Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Jeroen2 schreef:ok, en wat is nu een TBS'er?
http://www.dji.nl/main.asp?pid=51
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Er worden hier wel hele harde dingen geroepen zeg, gatverdamme.

"afschieten" vindt Philip dus wel een goede oplossing. Vraagje aan Philip: waar ga je de lijn trekken? Iedereen met TBS moet de kogel krijgen? Of wellicht alleen de moordenaars? Of misschien de pedofielen? Heck, laten we eerst alle winkeldieven afschieten, zij vervallen het meest in hun oude patroon en kosten de maatschappij klauwen met geld. Of zullen we anders de mishandelaars een kogel door de kop jagen?

Begrijp me niet verkeerd, ik word dit ook beu. Ook ik ben voor een hardere straf. Laat ze gedurende hun hele straf in een cel opgesloten zitten, sluit ze levenslang op of stop desnoods een chip in hun hoofd waar ze een stroomstoot mee krijgen zodra ze buiten het gezichtsveld van hun begeleider komen.
Maar afschieten is onmenselijk en zelfs een minder zware straf dan levenslang. Levenslang, daar pak je iemand mee, de dood is enkel een makkelijke uitvlucht. (en kom nou niet met het verhaaltje dat levenslang in nederland maar 4 jaar betekent!)

En over die opmerking naar Harro (ook al was hij naar iemand anders gericht) : Zeer, zeer zwak!

Mag ik je vragen, Philip, waar jouw beroep dan wel staat in je profiel? Of je geboortedatum?
??
Juist, dat dacht ik.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Sbf.Koch schreef:Er worden hier wel hele harde dingen geroepen zeg, gatverdamme.
Inderdaad en dit is een duidelijk onderdeel van de verharding van de samenleving. Mensen komen met steeds extremere oplossingen van problemen en zelfs moord wordt nu dus al heel gemakkelijk in de mond genomen als oplossing van een probleem. Marokkanen gooien we het land uit en misdadigers vermoorden we maar gewoon. Ontzettend triest dat dit zelfs maar serieus besproken dient te worden.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Doet mij denken aan de "dagje Westerbork" thread. Het treurig dieptepunt van de forumbezoekers.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,
En in België is het ook helemaal een zootje : hoorde M. Dutroux eigenlijk niet in de cel te zitten in de periode van de verdwijning en moord door hem op verschillende kinderen?
Neen, een of andere verantwoordelijke vond mijnheer geen gevaar meer
voor de samenleving!!
Hartverscheurend vind ik het en neen er moet geen doodstraf heringevoerd worden maar wel levenslange opsluiting.
Gevleugelde woorden als " ... heeft zijn straf uitgezeten en ... terug zijn plaats in de maatschappij ..." mogen ze voor mijn deel gerust schrappen
bij ernstige gewelddadige misdrijven.

Mvg,

Paul Siemons
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach, het is natuurlijk gewoon klote dat zo'n TBS'er kon ontsnappen tijdens zijn 'dagje uit', maar om de minister daarvoor voor verantwoordelijk te houden? Kom op zeg: Een één of andere rechter had besloten hem tijdelijk op verlof te doen. Deze rechter moet je daarvoor verantwoordelijkheid houden.
Al die uitspraken hier over doodschieten enzo, ik dacht dat we tijd van Adolf Hitler hadden gehad die iedereen maar liet afschieten... ik dacht dat jullie allemaal een hekel hadden aan die gebeurtenissen??
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Roel R. schreef:Dit kan Donner zijn kop kosten...
Vind het trouwens ook niet gepast van een mod om dat soort uitspraken te doen... Een mod heeft net zoals een minister een voorbeeld functie..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hij zegt toch niet dat het Donner zijn kop moet kosten? Roel onderstreept slechts het nieuws van de afgelopen dag: dat er in de politiek steeds meer stemmen opgaan dat minister Donner moet aftreden. Het is een volkomen neutrale uitspraak. Wat is daar verkeerd aan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Steeds meer stemmen opgaan? Ach alleen die vent van een Eerdmans heeft het gisteren nog gezegt.. want Roel typte dat berichtje gisteren... Een minister kan toch niet voor elke wissewasje opstappen.. dan blijf je elke maand een nieuwe minister kiezen of een nieuw kabinet kiezen..
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

En zoals steeds wordt er iet meer over de slachtoffers gesproken :roll:
Hebben zij een nieuwe kans???

Een moordenaar die 5 mensen koudbloedig heeft afgemaakt, krijgt een nieuwe kans, gedraagt zich en wordt vrijgelaten ...... om direct opnieuw te starten :!:
Zulke sm.... krijgen bij mij geen tweede kans en ja den ben ik wel voor invoering van de doodstraf of effectieve levenslange opsluiting voor zulke beesten.
En wat met die slachtoffers en die hun families?????? Zij blijven met vragen achter en staan meestal in de kou, terwijl er voor meneer (of mevrouw) crimineel gezorgd wordt (bijstand, etc).

En begin aub niet met winkeldieven te gaan vergelijken met de zwaardere criminelen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en leven we in de 21ste eeuw... doodstraf?? Wil jij al die spuitjes toedienen dan? Waarom ben je dan voor de doodstraf enzo dan?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Steeds meer stemmen opgaan? Ach alleen die vent van een Eerdmans heeft het gisteren nog gezegt
Ooooow. Je volgt geen actueel nieuws en baseert je mening op berichten van gisteren. Zeg dat dan 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

779 schreef:Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en leven we in de 21ste eeuw... doodstraf?? Wil jij al die spuitjes toedienen dan? Waarom ben je dan voor de doodstraf enzo dan?
Als jij iemand in jouw familie hebt die vermoord is geweest, dan zal je wel anders praten.
Ik ben het spuugzat om te moeten horen hoe die arme criminelen een tweede kans verdienen en dan heb ik het over verkrachters, pedofielen en moordenaars NIET over de rest.

Nogmaals: hebben hun slachtoffers tweede kansen? .... de verkrachte vrouw bv denk je dat dat over gaat? ...... de misbruikte minderjarige? denk je dat hij/zij dit zomaar kan vergeten ..... om maar te zwijgen van mensen die koudweg door die beesten vermoord zijn ..... waar zijn hun kansen????
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Als er één iemand die het actuele nieuws volgt gedurende de dag ben ik het wel.. ben op internet en de kranten Trouw en de Stentor die ik thuis in de bus krijg nog niet tegengekomen dat meer partijen willen dat dhr. Donner moet aftreden. Alle partijen wachten rustig af op het debat dat er vandaag is. Maarja zoals Netwerk gisteravond op tv zei: Gelukkig heeft jouw partij (Eerdmans, LPF) het niet voor het zeggen... dus hij was gewoon vierkant uitgeluld! Donner is gewoon niet verantwoordelijk voor het ongeluk dat heeft plaatsgevonden Harro.. volg jij het nieuws wel? Een politicus mag een persoon niet openbaar belachelijk maken, in dit geval die ene waardeloze rechter, dus waarom krijgt Donner de schuld, terwijl hij die fout niet heeft gemaakt?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ter informatie: vandaag is het spoeddebat in de kamer en veel partijen, waaronder regeringspartij VVD, hebben aangegeven een motie tot aftreden te overwegen en dat hun standpunt afhangt van Donner's verweer tijdens het debat (bron: RADIO 1)

Dus is de uitspraak van Roel te rechtvaardigen: dit kan Donner zijn kop kosten ivm ministeriële verantwoordelijkheid.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie