachtonen en nu wordt ik hier voor achterlijk bijna uit gemaakt
Dat gescheld met kanker het is ook maar een woord en schelden doe je niet meer met potverdikkeme of zoiets maar goed iemand met de naam 180cc kan ik niet eens serieus nemen ''motherfucker''
Starting up again
-
- Lid
- Contacteer:
Schelden is in principe een uiting van boosheid en frustatie. Scheldwoorden als stopwoordje gebruiken is een uiting van domheid en het onvermogen om in een zin andere krachttermen te gebruiken.
Iemand die als hij boos is eens kanker zal roepen dat vind ik niet zo erg, al vind ik persoonlijk dat er betere scheldwoorden zijn waar je bovendien mensen niet mee kwetst. Iemand die in al zijn gesprekken een scheldwoord als kanker gebruikt moet iets gaan doen aan zijn verbale vermogens en misschien is een bezoekje aan een kankerkliniek ook een goed idee...
Iemand die als hij boos is eens kanker zal roepen dat vind ik niet zo erg, al vind ik persoonlijk dat er betere scheldwoorden zijn waar je bovendien mensen niet mee kwetst. Iemand die in al zijn gesprekken een scheldwoord als kanker gebruikt moet iets gaan doen aan zijn verbale vermogens en misschien is een bezoekje aan een kankerkliniek ook een goed idee...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
- Jan
- Lid
Het woord kanker is niet zomaar een woord. Weet je wel hoe dat woord iemand kan raken. Daar gaan mensen aan dood en dat is geen pretje. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt en ik hoop het ook nooit mee te maken. En trouwens je hebt niet eens te schelden als een beschaafd persoon zijnde.Timo schreef:180cc schreef:Ja,maar ik bedoel elke kind hier in Nederland, de meeste die,
natuurlijk zoveel scheldwoorden of aggresiever zijn,zijn de VMBO'ers.
die gasten en wijfies vinden het echt gewoon om dagelijks in de bus naar school,de woordje kanker! voor elke zin te gebruiken bijv: ze hebben het over voetbal (gastje:hey heb je die éne kankermooie wedstrijd gezien???) zulke bedoel ik...dit klopt toch niet!strax over 10jaar worden de woordenboeken overgenomen door scheldboeken!
Dat gescheld met kanker het is ook maar een woord en schelden doe je niet meer met potverdikkeme of zoiets maar goed iemand met de naam 180cc kan ik niet eens serieus nemen ''motherfucker''
Jan
- Narcolepticus
- Lid