Tour de France!!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wie gaat de Tour winnen?

Lance Armstrong
36
72%
Jan Ullrich
8
16%
Alexandre Vinokourov
1
2%
Ivan Basso
2
4%
Santiago Botero
0
Geen stemmen
Iban Mayo
0
Geen stemmen
Joseba Beloki
0
Geen stemmen
Levi Leipheimer
1
2%
Iemand anders, vertel!!
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Rabobank weer goede zaken gedaan. Weer een etape zege in 2 dagen en nog steeds de bolletjes trui.
En Armstrong is geel kwijt. Maar voor hoelang?
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Mooie solo van Rasmussen, in je eentje twee toprenners van je af houden is pure klasse!!

Tja, nou Voigt in het geel, ik denk dat Jens er maar twee dagen van kan genieten. Morgen rustdag en dan dinsdag de eerste echte bergrit!! Of Armstrong de trui weer terug zal nemen durf ik niet te zeggen, ik hoop op Vinokourov in een splijtende aanval!! 8)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zhukov schreef:Mooie solo van Rasmussen, in je eentje twee toprenners van je af houden is pure klasse!!

Tja, nou Voigt in het geel, ik denk dat Jens er maar twee dagen van kan genieten. Morgen rustdag en dan dinsdag de eerste echte bergrit!! Of Armstrong de trui weer terug zal nemen durf ik niet te zeggen, ik hoop op Vinokourov in een splijtende aanval!! 8)

Ja was zeker een mooie solo! Heb er echt van genoten! Maar was lang niet zo spannend als de rit van Weening gister. Hoop dat we nog veel te zien krijgen van de Rabo's deze tour!

Heerlijk die berg ritten. Iedere keer een verrassing wat er gaat gebeuren! Kan niet wachten tot dinsdag! :)
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

De Rabo's doen het erg goed inderdaad! Voor hen zal de Tour al geslaagd zijn. Alleen nu willen ze meer. Misschien nemen ze de bolletjestrui wel mee naar huis!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Martijn schreef:De Rabo's doen het erg goed inderdaad! Voor hen zal de Tour al geslaagd zijn. Alleen nu willen ze meer. Misschien nemen ze de bolletjestrui wel mee naar huis!
Wees al maar zo goed als zeker dat ze die mee naar huis gaan nemen. Niemand lijkt er echt voor te koersen buiten Rasmussen dus... Tenzij er nog grote veranderingen aankomen, maar dat betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

De echte bergetappes moeten nog komen dus zo goed als zeker lijkt me heel sterk..
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Wat een geweldige rit vandaag! Alle grote renners die een bedreiging voor Armstrong waren werden eraf gereden. Hopelijk kan Rasmussen de bolletjes trui mee naar huis nemen. Zou echt geweldig zijn! Hele mooie tour al voor Rabobank! Morgen weer zo'n mooie berg rit!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Wel knap dat die Rasmussen zelfs nu nog meegaat. Hij heeft bewezen dat hij die bolletjestrui verdient.
Armstrong lijkt nu wel erg 'makkelijk' op weg naar zijn zevende. Zelfs als hij in één van de komende ritten minuten verliest, kan hij zijn dichtste concurrenten nog terugpakken in de tijdrit :roll:
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Nico Roelofs schreef:Wat een geweldige rit vandaag! Alle grote renners die een bedreiging voor Armstrong waren werden eraf gereden. Hopelijk kan Rasmussen de bolletjes trui mee naar huis nemen. Zou echt geweldig zijn! Hele mooie tour al voor Rabobank! Morgen weer zo'n mooie berg rit!
Zo'n geweldige rit vond ik het toch niet hoor. Als de tour blijft zoals deze rit gaat er weinig aan zijn in de tour nog... Lance is gewoon te sterk voor de echte favorieten. Nu moet het gevaar van een Rasmussen en een Valverde komen en dat lijkt me echt sterk dat die ded hele tijd kunnen gaan dreigen. Vino en Ullrich hebben me zwaar teleurgesteld. Ik had in het begin goede hoop maar nu niet echt meer.. :x
Laatst gewijzigd door verellen op 12 jul 2005, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik vond het zeker wel een mooie rit! Prachtige laatste klim, die het toch spannend maakte. Amstrong zette heel mooi het gas erop! Rasmussen klom opvallend makkelijk omhoog, vond ik mooi om te zien. Als hij zo blijft fietsen pakt hij nog wel een etappe. Ben benieuwd morgen, want er staat een zware rit op het programma!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Mooie bergrit?? Ik heb me dood zitten ergeren. Ik kan er met m'n verstand niet bij dat Armstrong nog bergen ploegmaten bij zich heeft zitten terwijl favorieten als Heras, Botero en Vinokourov eraf worden gereden. Hoe kan het in 's hemelsnaam dat mannen als Padrnos, Savoldelli, Noval en Popovich ineens met de besten (letterlijk) meerijden, terwijl nog nooit iemand ook maar een klein beetje van ze gehoord had voordat ze bij Armstrong kwamen rijden?? Ze hebben geeneens een proefjaar of iets dergelijks nodig; wanneer ze bij Armstrong in de ploeg komen, dan kunnen ze ineens klimmen als Pantani, tijdrijden als Indurain en buffelen als Ludo Dierckxsens. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan.
Daar komt nog eens bij dat wanneer deze superploegmaats dan de ploeg-Armstrong verlaten ze geen deuk in een pakje boter meer rijden. Heras, Hamilton, het waren superknechten waarvan iedereen zei; "als die nou toch eens in een eigen ploeg reed, dan kon Armstrong het nog wel eens moeilijk krijgen!!". Zie wat er met ze is gebeurd, Heras klimt niet beter dan de gemiddelde renner, wordt met de eersten gelost en Hamilton is na een kwakkelperiode en plotselinge Olympische winst ineens betrapt op bloeddoping.

Nee, de Tour is de Tour niet meer, geen heroïsche demarages meer van onverwachte klimgeiten, geen plotselinge inzinkingen meer van de grote favorieten (Armstrong tenminste, Ullrich en Vino en dergelijke voldoen nog wel aan deze criteria :cry: ). De Tour is berekenend geworden, een tactisch steekspel waarin het niet meer draait om courage en uithoudingsvermogen, maar om kil rekenen, afwachten en temporijden met zoveel mogelijk ploegmaats. Voor mij is de lol er dit jaar alweer af, tenzij Armstrong van een berg af dondert en het klassement weer open komt te liggen.

Op naar volgend jaar. :nocheer:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De Tour is berekenend geworden, een tactisch steekspel waarin het niet meer draait om courage en uithoudingsvermogen, maar om kil rekenen, afwachten en temporijden met zoveel mogelijk ploegmaats. Voor mij is de lol er dit jaar alweer af, tenzij Armstrong van een berg af dondert en het klassement weer open komt te liggen.
Dacht dat het altijd zo was..
Niet dat ik de Tour zo op de voet volg..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Hoe kan het in 's hemelsnaam dat mannen als Padrnos, Savoldelli, Noval en Popovich ineens met de besten (letterlijk) meerijden, terwijl nog nooit iemand ook maar een klein beetje van ze gehoord had voordat ze bij Armstrong kwamen rijden?? Ze hebben geeneens een proefjaar of iets dergelijks nodig; wanneer ze bij Armstrong in de ploeg komen, dan kunnen ze ineens klimmen als Pantani, tijdrijden als Indurain en buffelen als Ludo Dierckxsens.
Dat is wel te verklaren hoor. Perfecte traningsprogramma's die helemaal zijn afgesteld op de Tour. Bovendien rijden ze zich helemaal leeg en komen binnen op zo'n 20 minuten. Je ziet ze ook werkelijk omtploffen. Als je Hincapie er vandaag af hebt zien gaan? Die stond gewoon stil toen hij klaar was met zijn kopwerk.
Daar komt nog eens bij dat wanneer deze superploegmaats dan de ploeg-Armstrong verlaten ze geen deuk in een pakje boter meer rijden. Heras, Hamilton, het waren superknechten waarvan iedereen zei; "als die nou toch eens in een eigen ploeg reed, dan kon Armstrong het nog wel eens moeilijk krijgen!!". Zie wat er met ze is gebeurd, Heras klimt niet beter dan de gemiddelde renner, wordt met de eersten gelost en Hamilton is na een kwakkelperiode en plotselinge Olympische winst ineens betrapt op bloeddoping.
Tja... Valverde, Rasmussen en Mancebo klimmen wel gewoon mee. Armstrong is misschien te goed en haalt de spanning weg, maar dat neemt niet weg dat ik niet kan genieten.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik vond het knap wat Armstrong heeft laten zien vandaag. Maar ook Valverde, Rasmussen en Mancebo. Ze hebben echt iedereen eraf gereden. Natuurlijk heeft Armstrong hulp gehad van zijn ploeg. Maar daar hebben de andere ook van kunnen profiteren. Die zaten tenslotte weer bij Armstrong in het wiel. Toen Armstrong geen hulpjes meer had zaten er nog steeds een hoop grote renners bij hem. Die zijn er gewoon afgereden. Denk dat het gewoon voor een groot gedeelte aan de manier van trainen ligt en het parcours kennen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Nee jongens, toen Popovich een laatste snok aan het pelotonnetje gaf en Armstrong het zelf moest doen hingen alleen Rasmussen, Mancebo, Valverde en Basso er nog aan. De rest was er door z'n ploeggenoten afgereden. Daarna heeft alleen Basso nog moeten lossen. Toen Popovich afgaf en het selecte groepje overbleef kon je de rituitslag al uittekenen. Een man van Illes Balears zou de ritzege krijgen, Rasmussen flink wat punten voor de bergtrui en Armstrong geeft ondertussen de serieuze concurrentie een pak slaag.

Bovendien vallen die achterstanden van de overige Discovery-mannen ook nog wel mee hoor. Popovich eindigde als 19e op 4 minuten, minder nog dan favorieten als Vinokourov (5.18 ), Beloki (5.36), Totschnig (6.38 ) en Heras (9.49). Daarnaast eindigden Hincapie Azevedo en Savoldelli op 10 minuten, maar wel nadat ze de laatste 10 kilometer rustig aan konden doen, terwijl Popovich en Armstrong vol doorkachelden. Deze mannen hebben dus alleszins stilgestaan, laat staan dat ze zijn ontploft. Let maar op, morgen rijden ze er weer, met z'n allen in slagorde, klaar om Armstrong tot op 5/6 kilometer van de streep te brengen zonder noemenswaardige concurrentie. Met alle respect, maar Armstrong wordt niet bang voor een oude Mancebo, een Valverde die op 3 minuten achter hem staat en een Rasmussen, die voor de bolletjestrui gaat en waarvan niet zeker is dat hij z'n fantastische vorm kan vasthouden.

Hij richtte zich puur op Ullrich, Vinokourov en Klöden, die zijn nu de vernieling in gereden. Discovery kan nu rustig aan doen, want serieuze concurrentie is er niet meer. Er was slechts één team dat serieus gevaarlijk was en dat was T-Mobile. Armstrong heeft zijn ploeg het vuile werk op laten knappen, tegelijkertijd wat andere ploegen achter zijn karretje gespannen (zoals hij dat al geruime tijd doet; vorig jaar CSC, daarvoor Kelme en nu Illes Balears) en kan nu als een god in Frankrijk naar Parijs fietsen.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie