Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Lexy schreef:maar jah,, wij zitten u eenmaal in een apenland.
Een doordachte, constructieve bijdrage aan deze discussie :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:
Harro schreef:
779 schreef:Hoeveel mensen in Nederland hebben vijf moorden of meer gepleegd?? Zoveel kunnen het er niet zijn die nu in de gevangenis zitten..
Hoezo, welke grens leg jij dan bij vijf of meer moorden?
779 schreef:Ik leg geen enkele grens voor de doodstraf.
Hineininterpretierung? :?
Ich denke, ich habe Sie falsch verstanden. Bitte, können Sie das noch einmal auslegen?
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

779 schreef:Ik leg geen enkele grens voor de doodstraf.. heb liever dat iemand voor 30 jaar wegrot in de gevangenis dan dat iemand er makkelijk met een spuitje vanaf komt...
Op voorwaarde dat ie d'r 30 jaar zit en niet wordt vrijgelaten op 10 jaar.
Want dat gebeurt dus wel.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja daarom zeg ik ook.. voor 30 jaar wegrot :)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Ich denke, ich habe Sie falsch verstanden. Bitte, können Sie das noch einmal auslegen?
Waar moet ik het neerleggen??? Of bedoel je soms können Sie das noch einmal Erklären? (het is overigens ook ich glaube en niet ich denke)

Ik vraag je naar het belang van de grens tussen vijf of meer moorden en de rest van de moordenaars in Nederland en jij denkt dat ik het heb ove een grens voor de doodstraf. Maar waar heb ik het over grens voor de doodstraf? Ik vraag daar helemaal niet naar. Dus nogmaals: waarom die grens bij vijf of meer moorden?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Nou, da's volkomen duidelijk. Als iemand maar 4 mensen vermoord, dan kan hij zo terug de maatschappij in. Als iemand echter 5 (!) mensen vermoord, nee, dan meteen de doodstraf!

:lol:

Dat bedoel ik nou met 'waar trek je de grens'. De doodstraf is géén oplossing. Het is dan ook absoluut geen straf want dan is de dader er meteen van af, zonder een scheutje mentale of fysieke pijn. Opsluiten, en dan láng, dát is pijnlijk, daar pak je iemand mee, en dan pas noem ik het een straf.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En dan ook opsluiten zonder een abonnement op Kanaal-blauw/rood.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Opsluiten? Hier in België zijn gevangenissen een waar paradijs. op verzoek kunnen gevangenen consoles verkrijgen, films, er is zelfs een zaalvoetbalcompetitie... :roll:
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Tsja dat is in Nederland ook.
Opzig is het helemaal niet verkeerd om in de bajes te zitten, een hotel is het!!! (alleen zit je wel achter slot).
Eigenlijk moet je gewoon 20 man in een cel gooien net als in Turkije of die kanten.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gelukkig, ik vroeg mij al af waar de rechtse praat bleef :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Rechts of niet, maar Canal+ blauw en rood hoeft van mij niet binnen de gevangenismuren. Er is een tijdje zelfs lobby geweest om alle tralies te verwijderen, omdat gevangenen zich anders zo opgesloten zouden voelen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nick, weet jij uit eigen ervaring hoe het is om lang in een Nederlandse gevangenis te zitten? Heb jij de psychologische effecten daarvan zelf ondervonden?

Gijs, opnieuw is er een wereld van nuances tussen Canal+ rood en blauw of 20 man in een cel. Bovendien denk ik dat heel veel mensen het effect van geen vrijheid totaal onderschatten. Tv, dvd en een gym wegen niet op tegen de totale inperking van de bewegingsvrijheid, niet kunnen eten wanneer je maar wil, niet kunnen douchen wanneer je maar wil, niet even naar de kroeg kunnen wanneer je maar wil, niet je vrienden kunnen bezoeken en ontvangen wanneer je maar wil of niet met je vriendin kunnen slapen wanneer je maar wil.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Nee gelukkig weet ik dat niet.

Maar wat denk je zelf dat erger is, een jaar in de Turkse gevangenis of een jaar in de Nederlandse....
Lijkt me duidelijk :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nick schreef:Maar wat denk je zelf dat erger is, een jaar in de Turkse gevangenis of een jaar in de Nederlandse....
Lijkt me duidelijk :wink:
Dus? Wat wil je zeggen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Harro schreef:
Nick schreef:Maar wat denk je zelf dat erger is, een jaar in de Turkse gevangenis of een jaar in de Nederlandse....
Lijkt me duidelijk :wink:
Dus? Wat wil je zeggen?
Dat men zich altijd naar de slechtste toestanden ter wereld moet richten?
Plaats reactie