Oorlogsfilms quote's

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

The Longest Day, ik weet de naam van de officier met "The lovely dog" niet meer.... Het is de scéne op het Britse strand met Sean Connery.
The Thin Red Line is overigens inderdaad een geniale film!
Hier alvast de volgende: Johan heeft het als quote bij zijn avatar: "That's for sure, that's for dang sure!" Johan weet het, maar weten de overige leden uit welke film het komt?
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Battleground
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Brennt Paris?

Bericht door Goof »

"Brennt Paris ?" werd door Hitler in de telefoon geschreeuwd aan het eind van de gelijknamige film uit 1966. General Dietrich von Choltitz had Parijs moeten verwoesten, maar daar kwam het in de film, en ook in werkelijkheid, niet van. Gelukkig maar! Het lijkt erop dat niemand deze film meer kent.

En de avatar heb ik al uitgelegen, toch?
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Brennt Paris?

Bericht door Shifty »

Goof schreef:"Brennt Paris ?" werd door Hitler in de telefoon geschreeuwd aan het eind van de gelijknamige film uit 1966. General Dietrich von Choltitz had Parijs moeten verwoesten, maar daar kwam het in de film, en ook in werkelijkheid, niet van. Gelukkig maar! Het lijkt erop dat niemand deze film meer kent.

En de avatar heb ik al uitgelegen, toch?
Je snapt het concept blijkbaar niet zo goed.
Diegene die de quote raad mag de volgende quote neerzetten ..
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Shifty schreef:Battleground
You're next, Shifty! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

I love this job. I thank God for every fucking day he gives me in the corps, oorah.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Bob? :S of apocalipse now :S lol
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Bob noch Apocalyps now , speelt zich niet af in "the corps" (United States Marine Corps) . Helaas dus ..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

We were soldiers? vast niet he magoed :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Shifty schreef:I love this job. I thank God for every fucking day he gives me in the corps, oorah.
Uit de aller, aller, aller, aller slechte oorlogsfilm allertijden. Jarhead. That movie makes me :bonk:

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:
Shifty schreef:I love this job. I thank God for every fucking day he gives me in the corps, oorah.
Uit de aller, aller, aller, aller slechte oorlogsfilm allertijden. Jarhead. That movie makes me :bonk:

779
Jarhead is ook geen oorlogsfilm.. :P Jarhead is een film die zich afspeelt in een oorlogsgebied, maar beschrijft het psychologisch proces dat een US soldaat ondergaat bij zijn uitzending. Ik vind dat best interessant, vind het daarom ook een verdomd goede film. Maar let op: het is géén oorlogsfilm!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dodo schreef:
779 schreef:
Shifty schreef:I love this job. I thank God for every fucking day he gives me in the corps, oorah.
Uit de aller, aller, aller, aller slechte oorlogsfilm allertijden. Jarhead. That movie makes me :bonk:

779
Jarhead is ook geen oorlogsfilm.. :P Jarhead is een film die zich afspeelt in een oorlogsgebied, maar beschrijft het psychologisch proces dat een US soldaat ondergaat bij zijn uitzending. Ik vind dat best interessant, vind het daarom ook een verdomd goede film. Maar let op: het is géén oorlogsfilm!!
Inderdaad Dodo ! 779 , you're up :!:
Plaats reactie