`Lonsdalers zelden extreem rechts`

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens het AIVD rapport is een deel van de Lonsdalers nog triester: ze behoren niet tot de harde kern van vijf procent maar hebben geen eigen mening en laten zich door deze kern wel opstoken tot extreem rechts meeloopgredrag en zelfs tot aggressie jegens buitenlanders. Aldus het AIVD rapport.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

KevinP schreef:Wehrwulf, omdat ik net als Harro het spoor bijster ben een vraag over de 5% van de jongeren die Lonsdale dragen die volgens de AIVD dus extreem-rechts zijn.

Blijkbaar zijn deze naar jouw mening dus niet extreem-rechts? Waarom zijn deze jongeren niet extreem-rechts en wat zijn ze dan wel? Voor de duidelijkheid: het gaat mij dus echt om deze groep van 5%, dat 95% van de Longsdale dragers niet extreem-rechts is, wil ik graag geloven.
Heren het is al laat,had dus een drukke dag.
Maar als je het begin van deze topic leest weet gij dus dat maar 5% extreem-rechtse denkbeelden heeft,wat ik dus ook later in deze topic vermeld heb.
Maar wat mij dus stoorde is dit: de hele 100% londsdalers werd dus door de L..... media uitgemaakt voor extreem- rechtse jongeren, wat dus ontkracht is door de AIVD. Maar 5%!!
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Daarmee is mij nog altijd niet duidelijk wat je wil zeggen met je kritiek op mijn opmerking over extreem rechtse Lonsdalers.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

Harro schreef:Daarmee is mij nog altijd niet duidelijk wat je wil zeggen met je kritiek op mijn opmerking over extreem rechtse Lonsdalers.
Omdat o.a. jij ( harro ) de media klakkeloos volgt met hun mening over de londsdalers.
Het zijn maar 5% hoor.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, dat is juist het punt. Het zijn er meer. Je vergeet de meelopers.

Maar dan nog: helemaal nergens noem ik alle Lonsdalers extreem-rechts.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

wehrwulf schreef: Heren het is al laat,had dus een drukke dag.
Maar als je het begin van deze topic leest weet gij dus dat maar 5% extreem-rechtse denkbeelden heeft,wat ik dus ook later in deze topic vermeld heb.
Duidelijk, ik had even de onterechte indruk dat je de reslutaten van dit AIVD onderzoek verwierp.

wehrwulf schreef:Maar wat mij dus stoorde is dit: de hele 100% londsdalers werd dus door de L..... media uitgemaakt voor extreem- rechtse jongeren, wat dus ontkracht is door de AIVD. Maar 5%!!
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
De media zal een andere definitie hebben gebruikt voor extreem-rechts. De AIVD bedoelt met de 5% de werkelijk harde kern die problemen kunnen vormen en/of zelfs een gevaar voor de maatschappij kunnen vormen.

De media bedoelt jongeren die er extreem-rechtse gedachten op nahouden. Zoals het onderzoek van de AIVD ook aangeeft zijn de zogenaamde 'meelopers' ook geen brave, weldenkende jongetjes. Zij vormen volgens de maatstaven van de AIVD echter geen direct gevaar.

Dat de media dit opgeblazen heeft ben ik helemaal met je eens. Dat ze het helemaal mis hadden in hun reportages ben ik niet met je eens en het AIVD onderzoek onderstreept dit bovendien.
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

Ja ik weet het wel,ik wijk af.
Maar er zijn wel andere lieden waar men wel druk om zou moeten maken, zie londen.
Dit zijn kleine visje`s.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Harro schreef:Interessant Dodo: dus 5 procent is harde kern extreem rechts maar binnen de Lonsdalers is er nog een groep meelopers die zich laten opstoken door de harde kern, waardoor het percentage harde kern + meelopers veel groter is dan vijf procent.
Dit zeg ik dus al eeuwen. De helft van die groep Zijn gewoon echte meelopers.

Degene die mij niet wil geloven mag persoonlijk een rondleiding van mij krijgen door Friesland heen.

Het frapante, nou ja, het is inmiddels normaal geworden. Dat de mensen die zich aangesproken voelen meteen fel gaan reageren met onzinnige argumenten, nou ja, argumenten, ik heb in deze "discussie" nog geen enkel argument van de 'rechtse figuren' gehoord.

Wehrwolf: Wie zegt dat jij rechts etc bent? Jij komt voor hun op (zonder argumenten) en vind je het dan raar dat wij dan met tegen dingen komen? Dit is je niet in een hoek drijven, dit is wat jij er van maakt.

Kunnen er niet gewoon slotjes komen op zulke topics? :roll:
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

wehrwulf schreef:Ja ik weet het wel,ik wijk af.
Maar er zijn wel andere lieden waar men wel druk om zou moeten maken, zie londen.
Dit zijn kleine visje`s.
Je bedoelt deze 5% of de 95%?

De 5% is net als als andere extreme groeperingen een potentieële bedreiging voor de samenleving. Daarin maak ik geen onderscheid tussen extreem-rechts, extreem-links, moslim-fundamentalisten e.d.
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

KevinP schreef:
wehrwulf schreef:Ja ik weet het wel,ik wijk af.
Maar er zijn wel andere lieden waar men wel druk om zou moeten maken, zie londen.
Dit zijn kleine visje`s.
Je bedoelt deze 5% of de 95%?

De 5% is net als als andere extreme groeperingen een potentieële bedreiging voor de samenleving. Daarin maak ik geen onderscheid tussen extreem-rechts, extreem-links, moslim-fundamentalisten e.d.
Hey,
Het gaat over de 5% heren.
In dit land worden bepaalde lieden met rust gelaten, die een veel grotere bedreiging voor de samenleving zijn.
En daar doet men niks aan.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

Jurryt schreef:
Harro schreef:Interessant Dodo: dus 5 procent is harde kern extreem rechts maar binnen de Lonsdalers is er nog een groep meelopers die zich laten opstoken door de harde kern, waardoor het percentage harde kern + meelopers veel groter is dan vijf procent.
Dit zeg ik dus al eeuwen. De helft van die groep Zijn gewoon echte meelopers.

Degene die mij niet wil geloven mag persoonlijk een rondleiding van mij krijgen door Friesland heen.

Het frapante, nou ja, het is inmiddels normaal geworden. Dat de mensen die zich aangesproken voelen meteen fel gaan reageren met onzinnige argumenten, nou ja, argumenten, ik heb in deze "discussie" nog geen enkel argument van de 'rechtse figuren' gehoord.

Wehrwolf: Wie zegt dat jij rechts etc bent? Jij komt voor hun op (zonder argumenten) en vind je het dan raar dat wij dan met tegen dingen komen? Dit is je niet in een hoek drijven, dit is wat jij er van maakt.

Kunnen er niet gewoon slotjes komen op zulke topics? :roll:
Slotje,
Dat is zeer ondemocratisch!!
Leve de vrije meningsuiting!!
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jurryt, dat is zijn tactiek: de discussie gaat over extreem rechtse Lonsdalers (zie topic titel). Dat staat hem niet aan. Dus eerst wijzen naar links (linkse kerk, nederlinks 3, nova, rara, macro) en nu naar de moslims (fundamentalisten, Londen).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Wehrwulf:

1- Ik heb in mijn PB niet gezegd dat je links niet meer mag noemen. Omdat je de term links te pas en te onpas loopt rond te slingeren, vroeg ik je of je nu eens een reactie kon schrijven zonder het woord links.

2- Je blijft hameren op die 5%. Lees het rapport nu eens helemaal door. In datzelfde rapport, maar ook in de kranten (de linkse, de rechtse, de bocht om, allemaal), staat dat náást die 5% een grote groep Lonsdalers rondloopt die xenofoob zijn (angst voor vreemden/buitenlanders) of zeer nationalistisch zijn. Wat ze met die 5% bedoelen zijn domme lui zoals die waarmee Michiel Smit zo mooi op de foto staat: diegenen die openlijk hakenkruisen, white-power tekens en leuzen als 'white pride worldwide' prediken. Dat is extreem-rechts. De lonsdalertjes die niets moeten hebben van buitenlanders zijn volgens de AIVD dus niet extreem-rechts. Snap je?

3- Jij denkt dat wij je in een rechts hoekje drukken. Ten eerste doen we dit niet. Ten tweede kom jij zo ontzettend op voor rascistische klootzakjes die buiten de officieele term 'extreem rechts' vallen plus het minstens evengrote deel van de lonsdalers dat niets moet hebben van rechtse of nationalistische denkbeelden, dat het niet verwonderlijk is dat sommige reacties overkomen als jou in een hoekje drukkend.

4- Je negeert bewust duidelijke tegen-argumenten en vragen van o.a. Harro, Kevin en mijzelf, waarna je vrolijk verder brabbelt over vrijheid van menings-uiting en je vervalt in eindeloze herhalingen van een eerder door jou geschreven stukje.

5- In een hoekje drukken? Generaliseren? Respect voor elkaar?
Door Harro een PVDA'er te noemen en hem als een linkse rakker te bestempelen ('Alle leraren zijn links') sla je de spijker op zijn kop. Op je eigen kop, welteverstaan.

6- (en ga dit nu niet als 'zie-je-wel'-argument aandragen in de toekomst) Ik ken ook een hoop Lonsdalers en Skinheads die verre van rascistisch of extreem-rechts zijn. Zelfde als vroeger met de gabbers.
Probleem is echter dat niet alle Lonsdalers extreem rechts zijn, maar dat de meeste extreem-rechtselingen Lonsdale(-achtige) kleding dragen.
Vergelijk het hier mee: De meeste Volvo's zijn auto's, maar zeker niet de meeste auto's zijn een Volvo.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:Interessant Dodo: dus 5 procent is harde kern extreem rechts maar binnen de Lonsdalers is er nog een groep meelopers die zich laten opstoken door de harde kern, waardoor het percentage harde kern + meelopers veel groter is dan vijf procent.
Jep, dat idee had ik ook gekregen van het rapport.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

wehrwulf schreef:Slotje,
Dat is zeer ondemocratisch!!
Leve de vrije meningsuiting!!
Geef mij eens één argument waarom we onbeargumenteerd gebral moeten laten staan?
Harro schreef:Jurryt, dat is zijn tactiek: de discussie gaat over extreem rechtse Lonsdalers (zie topic titel). Dat staat hem niet aan. Dus eerst wijzen naar links (linkse kerk, nederlinks 3, nova, rara, macro) en nu naar de moslims (fundamentalisten, Londen).
Fijne tactiek natuurlijk. Hoeveel procent van de moslims zou extremistisch zijn?
Plaats reactie