Hoe zit het nu met signaalpistolen?
-
- Lid
Hoe zit het nu met signaalpistolen?
Een kennis wil zich een signaalpistool aanschaffen voor op zijn bootje. Hij wou weten hou het nu zat met de wetgeving en wat de prijs ervoor is. Ook wil die weten wat voor munitie nodig is voor op de boot ed.
Ps, weet niet of dit hier goed staat dus....
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Re: Hoe zit het nu met signaalpistolen?
Waarom niet gewoon een seinpistool uit de watersportzaak?k98s schreef:Een kennis wil zich een signaalpistool aanschaffen voor op zijn bootje. Hij wou weten hou het nu zat met de wetgeving en wat de prijs ervoor is. Ook wil die weten wat voor munitie nodig is voor op de boot ed.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Een seinpistool is vrij te houden
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
- Lid
Re: Hoe zit het nu met signaalpistolen?
[/quote]
Waarom niet gewoon een seinpistool uit de watersportzaak?[/quote]
Zoeen bedoelt die kennis ook, denk ik. Maar ik las dus dat het pistooltje wel legaal is, maar de munitie niet. Klopt dit? Zoja, waarom verkopen ze dan die pistooltjes als je geen munitie mag ervoor? :S:S typisch Nederlands weer
Waarom niet gewoon een seinpistool uit de watersportzaak?[/quote]
Zoeen bedoelt die kennis ook, denk ik. Maar ik las dus dat het pistooltje wel legaal is, maar de munitie niet. Klopt dit? Zoja, waarom verkopen ze dan die pistooltjes als je geen munitie mag ervoor? :S:S typisch Nederlands weer

- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 26 keer
- Contacteer:
Volgens mij zijn pistool en patronen vrij, als het maar duidelijk is dat ze als reddingsmiddel gebruikt worden. Als je dus zo'n setje in je " survival kit" aan boord van je boot hebt zitten zal er niet zoveel aan de hand zijn, maar het is niet toegestaan om het in je auto of huis te hebben, omdat het dan duidelijk niet om een reddingsmiddel gaat. Tenminste, dit is wat ik er van begrepen heb. Er zal wel het een en ander over staan in de Wet Wapens en Munitie.
Grtn
David

Grtn
David
-
- Lid
Seinpistool
Voor het bezit van een seinpistool is wel degelijk een wapenvergunning noodzakelijk. Los ervan of je munitie hebt of niet. Je behoeft echter geen lid te zijn van een schietvereniging en een doktersverklaring te verzorgen. Wel word je getoetst op het zogenaamde 'bewijs van goedgedrag', en het seinpistool mag alleen worden verplaatst tussen woning en boot. Dus dat is weer dat...
een volk dat voor tirannen zwicht,
verliest meer dan lijf en goed,
dan dooft het licht
verliest meer dan lijf en goed,
dan dooft het licht