Mooyman goes Belgium
- Mooyman
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Mooyman
- Lid
Ben weer thuis, er gaat niets boven Friesland
.
Heb voor me zelf, op een foto na, niets voor me zelf gekocht daar het overgrote deel dat men aanbied Geallieerd is.
Wel verbaast het me dat je op sommige rommelmarkten(brocante
), vooral die van Stavelot, nog genoeg kan vinden.
Zo heb ik verschillende dingen zien liggen, van een Engels veldtelefoontje tot aan een Amerikaanse buiten pot.
Mijn geringe kennis omtrent prijzen van dit spul heeft mij doen besluiten het niet aan te kopen.
Verbazing was er al om op het momend dat ik onklare Amerikaanse granaten zag liggen en er een scherp exemplaar tussen trof, zo uit de jus(grond).
Spullen uit de Allemange(Duitsland
) bood men ook wel aan na wat na vraag.
Er bleek, vooral op de markt in Bomal, bijzonder veel kopie tussen te zitten en voor het originele materiaal vroeg men dan weer top prijzen.
Natuurlijk ook de nodige musea bezocht zoals La Gleize en Poteau, maar als je door het gebied rijd dan kom je er snel achter dat het zo'n beetje een en al openlucht museum is.
Als je zo door de binnenwegen rijd langs dorpen en kleine steden dan stikt het van de monumenten en achtergebleven oorlogstuig.
Waar zie je nu nog langs de weg de halftracks, Panthers, Shermans en King Tiger tanks staan
.
De Ardennen hebben echter ook een aantal min punten zoals het slechte wegen net, de stug Frans sprekende bevolking, de roekelose brokkenpiloten op die zelfde route degrade(aanduiding voor slechte weg
), en is de weg dermate slecht dan zou je denken dat men er iets aan doet
, nee dan ziet men de vele bordjes met dИviation(omleiding
).
Maar al met al een mooie vakantie, voor een ieder aan te bevelen
.

Heb voor me zelf, op een foto na, niets voor me zelf gekocht daar het overgrote deel dat men aanbied Geallieerd is.
Wel verbaast het me dat je op sommige rommelmarkten(brocante

Zo heb ik verschillende dingen zien liggen, van een Engels veldtelefoontje tot aan een Amerikaanse buiten pot.
Mijn geringe kennis omtrent prijzen van dit spul heeft mij doen besluiten het niet aan te kopen.
Verbazing was er al om op het momend dat ik onklare Amerikaanse granaten zag liggen en er een scherp exemplaar tussen trof, zo uit de jus(grond).
Spullen uit de Allemange(Duitsland

Er bleek, vooral op de markt in Bomal, bijzonder veel kopie tussen te zitten en voor het originele materiaal vroeg men dan weer top prijzen.
Natuurlijk ook de nodige musea bezocht zoals La Gleize en Poteau, maar als je door het gebied rijd dan kom je er snel achter dat het zo'n beetje een en al openlucht museum is.
Als je zo door de binnenwegen rijd langs dorpen en kleine steden dan stikt het van de monumenten en achtergebleven oorlogstuig.
Waar zie je nu nog langs de weg de halftracks, Panthers, Shermans en King Tiger tanks staan

De Ardennen hebben echter ook een aantal min punten zoals het slechte wegen net, de stug Frans sprekende bevolking, de roekelose brokkenpiloten op die zelfde route degrade(aanduiding voor slechte weg

Maar al met al een mooie vakantie, voor een ieder aan te bevelen

Collector of uniforms of the enemy
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Mooyman
- Lid
Nog steeds geen digitale camera NicoNico Roelofs schreef:Heb je ook nog mooie foto gemaakt die je ons kan laten zien? Daar zijn wij natuurlijk wel benieuwd naar! Of heb je nog steeds geen digicam?

- Mooyman
- Lid
Nog even dit, als iemand ooit van plan is het militaria winkeltje in Spa te bezoeken en daar appart voor (om) te rijden doe niet de moeite daar ik drie maal voor een dichte deur heb gestaan.
Volgens mij is het niet meer in bedrijf ondanks dat er op het adres nog wel spullen in de winkel aanwezig lijkt.
Volgens mij is het niet meer in bedrijf ondanks dat er op het adres nog wel spullen in de winkel aanwezig lijkt.
- carl1944
- Lid
- Contacteer:
Vous ne parlez pas bien francais, herr MooymanMooyman schreef:
De Ardennen hebben echter ook een aantal min punten zoals het slechte wegen net, de stug Frans sprekende bevolking, de roekelose brokkenpiloten op die zelfde route degrade(aanduiding voor slechte weg), en is de weg dermate slecht dan zou je denken dat men er iets aan doet
, nee dan ziet men de vele bordjes met dИviation(omleiding
).
Maar al met al een mooie vakantie, voor een ieder aan te bevelen.

-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
- carl1944
- Lid
- Contacteer: