Tiener aangehouden met zelfgemaakte bom...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Tiener aangehouden met......

Bericht door Sjoerd »

LEO schreef: Een veertienjarig bommenmakertje loslaten op de maatschappij vindt ik onverantwoordt van de ouders. Sorry.
Misschien wisten de ouders wel helemaal niet dat hun kind een bom zat te maken? In onze huidige maatschappij waar de carriére vaak voor de kinderen gaat is dat niet helemaal ondenkbaar.

En daarnaast weten de meeste ouders totaal niet wat hun kinderen op Internet uitspoken. Dus als hij via dit medium contact heeft gehad met bepaalde lieden, of informatie heeft verzameld over het maken van een explosief, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat zijn ouders dat ook wisten...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Inderdaad, de ouders denken te veel: we zullen het wel merken als dit en dat...
en ik ondervind zelf dat mijn vader en moeder ook niet veel door hebben... :P
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

joerd schreef:

LEO schreef:

Een veertienjarig bommenmakertje loslaten op de maatschappij vindt ik onverantwoordt van de ouders. Sorry.


Misschien wisten de ouders wel helemaal niet dat hun kind een bom zat te maken? In onze huidige maatschappij waar de carriére vaak voor de kinderen gaat is dat niet helemaal ondenkbaar.
ouders denken ook dat ze hun kinderen snappen maar dat is niet zo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat vinden (cq. weten) jouw ouders bijvoorbeeld van jouw vuurwerkbommen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ze weten het, maar ze vinden het ook goed, ze kunnen er niet veel aan doen, ze hebben liever van niet, maar mijn broertje 13jaar loopt ook met ilegaal vuurwek rond(belgies vuurwerk).
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

I rest my case.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Tiener aangehouden met....

Bericht door LEO »

Ik moet dus dringend mijn mening over de hedendaagse jeugd gaan bijschaven, mijn opvattingen zijn blijkbaar ouderwets.

Leo
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Las vandaag in de krant meer over de achtergrond van deze 17-jarige, oftewel de 'Polderextremist'. Van autochtone afkomst en op 14-jarige leeftijd bekeerde hij zich tot de Islam. Op zijn website plaatste hij zeer extremistische moslimteksten en moedigde hij jongeren aan om zelfmoordaanslagen te plegen. Daarnaast was er op zijn website een filmpje te zien waarin hij steun betuigde aan Mohammed B. waarin hij Geert Wilders met de dood bedreigde.

Dit is het moeilijkste aan de gehele problematiek rond moslimextremisten en de aanslagen die ze tot nu toe op hun naam hebben staan. Zowel de moord op van Gogh als de aanslagen in Londen zijn gepleegd door jongeren die gewoon opgroeiden in Europa. Het zijn geen mensen die oorlog gewend zijn, die komen uit achtergebieden in Afghanistan of Irak, maar mensen waarmee je gewoon in de klas hebt kunnen zitten, mensen die bij je in de buurt wonen etc.

De motieven van deze mensen zijn voor mij onbegrijpelijk. Waarom slaan mensen deze richting in zonder dat bijvoorbeeld ouders en oorlogomstandigheden daar invloed op hebben?

p.s. de mensen in dit topic die zelf ook lopen te klooien met illegaal vuurwerk, bommetjes en weet ik veel wat voor rommel... Als er wat misgaat hoop ik dat het jullie eigen handen zijn die eraf knallen en dat jullie niet anderen duperen met dit domme en kinderachtige gedrag. Mensen die openbare bezittingen vernielen zijn wat mij betreft niks beter dan de Marokkaanse probleemjongeren waarover ze zelf zo graag klagen.
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

koen schreef:ze weten het, maar ze vinden het ook goed, ze kunnen er niet veel aan doen, ze hebben liever van niet, maar mijn broertje 13jaar loopt ook met ilegaal vuurwek rond(belgies vuurwerk).
Ik vindt het wel niet kunnen dat iemand van 13j met illegaal vuurwerk rondloopt hoor..
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

verellen schreef:
koen schreef:ze weten het, maar ze vinden het ook goed, ze kunnen er niet veel aan doen, ze hebben liever van niet, maar mijn broertje 13jaar loopt ook met ilegaal vuurwek rond(belgies vuurwerk).
Ik vindt het wel niet kunnen dat iemand van 13j met illegaal vuurwerk rondloopt hoor..
Mag iemand van 18/25/45 dat dan wel of niet volgens jou?
Mehr Sein Als Scheinen!
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Tuurlijk niet. Alle, toch geen illegaal vuurwerk dan. Ik weet dat het soms moeilijk een lijn is te trekken van welke leeftijd je iets mag.. Want het verschilt wel wat bij iedereen, maar Koen schrijft van dat zijn ouders er niet veel aan kunnen doen, maar als ik ouder was zou ik mijn kind van 13j toch wel straffen als hij met illegaal vuurwerk rondloopt..
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat ouders weten dat hun kinderen met illegaal vuurwerk rondlopen en er bommen mee bouwen en gemeente eigendommen opblazen, en dit afdoen als "we kunnen niet veel aan doen", is inderdaad redelijk bizar.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Tiener aangehouden met....

Bericht door LEO »

Nog niet zolang geleden kreeg ik een foto onder handen van tieners in HJ uniform die toezicht hielden bij joodse vrouwen die op hun knieen Weense straten aan het schrobben waren. Anno 1941 geloof ik.

We zullen maar laten betijen zeker....En later zeggen: Das haben wir nicht gewusst.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En wat is het nut van deze mededeling? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Harro schreef:
Brianlinden schreef:ach dan zouden ze mij ook moeten oppaken
Hoezo, ben je ook tot de islam bekeerd en heb je een fundamentalistische msn groep? 8)
haha nee.....:D islam, never ik bekeer me tot geen 1 geloof :lol:

Ik heb wel een anti US "msn" groep met filmpjes etc etc
Plaats reactie