Raadsel tijd
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
Klopt okke
6? = heeft drie letters
12? = heeft 6 letters
8? = heeft 4 letters
4? = heeft 4 letters
De wacht noemt dus een nummer
De bezoeker noemt dan uit hoeveel letters het getal bestaat.
Dus als er 4 gevraagt word. Dan is het antwoord dus 4.
6? = heeft drie letters
12? = heeft 6 letters
8? = heeft 4 letters
4? = heeft 4 letters
De wacht noemt dus een nummer
De bezoeker noemt dan uit hoeveel letters het getal bestaat.
Dus als er 4 gevraagt word. Dan is het antwoord dus 4.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- Sjoerd
- Lid
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
you can say that again....Sjoerd schreef:Sjonge jonge, ik heb er uren naar zitten kijken. En dan is het zoiets simpels.
allerlei mathematische formules op losgelaten
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
- Operation Overlord
- Lid
Oke, ik heb nog een raadsel:
Een man heeft zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen aan een 5 meter hoog plafond.
In de kamer waar hij dit heeft gedaan staat een tafel van anderhalf meter in de hoek met een dun boek over natuurkunde erop. Naast de tafel liggen 8 zakdoekjes. Precies onder de opgehangen man ligt een plas water.
Nu is de vraag: Hoe heeft hij zich opgehangen aan zon'n hoog plafond?
De man is 1 meter 75 lang, en verder bevindt er zich niks anders in de kamer, behalve het touw waarmee hij zich heeft opgehangen dan..

Een man heeft zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen aan een 5 meter hoog plafond.
In de kamer waar hij dit heeft gedaan staat een tafel van anderhalf meter in de hoek met een dun boek over natuurkunde erop. Naast de tafel liggen 8 zakdoekjes. Precies onder de opgehangen man ligt een plas water.
De man is 1 meter 75 lang, en verder bevindt er zich niks anders in de kamer, behalve het touw waarmee hij zich heeft opgehangen dan..
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
- Operation Overlord
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Ik heb ooit - toen ik nog een klein 'Proosje' was - de film Labyrinth gezien met David Bowie. Daar zat een raadsel in met twee wachters, waarvan de ene altijd de waarheid sprak en de ander liegt altijd. Achter de wachters waren twee deuren, waarvan de ene naar de dood leidde en de ander naar de burcht. Ofzoiets. Weet iemand nog hoe dat raadsel precies werkte? Ik vond het als kind zeer boeiend 

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
Je vraagt aan een wachter. Wat zal de andere wachter zeggen als ik vraag welke deur er naar de burcht gaat.Proos schreef:Ik heb ooit - toen ik nog een klein 'Proosje' was - de film Labyrinth gezien met David Bowie. Daar zat een raadsel in met twee wachters, waarvan de ene altijd de waarheid sprak en de ander liegt altijd. Achter de wachters waren twee deuren, waarvan de ene naar de dood leidde en de ander naar de burcht. Ofzoiets. Weet iemand nog hoe dat raadsel precies werkte? Ik vond het als kind zeer boeiend
Van dat andere raadsel over dat plafond zou ik het niet weten.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- wittmann
- Lid
is hij op een stapel ijs gaan staan??Operation Overlord schreef:Oke, ik heb nog een raadsel:![]()
wat gesmolten is

- Drs. S.
- Lid
dat kan natuurlijk ook nogwittmann schreef:
is hij op een stapel ijs gaan staan??
wat gesmolten is![]()

dit was post nr 300!!
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
- Proos
- Technisch beheerder
- Contacteer:
En wat dan met het antwoord?Willem ter Haar schreef:Je vraagt aan een wachter. Wat zal de andere wachter zeggen als ik vraag welke deur er naar de burcht gaat.
Van dat andere raadsel over dat plafond zou ik het niet weten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Drs. S.
- Lid
op pagina 1 wist je hem wel, nou dat is pas een raadselProos schreef:Ik ken 'm ook. Hint-hint: Dit raadsel zit ook in de film Labyrint met David Bowie....Martijn schreef:go benmaf...
![]()
Als ik zo vrij mag zijn om ook een raadsel te plaatsen voor mijn beurt.
Je bent op weg naar huis, maar op een gegeven moment verdwaal je en je raakt de weg kwijt. Na enige tijd kom je bij een T- splitsing. Daar zitten gelukkig 2 mannetjes. Er is echter een probleem. Het ene mannetje spreekt altijd de waarheid en het andere mannetje liegt altijd. Je wilt echter toch weten welke van de twee wegen je moet nemen om thuis te komen. Welke vraag moet je stellen om toch de goede weg te kunnen kiezen?

"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
- Proos
- Technisch beheerder
- Contacteer:
Nee, ik wist 'm niet, wel waar ie in voorkwam, maar ik lees nu inderdaad dat Arjen het goede antwoord weet. Alleen moet ik 't eens uittekenen ofzo, begrijp altijd graag hoe iets werkt 

-
- Lid
Zoiets gelijks staat ook in het begin van dit topic alleen dan met twee mannetjes en de weg vragen.Proos schreef:Ik heb ooit - toen ik nog een klein 'Proosje' was - de film Labyrinth gezien met David Bowie. Daar zat een raadsel in met twee wachters, waarvan de ene altijd de waarheid sprak en de ander liegt altijd. Achter de wachters waren twee deuren, waarvan de ene naar de dood leidde en de ander naar de burcht. Ofzoiets. Weet iemand nog hoe dat raadsel precies werkte? Ik vond het als kind zeer boeiend
- Mike.H
- Lid
spontane groeispurtOperation Overlord schreef:Oke, ik heb nog een raadsel:![]()

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae