De Gucht over Balkenende...
- Harro
- Lid
De Gucht over Balkenende...
Wat een kluns is de Gucht zeg. Hij snapt toch op voorhand dat daar problemen van komen als je dat soort dingen zegt? Zo dom. 

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Peter M
- Lid
Re: De Gucht over Balkenende...
Dom? Voor mij is hij gewoon één van de zovele voorbeelden van de Belgische drama-democratie.Harro schreef:Wat een kluns is de Gucht zeg. Hij snapt toch op voorhand dat daar problemen van komen als je dat soort dingen zegt? Zo dom.
Overigens oordeel ik niet zo snel vanaf een krantenartikel...journalisten verdraaien wel eens feiten...
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Zijn uitspraken staan op bandantwerpx schreef:Overigens oordeel ik niet zo snel vanaf een krantenartikel...journalisten verdraaien wel eens feiten...Harro schreef:Wat een kluns is de Gucht zeg. Hij snapt toch op voorhand dat daar problemen van komen als je dat soort dingen zegt? Zo dom.

Hoewel de Harry Potter opmerkingen vaker gemaakt worden en redelijk treffend zijn vind ik het niet gepast voor een vertegenwoordiger van een land om zoiets over een premier van een ander land te zeggen.
Excuses zijn op zijn plaats...
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
Aan de andere kant vind ik het dat het wel weer hoog opgepakt wordt allemaal. Alsof er geen belangrijker zaken zijn.
Toen Bush op JPBalkenende stond te wachten zei hij iets van: "Well, where is mr Harry Potter" Niemand die erover viel.
En nu maakt iemand een publiek geheim bekend en is het opeens een drama want de Gucht heeft, hoewel het niet echt handig is, geen woord gelogen
Toen Bush op JPBalkenende stond te wachten zei hij iets van: "Well, where is mr Harry Potter" Niemand die erover viel.
En nu maakt iemand een publiek geheim bekend en is het opeens een drama want de Gucht heeft, hoewel het niet echt handig is, geen woord gelogen
-
- Lid
Zo is het.gvdbor schreef:Aan de andere kant vind ik het dat het wel weer hoog opgepakt wordt allemaal. Alsof er geen belangrijker zaken zijn.
Een hoop flauwe kul.
Ironisch genoeg zijn er een hoop Nederlanders die de uitspraken best kunnen genieten !

Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
-
- Lid
Tsja, wie zei hier op dit forum ooit eens dat Vlaanderen steeds de verkeerde politici achternaholt ?antwerpx schreef: Dom? Voor mij is hij gewoon één van de zovele voorbeelden van de Belgische drama-democratie.
Overigens oordeel ik niet zo snel vanaf een krantenartikel...journalisten verdraaien wel eens feiten...

Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
- Peter M
- Lid
De Gught heeft zijn excuses als schriftelijk aangeboden, maar die bleken op de één of andere manier onvoldoende. Nu wordt de adjunct van onze ambassadeur in Nederland verwacht nogmaals excuses aan te bieden.Roel R. schreef:Excuses zijn op zijn plaats...
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Zojuist journaal van 14.00 uur hoorde ik dat het is opgelost. De zaakgelastigde heeft zich bij de excuses aangesloten en er is nu een punt achter gezet.antwerpx schreef:De Gught heeft zijn excuses als schriftelijk aangeboden, maar die bleken op de één of andere manier onvoldoende. Nu wordt de adjunct van onze ambassadeur in Nederland verwacht nogmaals excuses aan te bieden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Het gaat er om dat je zoiets gewoon niet doet in de diplomatie,Sbf.Koch schreef:Ik snap al die ophef ook niet. Balkenende lijkt op Harry Potter, nou en? Laat die Belg zeggen wat hij wilt, het is misschien niet 'netjes' maar om dit nou helemaal in het nieuws te brengen? Welnu, er zal wel weer te weinig te melden zijn in de wereld...
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Lekker die nieuwszenders. Op RTL5 zeggen ze dat 't tussen beide premiers is uitpraat.
Overigens kan het in de politiek wel eens goed zijn als we wat meer zeggen wat we echt denken, alleen moet het dan niet beledigend worden: zoals in dit geval wel gebeurde.
Ik meen dat Joritsma een keer Chirac ook een eng mannetje had genoemd
Overigens kan het in de politiek wel eens goed zijn als we wat meer zeggen wat we echt denken, alleen moet het dan niet beledigend worden: zoals in dit geval wel gebeurde.
Ik meen dat Joritsma een keer Chirac ook een eng mannetje had genoemd

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Harro
- Lid
En dat is het punt. Het is onfatsoenlijkRoel R. schreef:Het gaat er om dat je zoiets gewoon niet doet in de diplomatie,
- Harro
- Lid
Nou, als de Nederlandse overheid dit hoog opneemt en op topniveau (ambassadeurs, ministers) een oplossing zoekt lijkt verslaggeving in de journaals mij meer dan logisch
-
- Lid
Ach wat, het ogenblik was heel slecht gekozen.Harro schreef:En dat is het punt. Het is onfatsoenlijkRoel R. schreef:Het gaat er om dat je zoiets gewoon niet doet in de diplomatie,
Balkenende had zonet in eigen land een uppercut gekregen over zijn klunzig optreden n.a.v. de Europese Grondwet.
Een en ander deed er geen goed aan. Spotten met iemands uiterlijk is altijd kwetsend.
Maar ja, De Gucht kennende...