Aanslagen London

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Hmm, in Augustus ga ik ook naar Londen, ons hotel ligt een paar meter van King's Cross af.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

KevinP schreef:
Michael_Wittmann schreef:Ik bedoelde als die aanslag was voor mensen te vermoorden zijn ze erg stom geweest omdat het er veel meer konden worden.. (Wat gelukkig niet zo is )

Mvg M_W
Het gaat hun niet om de hoeveelheid doden, maar om de wijze waarop men dit doet. Men had misschien zelfs meer slachtoffers kunnen maken in het dorpscafé van elk willekeurige dorpje, maar nogmaals het gaat om het psychologische effect. Deze aanslag was in het centrum van een wereldstad die iedereen kent, waar de regering zetelt, waar vele mensen wel eens zijn geweest en waarvan bovendien aangenomen wordt dat men er veilig is. Kortom: door Engeland in haar hart te raken kunnen ze vooral psychologische schade aanrichten, daarvoor doet het aantal slachtoffers niet ter zake.
Sorry dan heb ik niks gezegt!
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

KevinP schreef:
Simon schreef:Inderdaad... maar als er nog meer slachtoffers waren gevallen, bv 200 doden, dan zou het psychologische nog meer doorwegen hoor...
Dat betwijfel ik. 50 doden is ook een afschuwelijk aantal en voor terroristen voldoende om hun akelige boodschap over te brengen. Toen in Nederland 'slechts' 1 persoon werd doodgeschoten, Theo van Gogh, was de psychologische schade ook al enorm. Met 1 slachtoffer, 10 slachtoffers of 100 slachtoffers kan men dus soms evenveel psychische schade aanrichten.
Wel, psychologisch ligt het bij een burger, of een burger die een familielid verloor, anders,200doden hebben meer familie, dan 35...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Simon schreef:Wel, psychologisch ligt het bij een burger, of een burger die een familielid verloor, anders,200doden hebben meer familie, dan 35...
Tuurlijk zullen er dan meer individuele mensen psychologische schade aan ondervinden. Maar het psychologische gevoel van collectieve veiligheid kan net zo goed aangetast worden door de dood van 1 persoon als van tientallen of zelfs honderden.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Aanslagen Londen

Bericht door LEO »

Het aantal slachtoffers speelt bij deze moordenaars geen rol. Hun bedoeling is om aan te tonen dat ze waar dan ook en wanneer zij het willen kunnen toeslaan. Het is aan de westerse regeringen om hiertegen maatregelen te nemen. Dit kan alleen door middelen die onze vrijheid beperken. En daar wringt het schoentje. Als een westerse regering maatregelen treft om terrorisme (of kriminaliteit ) te beperken voelen we ons bespied en dat past niet in ons leefpatroon. Toch zullen we moeten kiezen.
Het gaat hem er om om de klootzak die een rugzak met springstof onder uw zetel in de bus of treinstel schuift te detekteren.
En zwijg aub over verkeersdoden, Dat zijn zaken die we zelf in de hand hebben en die we ook zelf kunnen vermijden.

Leo.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Bij mijn weten kunnen we aan verkeersdoden niks doen....
Trager rijden? maar daar los je niks mee op.... aangezien niemand het doet, kunnen we er niks aan doen, zo bekijk ik het....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Niet gaan rijden.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Hoe mooi het ook klinkt, zo simpel is het niet :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Verkeersdoden vallen niet bewust, er is geen opzet in het spel. Slachtoffers van een aanslag vallen wel bewust en er is wel degelijk opzet in het spel.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jongens, t is al vrij duidelijk dat de vergelijking met verkeersdoden een beetje schuin is he. :)

Terug on-topic.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik was tot 3 juli in Londen en ook in de metro's waar de aanslagen gepleegd werden, heel vreemd idee dat daar dus een paar dagen later 52 zijn gedood.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De nasleep bij extreem-rechts:
Extreemrechts bereidt wraakacties voor
Gepubliceerd op vrijdag 15 juli 2005
Ultrarechtse extremisten en hooligans van verschillende Britse voetbalclubs bereiden samen acties voor tegen moslims. Ze willen zo wraak nemen voor de aanslagen in Londen, waarvan de vermeende daders fanatieke jonge moslims waren.

Dat meldt de krant The Guardian op basis van bronnen bij de Britse politie.

Hooligans
Voetbalvandalen van onder meer de clubs West Ham, Millwall, Crystal Palace en Arsenal hebben via internet afgesproken om de onderlinge vijandelijkheden te staken en zich gezamenlijk tegen de Britse moslimgemeenschap te richten.

Dat is op initiatief van extreemrechtse groeperingen als National Front en National Alliance, die vaak zijn verweven met de harde supporterskernen. De extremisten willen grote angst onder de Britse moslimgemeenschap verspreiden door onder meer moskeeën aan te vallen en grote antimoslimmanifesties te houden in de Britse hoofdstad.

Bedreigingen
Voor zaterdag zou de eerste grote demonstratie gepland staan. Een stoet extremisten wil dan een mars langs de Victoria Embankment langs de Theems houden. Sinds de bomaanslagen in Londen, waardoor meer dan vijftig mensen om het leven kwamen, zijn al bij vele Britse moskeeën bedreigingen binnengekomen.

Een aantal islamitische gebedshuizen is ook daadwerkelijk het doelwit geweest van aanslagen, waarbij de schade overigens beperkt bleef. Ook is in de stad Nottingham een Pakistaanse man doodgestoken.

Nieuwe acties van extreemrechts dreigen tot een grote escalatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen te leiden. Op radicaal-islamitische websites zijn moslims al opgeroepen om terug te slaan.
Bron: Planet.nl
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik mocht geen nieuw topic openen en moest hier verder gaan maar er zijn dus opnieuw aanslagen gepleegd:

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/
http://teletekst.nos.nl/ Op pagina 125
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nog even en dit soort aanslagen worden gewoon een kopje in binnen-of buitenlands nieuws. De wereld is een groot Israël aan het worden, heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

pionier schreef:Ik mocht geen nieuw topic openen en moest hier verder gaan maar er zijn dus opnieuw aanslagen gepleegd:

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/
http://teletekst.nos.nl/ Op pagina 125
Je mocht best een nieuw topic openen maar had dan de moeite genomen om je mening te geven of een discussiepunt. Daar is een forum nu eenmaal voor.
Plaats reactie