Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, maar wat doet dat ertoe?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

779 schreef: Nou ga ik daar tegenin met dat wat jij verteld wel waar is, maar gewoon puur hun eigen schuld is dat ze vast zitten.
Hier wil ik toch wel even een nuance plaatsen.

Ik werk zelf (nog niet zo heel lang overigens) bij de politie en heb een aantal keren mensen gearresteerd of ingesloten. Ook heb ik bij een aantal verdachteverhoren gezeten.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat er een aantal etterbakken zijn die stelen voor de kick, maar er zijn er ook een heleboel die stelen omdat ze anders niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Je staat er versteld van hoeveel moeders uit de armere lagen van de bevolking kleding stelen voor hun kinderen omdat ze anders niet rond kunnen komen.

Begrijp goed, ik probeer hier niet goed te praten dat ze dit doen, maar ik wil wel graag weerleggen dat kleine criminaliteit altijd wordt gepleegd omdat mensen er voor kiezen. Meestal gebeurd het juist omdat mensen geen andere keus meer hebben.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie