Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Nee, maar deze luxe die ze nu hebben vind ik ook niet kunnen.
Het zijn boeven, criminelen die wat gedaan hebben wat niet kan. Om ze dan zo'n luxe te geven, daarop zeg ik NEE.
Maar dit is mijn mening :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daarom wil ik graag van jou weten hoe jij een objectieve waarneming kunt doen dat de nederlandse gevangenissen inderdaad te luxe zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ik ben naar de open dag geweest van een gevangenis.
Ik ben daar rondgeleid, met mn vader en moeder en nog wat anderen.

mvg Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Aha, dus dan weet je dat het een luxe hotel is om daar opgesloten te zitten, zonder de negatieve psychische aspecten van dat grote slot op de deur?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Die zullen er zeker wel zijn ja, maar ik weet zeker dat wanneer je in de gevangenis in het oosten opgesloten zit, de gevolgen heel wat groter zijn.
Dan is het hier vergeleken met daar niets.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar doet die vergelijking ertoe? Als opgesloten zitten in ons gevangenissysteem al heel zwaar is, waarom moet het dan onmenselijk zoals "in het oosten"?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Omdat zij in de meeste gevallen onmenselijk hebben gehandeld, waarvoor zij gestraft moeten worden.
Infanterie: Königin aller Waffen!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De gevangenissen in de VS zijn relatief gezien ook erg streng. Volgens mij heeft men echter nooit kunnen aantonen dat misdadigers hierdoor minder in herhaling vallen of dat potentiële misdadigers afgeschrikt werden door deze omstandigheden. Misschien is het tegendeel zelfs wel waar...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Nick schreef:Nee, maar deze luxe die ze nu hebben vind ik ook niet kunnen.
Het zijn boeven, criminelen die wat gedaan hebben wat niet kan. Om ze dan zo'n luxe te geven, daarop zeg ik NEE.
Maar dit is mijn mening :wink:
Heb jij wel eens met een ex-gedetineerde gepraat?
Volgens mij heb je geen flauw benul waar je het over hebt. Je slaat alleen maar de 'mythes' op die rondgaan.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies Dodo. En dat probeer ik hem al de hele tijd te zeggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
oldcontemptible
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 jun 2005, 23:11

Bericht door oldcontemptible »

Misschien dat ik hier wel mijn kop ga uitsteken, maar we zien wel.
Tot hier toe was dit wel een echt gezellige discussie, alhoewel ik moet toegeven de ik de aanvankelijke feiten niet heb gevolgd,maar de thread is een beetje uitgelopen naar een andere richting dan het begin.

Toch even een reactie op de laatste postings.
Ik kan best aannemen dat de meeste gedetineerden, en uit ervaring weet ik dat ook, behoorlijk depressief worden (zijn) als ze een tijdje opgesloten zitten. Mijn bron is een familielid die acht maanden gezeten heeft.
Die heeft een behoorlijk psychologische knauw gekregen. Heeft NB geen echte slachtoffers gemaakt, maar draagt de hele affaire wel mee voor de rest van zijn leven, en wordt nog steeds alle dagen hiermee geconfronteerd. (tot zover dan dat je maar 1 keer kan gestraft worden voor een misdrijf)
Aan de andere kant is het toch wel zo, dat onze maatschappij, iets moet doen met de mensen die de wetten van het land overtreden, niet?
De maatregelen moeten wel in verhouding zijn met het misdrijf, "afschieten" lijkt me dan ook niet de oplossing.
Het is toch wel een beetje zo dat de meeste criminelen daar terecht komen door hun eigen toedoen. Het is toch niet zo in ons vrije westen dat mensen zomaar opgepakt worden en de gevangenis invliegen. Dus uiteindelijk dringen zich maatregelen op ten overstaan van wetsovertreders.
Daarvoor hebben we ons gerechtelijk apparaat en onze politici, waarvoor we nog steeds gaan voor stemmen.
Dat is democratie.Niet de beste bestuursvorm, maar wel de enige.
(wie zei dat ook nou weer?)
"you know what worse than Dragons?"
"No"
"americans"
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Over het psychologische effect gesproken: Mijn beste vriend heeft ooit 1 dag gezeten en hij kwam bijna letterlijk trillend terug, puur en alleen om het feit dat hem zijn vrijheid werd ontnomen, ook al is het enkel 1 dag.

Het is natuurlijk niet zo dat gedetineerden dan maar alles mogen binnen de gevangenismuren. Jullie vergeten bijvoorbeeld dat gevangenen moeten werken om een TV op hun kamer te mogen hebben (wasknijpers in elkaar futselen bijvoorbeeld). Het is echt niet zo dat men aan een bewaker vraagt: "joh, doe mij een tv!" en er een krijgt, of dat er al een TV staat als hij aankomt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hoohoo Harro en Dodo,

Ik ben het 100% eens met dat de psychische effecten die je tijdens en na je verblijf in een gevangenis erg 'klote' zijn, maar je vergeet wel één ding: Ik geloof dat de meeste gevangenen hun delict vrijwillig hebben gepleegd. Je had daarvoor een keuze om bv. niet te gaan stelen, niet iemand te vermoorden etc. en als je de keuze toch maakt om een delict te plegen, dan aanvaard je dus dat je psychisch een klap krijgt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bob, doe eens een cursus begrijpend lezen. Wie zegt hier dat ze deze effecten niet moeten aanvaarden?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Uhm nou er waren hier een aantal leden die een gevangenis hier in Nederland een paradijs op aarde vinden. Jij ging er op in dat gevangenen psychische schade en andere blabla oplopen daar in een gevangenis. Nou ga ik daar tegenin met dat wat jij verteld wel waar is, maar gewoon puur hun eigen schuld is dat ze vast zitten.
Plaats reactie