Leden - vertel wat over jezelf !

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Opgeheven account 1427

Leden - vertel wat over jezelf !

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ja, ik weet het, er is al een 'stel jezelf voor'- topic en je kunt in iemand's profiel kijken... Maar om dat een beetje centraal te houden en om gewoon lekker te kunnen babbelen over elkaar's woonplaats, vriendin, werk en dat soort dingen leek het me leuk hier een topic voor apart te nemen. Dus: bij deze! Schroom niet elkaar gewoon alles te vragen, mensen kunnen immers ook 'nee' zeggen :wink:

Ikzelf bijvoorbeeld heb zojuist besloten mijn Journalistiek te laten vallen en HBO Leraar Geschiedenis 2e graads te gaan studeren in Utrecht.
Journalistiek viel me behoorlijk tegen en de baangarantie in de journalistiek is al helemaal niet om over naar huis te schrijven... lekker, als een studie-schuld hebt!
Ik ben nu bijna 22 en zit dan dus in het 1e jaar (weer) van een HBO. Wat vinden jullie van deze stap?
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Ik zit in de 2e van gymnasium en ga over enkele weken (als het goed is :D ) naar de 3e. Verder interesseer ik me heel erg voor Duitse bunkers, en heb nog enkele onderzoeken lopen in Den Haag en omgeving :) .

Sbf.Koch wat ik van je stap vind: nja moeilijk, ik denk dat je zelf wel weet wat goed voor je is dus............
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Tsja nu zal ik mezelf voorstellen.

Name: Joe
Hobby's: Wo2, zoeken met detector
Studie: Mavo juist af, nu horeca school te Heerlen
Status: Thuiswonend
Werk: Jumbo supermarkt (als ik aangenomen word)
Verzameld sinds: ca me 13e, Maar nu pas echt serieus
Favo drankje: Bacardi coke en andere cocktailz
Roken: Nope
Relatie: Bijna
Wo2.nl: Leuke site

Tsja en verder.....


moet toch s op me type letten
Laatst gewijzigd door k98s op 15 jun 2005, 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

We hebben eigenlijk ook al een "vertel over je werk", "werk je/studeer je nog" en "wat doe je"-topics. Is het de bedoeling van dit topic dat er gerichte vragen gesteld worden? Moet je dan die personen telkens per pb attenderen op deze thread?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Mijn bedoeling was meer om een centraal topic te openen. Om nu 3x hetzelfde te vertellen over jezelf of 1 verhaal in 3 stukken lijkt me zo onhandig... Ook kun je hier dan foto's posten, nieuwe vlammen goedkeuren en je lievelingsgerecht vertellen. Of hier naar vragen, natuurlijk... Nee, je hoeft niet per sé iemand per PB te attenderen, je kunt dit topic toch gewoon bezoeken als elk ander? gewoon lezen als er weer een nieuwe reactie komt?

Ik kan er ook een foto-topic van maken, dat leden een foto van zichzelf, hun huis, hun bootje of whatever posten en daarbij een verhaaltje vertellen... Zeg jij het maar, Proos!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Sbf.Koch schreef:Zeg jij het maar, Proos!
We hebben zelfs al een "plaats een foto van jezelf"-topic :P
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Leden - vertel wat over jezelf !

Bericht door KevinP »

Sbf.Koch schreef:]Ikzelf bijvoorbeeld heb zojuist besloten mijn Journalistiek te laten vallen en HBO Leraar Geschiedenis 2e graads te gaan studeren in Utrecht.
Journalistiek viel me behoorlijk tegen en de baangarantie in de journalistiek is al helemaal niet om over naar huis te schrijven... lekker, als een studie-schuld hebt!
Ik ben nu bijna 22 en zit dan dus in het 1e jaar (weer) van een HBO. Wat vinden jullie van deze stap?
Uiteindelijk ben jij natuurlijk de enige die hierover kan oordelen, maar misschien heb je wat aan mijn ervaringen.

Zelf heb ik twee jaar de lerarenopleiding Aardrijkskunde gevolgd. Is mij behoorlijk tegengevallen vanwege verschillende redenen. Het niveau van de leerstof vond ik te simpel en ik had het idee dat elke debiel gewoon zijn punten uiteindelijk wel zou krijgen omdat er nou eenmaal weinig animo is voor deze opleiding. Er zat voor mij gewoon te weinig uitdaging in om elke keer dezelfde soort opdracht uit te voeren en om samen te werken met medestudenten waarmee ik me totaal niet kon identificeren.

Vakken als onderwijskunde waren helemaal een ramp. In plaats van praktische tips kreeg ik alleen maar gezwets te horen van de één of andere muts die zelf al jaren niet meer voor de klas gestaan heeft. Zo moest ik eens een object meenemen dat mij herinnerde aan mijn puberteit en hierover vertellen. Zulk soort opdrachten kan ik dus helemaal niks mee, daarvoor ben ik te zakelijk, te nuchter en te doelgericht. De leraar vakdidactiek vertelde hoe belangrijk het was om de aandacht van leerlingen te behouden, terwijl hij zelf in zijn les na 5 minuten mijn aandacht al niet meer had...

Stage viel ook enorm tegen. Zonder enige voorbereiding werd ik voor een klas met VMBO leerlingen gezet die een aangepast leerprogramma volgden (met alle respect hoor, want ik weet zeker dat sommige van deze leerlingen later ook prima terecht komen). Dit was absoluut niet wat ik wilde. Ik zou het leuk vinden om les te geven aan de bovenbouw van de Havo of het VWO, volwassenenonderwijs of zelfs om buiten het onderwijs wat te doen met mijn opleiding. Niet om lessen te geven aan dit niveau leerlingen die naar mijn ervaring geen motivatie of kritische blik op het vak aardrijkskunde hebben. Dit was voor mij een behoorlijke afknapper. Vanwege al deze redenen, en factoren buiten de opleiding, ben ik ermee gestopt. Erg jammer want bepaalde onderdelen van de leerstof vind ik nog steeds erg interessant.

Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat een lerarenopleiding misschien wel een roeping voor je moet wezen. Voor mij was het dit niet. Het vak aardrijkskunde (en geschiedenis) vind ik erg interessant, het onderwijs zoals dat nu geregeld is spreekt mij veel minder aan.

Maar Sbf.Koch ik wil je zeker niet ontmoedigen en mocht je dezelfde ervaringen krijgen als ik, is het misschien ook beter om gewoon door te bijten in plaats van af te haken. Uiteindelijk heb je een mooi diploma op zak, wat ik momenteel helaas nog niet heb...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Relatie: Bijna
Bijna..
Maar nog niet helemaal. Succes! :)

Nou, ik.
M'n naam is Roeland, woon in Den Haag. Zit op het moment in de 4e van het Gymnasium Haganum. Wel een aardige school, beetje maffe regels.
Opt moment speel ik hockey. Ga ik volgend jaar ook doen, en het jaar daarna waarschijnlijk ook. En daarna ook, en daarna, en daarna... Heb t wel naar me zin daar dus.
Ik werk in de Albert Heijn, ben daar kassadraaier, maar ook nog vakkenvuller. Hele verantwoordelijke baan, dat wel.
Verzamelen doe ik ook nog een beetje aan, helaas vliegt het geld er bij mij iets te snel uit. Komt, stom van me, door enkele slechte zaken voor de gezondheid. Met andere woorden: ik rook, drink en blow. Droevig....3

Ik ben natuurlijk nog altijd geïnteresseerd in militaria, leer ook vrij veel hier op het forum. :)


Aangenaam kennis te maken in ieder geval.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik ga zo alles lezen & reageren want ik moet nu weg, maar hier een foto:
v.v.n.a.:
Mijn vriendin, mijn zusje en ikzelf.

Afbeelding

Tot straks :wink:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

*v.v.n.a.

van voor naar achter

ik moest iig ff denken :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik ben Peter 34 jaar oud, woon samen en werk in 3 ploegen bij een aluminiumgieterij. Daarnaast studeer ik aan de Universiteit van Utrecht in deeltijd, wat zwaar is naast m,n werk. Ik woon in een mooi huis met een grote zolder ( work in progress.. ) en heb een huistijger ( een kat dus :) ) Kinderen hebben m,n vriendin en ik ( nog ) niet, maar we zijn peetouders van een klein neefje en oom en tante van 3 jongens en 1 meisje ( ook al weer 16, wat groeien ze snel... ) Kortom: mijn leven is een feest! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Michiel, 15 jaar jong ;) . Zit nu nog in de derde van VWO+, als het goed is over een weekje of 2 in 4 VWO. Hobby's: Tennis en natuurlijk wo2.
Ik verdien m'n verzamelaars geld dmv een krantenwijk.

Dit ben ik
Afbeelding
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

101st Michiel schreef:Michiel, 15 jaar jong ;) . Zit nu nog in de derde van VWO+, als het goed is over een weekje of 2 in 4 VWO. Hobby's: Tennis en natuurlijk wo2.
Ik verdien m'n verzamelaars geld dmv een krantenwijk.

Dit ben ik
Afbeelding
Is dat niet Richard Winters? Lijkt hij wel een beetje op... Sorry voor offtopic!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nee, het is geen Winters, weet alleen niet wie het wel is :oops:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Hey,

laat ik me dan ook maar ff uitgebreider voorstellen,

Ik ben Dean, ben bijna 16 (15 dus :P) Mijn hobby`s buiten de wo2, en militaria verzamelen zijn het beoefenen van mijn geliefde en niet zo`n bekende sport Jui jitsu (daar ga ik nog zwarte band in worden ). Verder heb ik sinds gisteren een bijbaantje, vakkenvullen bij de Digros (supermarkt). Ik ga naar mn 3de jaar havo toe, en wil het liefste iets met Geschiedenis doen, mocht iemand tips hebben ;)


//Dean :arrow: :!:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie