Schelden???

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ome okke

:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Guido schreef:ja maar om alles over 1 kan te scheren..
Klopt. Zelf zit ik ook op het VMBO (enkel door stomme motivatie, maar goed) en je hoord mij niet zo snel vloeken op straat. Alleen de woordjes "kut" en "fuck" komen wel eens uit mijn mond.
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Even terzijde: wat is VMBO?

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Voortgezet middelbaar beroepsonderwijs :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

zo ongeveer wat vroeger de mavo was,

VMBO bestaat uit verschillende delen, Theoretische leerweg en beroepsgerichte leerweg als ik het goed heb en daar is dan ook nog een combinatie van.
180cc
Lid
Lid

Bericht door 180cc »

Jurryt,ik zeg niet dat alle VMBOers debielen of idioten, zijn,:integendeel sommige zijn juist heel erg algemeen ontwikkeld,maar goed met dat aanwijzen mensen wil ik niet zeggen mee dat ik een heilig boontje ben,ik zeg ook vaak de,, woord 'kutzooi'of godverdomme, maar je hoort mij nooit kanker,tering of tyfus zeggen in het openbaar,en de meeste tieners of pubers hebben daar lak aan...en dat stoort mensen en mij heel, vooral!
-Hi im high-
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

vmbo bestaat uit mavo en daar ligt het probleem denk ik nog niet eens zo. Het is meer dat daar ook vbo in zit. Denk toch dat daar wel probleem gevallen tussen zitten
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

"Kanker" is een soort "klote" geworden...
Dus ipv kloteweer, word er kankerweer geroepen. Of ipv. klotetas kankertas.. etc. etc.

Gewoon omdat er een nieuw woord komt valt het op. Maar er zal wel meer gescholden worden dan vroeger denk ik.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

je mag het niemand toewensen maar op het moment dat een van die gasten zelf kanker krijgt zal het met dat makkelijke roepen snel over zijn denk ik.
Hauptmann
Lid
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

gvdbor schreef:je mag het niemand toewensen maar op het moment dat een van die gasten zelf kanker krijgt zal het met dat makkelijke roepen snel over zijn denk ik.
Precies. Daarbij vind ik het probleem wel breder. Als je bijvoorbeeld kijkt naar stripfiguren als Haagse Harrie, die in ieder zin het woord kanker drie keer gebruikt. Of mensen die zich tegenwoordig cabaretier durven te noemen en 90 minuten naar niet anders staan te doen als te vloeken en tieren. En het hele land lacht zich slap. Erg zielig.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

180cc schreef:Ja,maar ik bedoel elke kind hier in Nederland, de meeste die,
natuurlijk zoveel scheldwoorden of aggresiever zijn,zijn de VMBO'ers.
die gasten en wijfies vinden het echt gewoon om dagelijks in de bus naar school,de woordje kanker! voor elke zin te gebruiken bijv: ze hebben het over voetbal (gastje:hey heb je die éne kankermooie wedstrijd gezien???) zulke bedoel ik...dit klopt toch niet!strax over 10jaar worden de woordenboeken overgenomen door scheldboeken!

Dan lopen ze te zeiken omdat iemand hier iets zegt over allachtonen en nu wordt ik hier voor achterlijk bijna uit gemaakt

Dat gescheld met kanker het is ook maar een woord en schelden doe je niet meer met potverdikkeme of zoiets maar goed iemand met de naam 180cc kan ik niet eens serieus nemen ''motherfucker''
Starting up again
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Schelden is in principe een uiting van boosheid en frustatie. Scheldwoorden als stopwoordje gebruiken is een uiting van domheid en het onvermogen om in een zin andere krachttermen te gebruiken.

Iemand die als hij boos is eens kanker zal roepen dat vind ik niet zo erg, al vind ik persoonlijk dat er betere scheldwoorden zijn waar je bovendien mensen niet mee kwetst. Iemand die in al zijn gesprekken een scheldwoord als kanker gebruikt moet iets gaan doen aan zijn verbale vermogens en misschien is een bezoekje aan een kankerkliniek ook een goed idee...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Timo schreef:
180cc schreef:Ja,maar ik bedoel elke kind hier in Nederland, de meeste die,
natuurlijk zoveel scheldwoorden of aggresiever zijn,zijn de VMBO'ers.
die gasten en wijfies vinden het echt gewoon om dagelijks in de bus naar school,de woordje kanker! voor elke zin te gebruiken bijv: ze hebben het over voetbal (gastje:hey heb je die éne kankermooie wedstrijd gezien???) zulke bedoel ik...dit klopt toch niet!strax over 10jaar worden de woordenboeken overgenomen door scheldboeken!

Dat gescheld met kanker het is ook maar een woord en schelden doe je niet meer met potverdikkeme of zoiets maar goed iemand met de naam 180cc kan ik niet eens serieus nemen ''motherfucker''
Het woord kanker is niet zomaar een woord. Weet je wel hoe dat woord iemand kan raken. Daar gaan mensen aan dood en dat is geen pretje. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt en ik hoop het ook nooit mee te maken. En trouwens je hebt niet eens te schelden als een beschaafd persoon zijnde.

Jan
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

En de meeste van die schelders kunnen niet eens gewoon AN spreken
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Het kan mensne kwetsen ja maar andere woorden kunnen ook kwetsen met schelden moet je uitkijken wat je zegt bij wie tenzij je deze persoon echt hard wil kwetsen

Maar dat kan ook zonder schelden........
Starting up again
Gesloten