Aanslagen London

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Aha, vandaar!
Ik ben net terug van stockholm met het vliegtuig, wat een veiligheidsmaatregelen!! zelfs je schoenen moest je uitdoen aan scanner, veel politie, speciale oproepen om geen enkel scherp voorwerp mee te nemen in de hand bagage, echt strenge maatregelen, dit is trouwens het eerste wat ik ervan verneem.

Wat je aan zoiets kunt doen? niks
Ik zeg alleen even dit: strenge maatregelen op het vliegveld, maar eum, ik heb meer dan 20 cd's in de handbagage zitten... breek er één en het zou wel eens scherper kunnen zijn dan een gewoon zakmes....

Maar hoe kom je erbij om zoveel doden te kunnen maken?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:
Dodo schreef:Het gaat erom dat het verschrikkelijk is dat er zoveel mensen met opzet worden vermoord.
Zoiets kom je niet in het verkeer tegen he :mrgreen:
Klopt, maar verkeersdoden zijn net zo zinloos maar daar hoor je mensen veel minder over klagen.
De doden zouden niet zinloos zijn voor diegene die de moorden begaan voor hun overtuiging. Lijkt mij sterk dat iedere dode in het verkeer voor diegene die de dode (ervan uitgaande dat het ongeluk niet de schuld is van de overledene) op 'zijn/haar geweten' heeft een speciaal doel heeft.
Bij terroristische aanslagen is er altijd een doel. Of het doel haalbaar is, dat is een andere vraag.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Amerika, Spanje, Engeland, en wie nu? Allemaal landen die bereid zijn te investeren in een betere wereld. en aldus worden beloond.
Wat een laag soort volk die dit zo op onschuldige mensen uitleeft.

Mag binnenkort weer naar Amerika, kost me weer 4-6 uur aan extra veiligheidsgedoe, en gelukkig maar. Ik hoop wel dat na deze aanslag het lampje bij sommige kokosnoten in de politiek eens aangaat, en inschatten dat dit ook hier had kunnen gebeuren. Wellicht wordt de roze wolk waarin enkele partijen nog steeds leven eens doorzichtig, en wordt open uitgesproken wat er aan de hand is, en wat men er aan wilt doen.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Onderhand zijn het al 37 doden, de laatste keer dat ik keek waren het er 2. :shock:
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Welke roze wolk en welke landen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

En wat wil je eraan doen? Daar kun je helaas niks tegen doen...
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Precies!! Het zou zelfs een zwaktebod van de Nederlandse regering zijn geweest als er nu ineens paniekerig op 'Londen' zou worden gereageerd, want dat zou aantonen dat ze na 'Madrid' stil hebben gezeten en niets aan onze veiligheid zouden hebben gedaan. Ze reageren echter nuchter, berekenend en zelfs enigszins zelfverzekerd. Dat kun je uitleggen als een 'roze wolk', je kunt ook zeggen dat ze er in ieder geval van overtuigd zijn dat ze er alles aan doen wat in hun mogelijkheid ligt om dit soort aanslagen te voorkomen (of te handelen in geval van een aanslag).
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik moet ook zeggen dat ik me daar mateloos aan heb geïrriteerd bij de uitzendingen op Nederland 2. Het interview met minister Donner (ook niet mijn vriend) was één groot spel om Donner te laten zeggen dat;
a) Nederland een groot risico loopt op aanslagen,
b) Nederland hierop slecht is voorbereid,
c) Nederland nu ineens meer voorzorgsmaatregelen moet gaan treffen.

Als je het mij vraagt is dat pure bangmakerij. Paniekzaaien van de eerste orde. Gelukkig trapte Donner er niet in, want met een angstige stemming schiet je nergens iets mee op. Wanneer je naar Balkenende en Donner luisterde kreeg je het gevoel dat 'we' in Nederland er al het mogelijke aan hebben gedaan om hierop te anticiperen, al na de aanslagen in Madrid. Je kreeg het gevoel dat 'we' voorbereid zijn op een mogelijke ramp in nederland, dat iedereen gerust kan zijn dat er adequaat wordt gereageerd.

Natuurlijk weet ik (en ik denk iedereen) ook wel dat zo'n aanslag haast niet te voorkomen is, maar ik denk dat de regering (en Balkenende en Donner in het bijzonder) zich vandaag van een betere kant hebben laten zien dan die we de laatste tijd vaak te zien hebben gekregen.
Вместе мы непобедимы
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Zhukov schreef:Als je het mij vraagt is dat pure bangmakerij. Paniekzaaien van de eerste orde. Gelukkig trapte Donner er niet in, want met een angstige stemming schiet je nergens iets mee op. Wanneer je naar Balkenende en Donner luisterde kreeg je het gevoel dat 'we' in Nederland er al het mogelijke aan hebben gedaan om hierop te anticiperen, al na de aanslagen in Madrid. Je kreeg het gevoel dat 'we' voorbereid zijn op een mogelijke ramp in nederland, dat iedereen gerust kan zijn dat er adequaat wordt gereageerd.
De arrogantie van de huidige regering, zelfde voor grondwet "doen we wel even". O.A. Waarom ik direct een andere regering wil.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jurryt schreef:De arrogantie van de huidige regering, zelfde voor grondwet "doen we wel even". O.A. Waarom ik direct een andere regering wil.
Compleet andere situatie.
Mag ik de verschillen even duiden;

- met het referendum was er onderschatting van de kiezer, ik zie ze Moslimterroristen iets minder snel onderschatten, mede omdat de laatsten al enkele keren hebben laten zien hoe ze over dingen denken.
- wanneer de regering ergens van op de hoogte wil zijn, dan zetten ze de AIVD erop, dat is bij Moslimterroristen het geval geweest, bij de kiezers niet, dat verklaard de onderschatting ;)
- ik heb het over het wegnemen van serieuze angst, daar is nu sprake van, dat hoefde bij het grondwetreferendum niet eens.
- bij het referendum was het zaak de bevolking te informeren, dit is niet (mondjesmaat) gebeurd. Hier is het zaak de bevolking niet bang te maken; wat niet weet, wat niet deert.
- arrogantie is niet hetzelfde als voorbereiding. In verschillende rapporten heeft gestaan (publiek!!) dat Nederland niet klaar is voor een aanslag. Daar is aan gewerkt, volgens richtlijnen, zelfverzekerdheid duidt erop dat aan die richtlijnen voor zover mogelijk is voldaan.

Kijk, je kunt de regering arrogant noemen, dat zijn ze natuurlijk ook wat een aantal zaken betreft, maar ik heb het hier niet over het beleid. Ik probeer duidelijk te maken dat de regering er alles aan doet om de bevolking kalm te houden en geen overmatige angst te zaaien door middel van berichten als 'we zijn er niet klaar voor' en dergelijke. Dáárin zijn ze in mijn ogen wel degelijk geslaagd.
Вместе мы непобедимы
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Schrap mijn reply dan maar. Ik vatte het dan anders op.

Maar reactie: Dit kan dan wel een andere situatie zijn waairn ze juist handelen om geen angst te zaaien, maar dit deden ze WEL bij de grondwet.

Ze zijn wijs geworden.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik vraag mij nog altijd af wat die Moslims daarmee willen berijken.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Michael schreef:Ik vraag mij nog altijd af wat die Moslims daarmee willen berijken.
Deze zeer radicale moslims - het gaat hier immers absoluut niet om alle moslims maar om een kleine minderheid - willen ten eerste dat Westerse troepen zich terugtrekken uit Afghanistan en Irak. Ze mikken vooral op het psychologische effect van deze aanslagen en hopen daarmee bovendien politieke, economische of sociale onrust te veroorzaken.

Organisaties als Al Qaeda voeren een heilige oorlog tegen het kapitalisme, het westen, het jodendom en andere waarden die ze niet kunnen rijmen met hun zogenaamde geloof. Alhoewel ze hun strijd voeren uit naam van hun geloof moge het duidelijk zijn dat dit slechts een interpretatie is van hun geloof, gevoed door enkele zeer extreme leiders.

Deze aanslagen missen echter absoluut hun doel. Alhoewel ze zeker op kleine schaal voor onrust zorgen - zie de situatie na de moord op van Gogh - slagen ze er absoluut niet in om de Westerse wereld te ontregelen. Zoals je gisteren ook al zag ging het gewone leven bijna meteen al weer door in Londen. Dat is ook de beste reactie op deze laffe en zinloze aanslagen. Als we ons gaan inschikken in hun eisen of uit paniek of haat domme tegenacties gericht op de moslimgemeenschap uitvoeren, maken we de aanslagen voor deze nepmoslims alleen maar succesvol.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Helemaal mee eens.

Het is ook wel duidelijk dat ze geen van allen psychologie hebben gestudeerd (wat heb je aan een diploma als je jezelf toch opblaast :wink: ). Ze doelen op het ontregelen van de Westerse samenleving, het aanwakkeren van onze angst en die van de regering, teneinde 'onze' troepen uit 'hun' landen terug te laten trekken. Vergeten ze echter een ding: Het sterkt ons alleen maar. Ze hadden hun lesje al kunnen trekken uit 9-11: De Amerikanen werden alleen maar eensgezinder na de eerste paniek-reacties. Zo ook in Madrid, en nu weer in London. Deze aanslagen sterken onze 'volkeren' er alleen maar in de strijd tegen het terrorisme en moslim-extremisme voort te zetten. De aanslagen werken dan ook, helaas voor de 'martelaars', averechts.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Het Vlaams Be(h/l)ang maakt er in België weer mooi gebruik van , van de aanslagen in London
Plaats reactie