Wo2 en Metal

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

tja als we op die toergaan !
sorry maar ik denk dat tim en ik je vragen met een duidelijk antwoord hebben beantwoord of niet dan ?

stel eens effe je vragen duidelijk
WAT is nu nog NIET duidelijk ?

niels
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou als je het forum leest ben ik ook al paar keer in de clinch gegaan met Harro maar hij heeft sterke argumenten en er zit veel waarheid in zijn posts
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik herhaal voor de derde of vierde keer...
Harro schreef:We vragen of jullie het ons willen uitleggen want we snappen jullie uitleg niet. Waar zijn die verwijzingen naar de zwakten van Himmler en al die andere uitleg waaruit moet blijken wat jullie diepere motieven zijn? Ik zie ze niet en ik heb jullie teksten nu toch al een paar keer gelezen. Wewelsburg Castle bijvoorbeeld, hoe moet ik die tekst dan interpreteren en waar blijkt dat dan uit?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

killingspree schreef:de rest van het verhaal wat je typt klopt wel een beetje
Ook een opening naar een uitleg. Misschien kun je vertellen wat er wel en wat er niet klopt aan wat ik schreef. Dat kan verhelderend werken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Feitelijk moet je dit los zien van WO2 want daar gaat hun muziek niet over. Hij gaat over de opkomst van een combinatie van een pseudo-religie die steunde op een pseudo-wetenschap waarvoor de bedenkers "bewijzen" zochten om hun filosofie geloofwaardiger te kunnen verkopen. Dat is het treurige van het nazisme. Hun rassenwaan was zo ongeloofwaardig dat ze constant bewijzen moesten fabriceren om hun theoriën over gebakken lucht te ondersteunen. Soortgelijke stromingen zijn de lachertjes van de wetenschap en de geschiedenis maar helaas maakte de gruwelijke gevolgen van hun waanideëen dat het anders liep. De gebakken lucht werd een gaslucht. Ik snap dan ook überhaupt niet waarom mensen het zinvol vinden om deze (grootheids)waan als basis te nemen voor een muziekschijfje

tot zo ver ben ik het eens !
maar wat jij zin vol vind om een cd van te maken is JUIST wel intressant om dat er niet veel van bekend is en toch een HEEL intressant stuk van de geschiedenis wat onder gesneeuwd is door de oorlogs zelf !

maar goed ik kan effe niet meer reageren ik moet weer door met mijn werk ! ( ook ik moet gewoon werken )

niels
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Omdat er niet veel over bekend is plaats je jezelf juist in een gevaarlijk kwetsbare hoek als je je beweegredenen en doelen niet duidelijk kunt maken. Dat is wat ik wil aangeven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

deste intressanter om uit te zoeken ! en ook voor de geintresseerde luisteraar !



niels
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daar komen we op het punt dat ik met mijn herhaalde vraag al pagina's lang aan de orde stel in deze discussie. De negatieve aspecten van deze ideologie komen niet goed naarvoren in het merendeel van jullie teksten en jullie eigen visie haal ik er daardoor ook niet uit. Juist daarom komt de tekst vaak als een loflied over.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Waarom zouden wij onze eigen visie opleggen aan anderen. Hoewel je het kan extraheren uit de tekst als je goed leest kan het absoluut geen kwaad om anderen aan te zetten om hierover te denken. Dit lukt ook best goed als ik bekijk hoeveel hier al geschreven is.

Voorgekauwde teksten kan je op radio 3 genoeg horen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je ontwijkt weer de vraag.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

[quote="Harro"]Ik herhaal voor de derde of vierde keer...
[quote="Harro"]We vragen of jullie het ons willen uitleggen want we snappen jullie uitleg niet. Waar zijn die verwijzingen naar de zwakten van Himmler en al die andere uitleg waaruit moet blijken wat jullie diepere motieven zijn? Ik zie ze niet en ik heb jullie teksten nu toch al een paar keer gelezen. Wewelsburg Castle bijvoorbeeld, hoe moet ik die tekst dan interpreteren en waar blijkt dat dan uit?[/quote][/quote]

Om dan maar Wewelsburg als uitgangspunt te nemen: In de nummers zelf wordt niet in elk nummer expliciet opgenomen dat dit een kwaardaardige tekst is waar wij niet achter staan. Dat zou namelijk vrij vreemd gaan klinken.

Als jij, als bewuste lezer, het naspelen van de ridders van de ronde tafel en het opvoeren van een pseudo-religie door Himmler een doodnormale zaak vindt, dan kan je ons er niet kwalijk nemen dat we niet duidelijk genoeg zijn, echter dien je zelf even bij een psychiater aan te kloppen.

Ten tweede staat er in het addendum een duidelijkere uitleg over Wewelsburg. Als jij 1285 doden niet als een negatief aspect beschouwt dan ligt dat aan jouw en niet aan ons.

Ik zou graag zien dat de tekst inclusief het addendum volledig gelezen worden!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Timmie1973 schreef:Om dan maar Wewelsburg als uitgangspunt te nemen: In de nummers zelf wordt niet in elk nummer expliciet opgenomen dat dit een kwaardaardige tekst is waar wij niet achter staan. Dat zou namelijk vrij vreemd gaan klinken.
Jullie vermelden tegelijk dat jullie niet achter het nazisme staan en niet achter die bepaalde tekst. Vind je het dan gek dat de mensen het een neonazistisch lied vinden en meteen ook de link leggen met de groep?
Timmie1973
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2005, 08:51

Bericht door Timmie1973 »

Ja. neem b.v. nu de film "Der Untergang". Er wordt toch ook nergens expliciet gezegd dat de schrijver geen neo-nazi is? Toch is deze film vanuit 'duits' perspectief geschreven. Neem "Angel of Death" van Slayer, het zelfde verhaal.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

eens !
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik geloof niet dat jullie enig inzicht hebben in de denkwereld van mensen die dat niet als negatief zien. Dat, of jullie willen het gewoon niet snappen. Treurig.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten