ervaring

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Guido
Lid

ervaring

Bericht door Guido »

Hebben mensen op dit forum ervaring met dat je bestempeld wordt als een neo-nazi vanwege onze hobby? hoe reageerde je hier op?

of hebben mensen ervaring met mensen die zich voordeden als neo nazi en termen en afbeeldingen gebruikte in het openbaar? hoe reageerde je hier op?

waarom ik dit vraag is het volgende. Op een forum van onze vriendengroep en buitenstaanders gaat het voornamelijk over onzin. Ik uit hier ook graag mijn hobby! een beetje show-off kan je me daar wel noemen. met de dingen die ik verzamel. Nu kwam er dus zo'n neo op dat forum en begon het een en ander uit te ratelen over de SS en personen als Hitler etc. een punt dat wel erg opviel over een review van de film "Der Untergang" zei hij :"Toen onze Fuhrer dood ging, moest ik toch een traantje laten! Maar ik mijn hart zal hij door leven". Je kan begrijpen dat we hem meteen even hebben bij geleerd dat wij op dat forum er niet van gediend zijn. Nu deed er weer iets voor in ene bepaald topic, toen had hij het over de SS dat hij er van hield en dergelijke onzin. toen heb ik hem de link gegeven naar plaatjes van de holocaust. als reactie kreeg ik te horen over mijn hobby en mijn onderschrift "21R Fallschirmjäger" [ik heb goed contact met enkele ex-soldaten van dat regiment] haar hij dus mee wou zeggen dat ik niet veel verschilde met hem! Ik reageerde met informatie over diensplichtige soldaten, en dingen wat die veteranen mij vertelde.

Hebben jullie ervaring als dit? en hoe zouden jullie het in mijn situatie hebben gedaan?

hoop van jullie te horen!
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

Ik merk alleen dat mensen je wel een beetje vreemd / argwanend aankijken als je zegt dat je duitse items verzameld. :| de meesten snappen het niet.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

precies. dit ervaar ik wel als een min punt! maar als je ze laat zien dat je er serieus mee bezig bent, krijg je er toch een stukje respect door!
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ikzelf hang niet aan de grote klok dat ik WO2 verzamel, het is niet ongewoon het etiket "oorlogsgeil" of "neonazi" opgeplakt te krijgen door hen die niet beter weten. Het is mij dan ook wel eens overkomen, maar kreeg wel begrip toen ik uitgelegd had dat ik de tweede wereldoorlog bestudeer en artefacten uit die tijd verzamel uit interesse, zoals een ander bv fossielen verzamelt. Maar triest is het dat je voor van die kleine neonazi's ook interessant bent en je soms zien als een soortgenoot... :(
Daar is 'ie weer!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Mijn vrienden lachen er wel eens mee: "Je zou zo'n snorretje moeten laten groeien", maar dat is maar wat geplaag (hoop ik :)). Zoals Guido zei, ze respecteren wel wat ik doe omdat ze weten dat ik er serieus mee bezig ben, los van gelijk welke overtuiging.
Jeroen2
Lid

Bericht door Jeroen2 »

Mijn klasgenoten noemen me soms wel eens nazi, gewoon onwetendheid :)
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Ach ja, hier moeten ze nog voorbereid worden op de schok van het verzamelen :p
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Je kan begrijpen dat we hem meteen even hebben bij geleerd dat wij op dat forum er niet van gediend zijn. Nu deed er weer iets voor in ene bepaald topic, toen had hij het over de SS dat hij er van hield en dergelijke onzin. toen heb ik hem de link gegeven naar plaatjes van de holocaust. als reactie kreeg ik te horen over mijn hobby en mijn onderschrift "21R Fallschirmjäger" [ik heb goed contact met enkele ex-soldaten van dat regiment] haar hij dus mee wou zeggen dat ik niet veel verschilde met hem! Ik reageerde met informatie over diensplichtige soldaten, en dingen wat die veteranen mij vertelde.
Ik vind dat toch wel heftig als je met zo'n figuur aan de stok krijgt. Ik denk echter wel dat je het goede gedaan hebt door hem duidelijk te maken dat je anders denkt dan hem. Dit soort types hebben wel moeite met zoiets begrijpen, want die leven in een wereld met grote oogkleppen op! Op andere geachten brengen zal moeilijk gaan, maar zorgen dat hij andere lastig gaat vallen met ziojn ideeën lukt misschien wel.

Ik moet trouwens zeggen dat het verzamelaarswereldje mij ook wel een beetje verbaasd heeft hoor. Toen we met het forum startten wist ik hier echt niets vanaf. Nu ben ik er ook niet vaak te vinden, maar ik vind het wel ontzettend leuk om de verzamelaars op een beurs bezig te zien! Maar iemand neo-nazi noemen om zijn hobby is alleen maar kortzichtig te noemen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Vanwege mijn Amerikaanse buste in me kamer komen de benoemingen Neo-Nazi en NSB'er wel voor...
Gewoon geen flauw idee waar ze t over hebben.

Mijn opa vind het trouwens wel geweldig wat ik aan het verzamelen ben, volgt me ook op de voet met mijn nieuwste aanwinsten :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Ja mijn grootouders vinden het machtig dat ik het een en ander doe. zoals tentoonstelling toen, en dat na 60 jaar hun eindelijk weten wat er met hun broer is gebeurd door rapporten die ik heb op weten te duiken!
Gesloten