Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:Een idiote rechter die het woord TBS niet kent. Waar vinden we die?
De rechter die dhr Schippers toestemming gaf om op verlof te gaan..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

TBS is geen woord maar een afkorting en ik ben het met je eens dat de rechter verantwoordelijk is, vooral omdat hij het advies van de instelling negeerde. Maar dat hij waarschijnlijk nog nooit van TBS gehoord heeft is natuurlijk een onzinnige opmerking.
Laatst gewijzigd door Harro op 16 jun 2005, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

PvdA over mogelijke motie tegen Donner: wij sluiten niets uit. Ze nemen het Donner kwalijk dat zijn justitieel apparaat (waarvoor hij immers eindverantwoordelijk is) nalatig was bij het in gang zetten van de opsporing van de ontsnapte TBS'er. Hun oordeel over Donner zal afhangen van zijn antwoorden in het debat (bron: NOS journaal).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, maar vind je het geloofwaardig? PvdA zit niet in de regering he, zo kunnen ze weer omhoog klimmen in de peilingen... Hoe denk je daar persoonlijk over Harro? Vind je dat het Donner kwalijk te nemen dat zijn justioneel apparaat gefaald heeft?

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Ja, maar vind je het geloofwaardig? PvdA zit niet in de regering he, zo kunnen ze weer omhoog klimmen in de peilingen...
Regeringspartij VVD zegt precies hetzelfde.
779 schreef:Hoe denk je daar persoonlijk over Harro? Vind je dat het Donner kwalijk te nemen dat zijn justioneel apparaat gefaald heeft?
Dat heb ik al gezegt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

779 schreef:Van toepassing? Hoe kom je derbij? In welk land leef je? Irak ofzo? In Nederland is geen doodstraf van toepassing, kennen wij hier niet!
Irak heeft hier niks mee te maken. Er zijn nog tal van landen waar de doodstraf nog gegeven kan worden.

Sommige gevallen zetten mij aan het twijfelen. Ik zou er niet om treuren als seriemoordenaars die werkelijk grote aantallen mensen op gruwelijke wijze voor hun lol hebben omgebracht de doodstraf krijgen.

Maar zoals Harro ook al aangeeft waar leg je de grens? Eén moord, vijf moorden of tien gruwelijke moorden is eigenlijk allemaal net zo erg. Die grens kun je volgens mij niet leggen en de beslissing over leven en dood is geen beslissing die wij mensen over elkaar dienen te nemen. Daarom ben ik tegen de doodstraf, maar voor levenslang voor zeer zware midaden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hoeveel mensen in Nederland hebben vijf moorden of meer gepleegd?? Zoveel kunnen het er niet zijn die nu in de gevangenis zitten..
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:
Jeeper704 schreef:In een aantal gevallen is de doodstraf wel van toepassing. Een seriemoordenaar met 8 of meer vrouwen op z'n activa bijvoorbeeld.
En als het er nou zeven zijn? Of als het zeven vrouwen en een man zijn? Wat stel je daar nou voor norm? :roll:
Ik gaf gewoon een voorbeeld ter onderstreping van mijn uitleg, man.

@Bob: ik zei gewoon dat de doodstraf wel van toepassing is op zulke gevallen, niks meer, niks minder. Lees wat er staat.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja je zegt toch van toepassing... maar die toepassing is er in Nederland en de rest van Europa niet..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Hoeveel mensen in Nederland hebben vijf moorden of meer gepleegd?? Zoveel kunnen het er niet zijn die nu in de gevangenis zitten..
Hoezo, welke grens leg jij dan bij vijf of meer moorden?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Ja je zegt toch van toepassing... maar die toepassing is er in Nederland en de rest van Europa niet..
Goed punt!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik leg geen enkele grens voor de doodstraf.. heb liever dat iemand voor 30 jaar wegrot in de gevangenis dan dat iemand er makkelijk met een spuitje vanaf komt...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:
779 schreef:Hoeveel mensen in Nederland hebben vijf moorden of meer gepleegd?? Zoveel kunnen het er niet zijn die nu in de gevangenis zitten..
Hoezo, welke grens leg jij dan bij vijf of meer moorden?
779 schreef:Ik leg geen enkele grens voor de doodstraf.
Hineininterpretierung? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

779 schreef:Ja je zegt toch van toepassing... maar die toepassing is er in Nederland en de rest van Europa niet..
Ok, ik zal het dan anders formuleren: iemand die bewust iemand anders vermoord, verdient volgens mij de doodstraf. En wat de mogelijke normen zijn, daar moet het Justitieel apparaat over beslissen.
Zo goed?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Lexy
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 dec 2004, 13:12
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door Lexy »

De dag dat Dutroux ontsnapte, heeft onze minister van justitie direkt ontslag genomen, maar jah,, wij zitten u eenmaal in een apenland.
Plaats reactie