Het verbod op stiletto's en dergelijke is wel begrijpelijk maar wat overdreven...
Ik moet je teleurstellen maar een mp 40 krijg jij niet op je schiet machtiging omdat het een machinegeweer is. Anders had ik allang een Thompson gehad.Peter schreef:Onklare grendelwapens mogen, en ( mits van onbesproken gedrag ) een wapenvergunning is ook te doen. Het enige wat het kost is tijd én wat geld, en dan kun je alle wapens kopen ( dus ook Garands en omgebouwde MP 40, zolang het maar semi-automatisch is ) die je wenst, er zijn uiteraard wel grenzen aan wat je mag bezitten.
Het verbod op stiletto's en dergelijke is wel begrijpelijk maar wat overdreven...
Omgebouwd tot semi-automaat shijnt het wel te mogen heb ik me laten vertellen... Anyway, ikzelf hou meer van de Garand! Een Thompson omgebouwd tot semi-automaat lijkt me ook wel te kunnen, als een SIG kan waarom een Tommygun of een MP40 niet?seabee schreef:Ik moet je teleurstellen maar een mp 40 krijg jij niet op je schiet machtiging omdat het een machinegeweer is. Anders had ik allang een Thompson gehad.Peter schreef:Onklare grendelwapens mogen, en ( mits van onbesproken gedrag ) een wapenvergunning is ook te doen. Het enige wat het kost is tijd én wat geld, en dan kun je alle wapens kopen ( dus ook Garands en omgebouwde MP 40, zolang het maar semi-automatisch is ) die je wenst, er zijn uiteraard wel grenzen aan wat je mag bezitten.
Omgebouwd tot semi-automaat schijnt het wel te mogen heb ik me laten vertellen... Anyway, ikzelf hou meer van de Garand! Een Thompson omgebouwd tot semi-automaat lijkt me ook wel kunnen, als een SIG tot semiautomaat verbouwd op de vergunning kan waarom een Tommygun of een MP40 niet?seabee schreef:Ik moet je teleurstellen maar een mp 40 krijg jij niet op je schiet machtiging omdat het een machinegeweer is. Anders had ik allang een Thompson gehad.Peter schreef:Onklare grendelwapens mogen, en ( mits van onbesproken gedrag ) een wapenvergunning is ook te doen. Het enige wat het kost is tijd én wat geld, en dan kun je alle wapens kopen ( dus ook Garands en omgebouwde MP 40, zolang het maar semi-automatisch is ) die je wenst, er zijn uiteraard wel grenzen aan wat je mag bezitten.
Omdat het oorspronkelijk volautomaten zijn. Ik weet niet presies hoe het in de wapenwet geregeld is. Er zijn nog mensen die met omgebouwde volautomaten schieten, maar er is een sterfhuis constuctie. Deze schutters kunnen ze alleen nog maar aan de wapenhandel vekopen.Peter schreef:Omgebouwd tot semi-automaat schijnt het wel te mogen heb ik me laten vertellen... Anyway, ikzelf hou meer van de Garand! Een Thompson omgebouwd tot semi-automaat lijkt me ook wel kunnen, als een SIG tot semiautomaat verbouwd op de vergunning kan waarom een Tommygun of een MP40 niet?seabee schreef:Ik moet je teleurstellen maar een mp 40 krijg jij niet op je schiet machtiging omdat het een machinegeweer is. Anders had ik allang een Thompson gehad.Peter schreef:Onklare grendelwapens mogen, en ( mits van onbesproken gedrag ) een wapenvergunning is ook te doen. Het enige wat het kost is tijd én wat geld, en dan kun je alle wapens kopen ( dus ook Garands en omgebouwde MP 40, zolang het maar semi-automatisch is ) die je wenst, er zijn uiteraard wel grenzen aan wat je mag bezitten.
En de bepalingen voor Categorie 1:1°.
stiletto's, valmessen en vlindermessen, een en ander indien het lemmet:
a.
meer dan een snijkant heeft;
b.
7 cm of langer en 14 mm of smaller is;
c.
9 cm of langer is; of
d.
van een stootplaat is voorzien;
2°.
andere opvouwbare messen, indien:
a.
het lemmet meer dan een snijkant heeft; of
b.
de lengte in opengevouwen toestand langer dan 28 cm is;
3°.
boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken, werpsterren, vilmessen, ballistische messen en geluiddempers voor vuurwapens;
4°.
blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp dan een wapen;
5°.
pijlen en pijlpunten bestemd om door middel van een boog te worden afgeschoten, die zijn voorzien van snijdende delen met de kennelijke bedoeling daarmee ernstig letsel te kunnen veroorzaken;
6°.
katapulten;
7°.
andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.
Uiteindelijk niets nieuws onder de zon.Het is verboden een wapen van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan.
Ik dacht dat die dingen al lang verboden waren?
Ze zijn ook praktisch verboden. Verkoop mag niet, tenminste als ik dit:Ik d8 ook dat ze verboden waren. Wel zijn ze nog te koop dus zal dan wel van niet.
Dat het een sterfhuiscobinatie is wist ik niet. De SIG is van oorsprong ook een automatisch wapen ( SIG Commando, om precies te zijn ) die tot semi-auto is verbouwd en volkomen legaal is ( met vergunning natuurlijk!! ) en op de club gebruikt wordt. Wel is het zo dat de regels omtrend wapenhoudersschap strenger zijn geworden en het moeilijker is om lid te worden van een schietclub.seabee schreef:Omdat het oorspronkelijk volautomaten zijn. Ik weet niet presies hoe het in de wapenwet geregeld is. Er zijn nog mensen die met omgebouwde volautomaten schieten, maar er is een sterfhuis constuctie. Deze schutters kunnen ze alleen nog maar aan de wapenhandel vekopen.Peter schreef:Omgebouwd tot semi-automaat schijnt het wel te mogen heb ik me laten vertellen... Anyway, ikzelf hou meer van de Garand! Een Thompson omgebouwd tot semi-automaat lijkt me ook wel kunnen, als een SIG tot semiautomaat verbouwd op de vergunning kan waarom een Tommygun of een MP40 niet?seabee schreef: Ik moet je teleurstellen maar een mp 40 krijg jij niet op je schiet machtiging omdat het een machinegeweer is. Anders had ik allang een Thompson gehad.