Mooyman goes Belgium

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Een groet van uit Stavelot, ben reeds deze morgen in La Gleize geweest, word vervolgd :)
Collector of uniforms of the enemy
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Wederom een groet van uit de Ardennen, vandaag naar het museum in Poteau geweest, afgelopen zondag was er brocande in Stavelot waar nogal wat Geallieerd materiaal lag, wordt vervolgd :) .
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Al iets leuks op de kop getikt ? :)
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Neem wat US mee, kunnen we ruilen tegen mijn VZ 24 :lol: 8)
Daar is 'ie weer!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Haha, je vliegt ook overal naar toe he? :D Ben benieuwd wat je allemaal hebt kunnen vinden!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Ben weer thuis, er gaat niets boven Friesland :) .

Heb voor me zelf, op een foto na, niets voor me zelf gekocht daar het overgrote deel dat men aanbied Geallieerd is.
Wel verbaast het me dat je op sommige rommelmarkten(brocante :wink: ), vooral die van Stavelot, nog genoeg kan vinden.
Zo heb ik verschillende dingen zien liggen, van een Engels veldtelefoontje tot aan een Amerikaanse buiten pot.
Mijn geringe kennis omtrent prijzen van dit spul heeft mij doen besluiten het niet aan te kopen.
Verbazing was er al om op het momend dat ik onklare Amerikaanse granaten zag liggen en er een scherp exemplaar tussen trof, zo uit de jus(grond).
Spullen uit de Allemange(Duitsland :wink: ) bood men ook wel aan na wat na vraag.
Er bleek, vooral op de markt in Bomal, bijzonder veel kopie tussen te zitten en voor het originele materiaal vroeg men dan weer top prijzen.
Natuurlijk ook de nodige musea bezocht zoals La Gleize en Poteau, maar als je door het gebied rijd dan kom je er snel achter dat het zo'n beetje een en al openlucht museum is.
Als je zo door de binnenwegen rijd langs dorpen en kleine steden dan stikt het van de monumenten en achtergebleven oorlogstuig.
Waar zie je nu nog langs de weg de halftracks, Panthers, Shermans en King Tiger tanks staan :roll: :) .

De Ardennen hebben echter ook een aantal min punten zoals het slechte wegen net, de stug Frans sprekende bevolking, de roekelose brokkenpiloten op die zelfde route degrade(aanduiding voor slechte weg :wink: ), en is de weg dermate slecht dan zou je denken dat men er iets aan doet :) , nee dan ziet men de vele bordjes met dИviation(omleiding :lol: ).

Maar al met al een mooie vakantie, voor een ieder aan te bevelen :) .
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Heb je ook nog mooie foto gemaakt die je ons kan laten zien? Daar zijn wij natuurlijk wel benieuwd naar! Of heb je nog steeds geen digicam? :P
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Heb je ook nog mooie foto gemaakt die je ons kan laten zien? Daar zijn wij natuurlijk wel benieuwd naar! Of heb je nog steeds geen digicam? :P
Nog steeds geen digitale camera Nico :wink: :) , heb wel een aantal foto's met het oude vertrouwde rolletjes gemaakt maar niet veel van het oorlogstuig daar mijn vriendin het rolletje reeds vol schoot bij de waterval van Coo :roll: :( :lol: .
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nog even dit, als iemand ooit van plan is het militaria winkeltje in Spa te bezoeken en daar appart voor (om) te rijden doe niet de moeite daar ik drie maal voor een dichte deur heb gestaan.
Volgens mij is het niet meer in bedrijf ondanks dat er op het adres nog wel spullen in de winkel aanwezig lijkt.
CKY
Lid

Bericht door CKY »

RelicHunter44 schreef:Hahaha is TOTAAL leeggezocht... (uit mijn eigen ervaringen en vele andere :P)
Leeg? pff no fucking way..
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja behalve hulzen dan he... hulzen neem ik niet eens meer mee.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
carl1944
Lid
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

Mooyman schreef:
De Ardennen hebben echter ook een aantal min punten zoals het slechte wegen net, de stug Frans sprekende bevolking, de roekelose brokkenpiloten op die zelfde route degrade(aanduiding voor slechte weg :wink: ), en is de weg dermate slecht dan zou je denken dat men er iets aan doet :) , nee dan ziet men de vele bordjes met dИviation(omleiding :lol: ).

Maar al met al een mooie vakantie, voor een ieder aan te bevelen :) .
Vous ne parlez pas bien francais, herr Mooyman :P ?
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

carl1944 schreef:Vous ne parlez pas bien francais, herr Mooyman :P ?
Vous non plus, puisque c'est LE français (avec ç) :lol:
29th Let's Go!!!!!
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

johan willaert schreef:
Que? :? :wink:
Daar is 'ie weer!
carl1944
Lid
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

johan willaert schreef:
C'est du français que j'ai appris à l'école. :P
Toujours plein des fautes. :lol:
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
Plaats reactie