Leden stellen zich voor - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

welkomme
Starting up again
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

de ernstige man schreef:En omdat ik mij altijd heb afgevraagd wat er gebeurd was als de Amerikanen zich niet bemoeid hadden met de tweede wereldoorlog. Waarschijnlijk hadden wij dan Duits gepraat!?
Of Russisch...

Welkom, Ernst.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Timo Worst
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mei 2004, 10:22

Bericht door Timo Worst »

Okay, nog niet gedaan dus nu dan toch...

Ik ben dus Timo, net 31 jaar geworden en leraar Geschiedenis, Aardrijkskunde en een beetje (twee klassen) Economie op een erg leuke school die ik helaas deze zomer ga verlaten.

Ik fiets vrij fanatiek (elke dag naar mijn werk op en neer is sowieso 45 km per dag), verzamel boeken over militaire geschiedenis van de klassieke oudheid tot en met de oorlog in Vietnam, met de nadruk op Napoleon, Napoleontische kurassiers, de Rozenoorlog, Tempeliers, de Monitor en de oorlogen tussen de Griekse Hoplietenlegers.

Maar voor alles onderzoek ik nu alweer zes jaar het wel en wee van de Aufklärungsabteilung van de Leibstandarte, en dan met name het leven (voor tijdens en na de oorlog) van de kommandant Sturmbannführer Gustav Knittel. Iets wat mij, volgens Duitse en Amerikaanse betrokkenen, op objectieve wijze schijnt te lukken.

mvg,
Timo
Timo Worst
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mei 2004, 10:22

Bericht door Timo Worst »

okke schreef:Of Russisch...
...ga maar uit van Russisch. De Duitsers waren hoe dan ook wel verslagen. Puur op basis van de situatie aan het Oostfront in Mei 1944 kunnen we dat wel stellen. Vandaar dat mensen die de Duitse machtswellust proberen goed te praten steeds benadrukken dat Hitler ons "gered" heeft van de "Bolschewistische hordes". Wellicht waar maar dan blijft nazisme als alternatief voor stalinisme toch lood om oud ijzer.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Interessant Timo!
Iets wat mij, volgens Duitse en Amerikaanse betrokkenen,
Wil dat zeggen dat je onderdeel bent van een team of zoiets? Of zijn de betrokkenen veteranen?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Timo Worst
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mei 2004, 10:22

Bericht door Timo Worst »

Hallo Sjoerd,

Ik werk nauw samen met een aantal bevriende onderzoekers, auteurs, een aantal veteranen van de Abteilung, een aantal andere veteranen van de Leibstandarte (die bv. in een door Knittel geleidde Kampfgruppe dienden), de Knittel familie (zijn jongste zus, geboren in 1916, en haar zoon), Amerikaanse veteranen die in Normandië of de Ardennen tegen de Abteilung vochten, Belgische burgers en verschillende medewerkers van archieven.

Ik maakte ooit deel uit van een onderzoeksteam waarin ik verantwoordelijk was voor het onderdeel "KG Knittel" in een boek over de strijd van de Leibstandarte in de Ardennen, maar daar had ik al snel geen lol meer in.

mvg,
Timo
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Zeer interessant, veel post-plezier op dit forum!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

mm vreemd dacht dat ik er al tussen stond maar niet gezien na een check
nou dan nu maar:

Ik heet ook Timo
Ik woon in Sint Michiels gestel nabij Den bosch
ben vooral geintreseerd in de engels kant van de oorlog deze verzamel ik dan ook vooral 51st Higlanders en 53rd Welsh het
ardennen offensief vind ik ook wel redelijk intresant
ik ben 14 jaar bijna 15 op 8 juli

Ik zit in Vught op school 3 VMBO en ben werkloos op dit moment :roll:

Als der iets is wat je moet weten ask me
Starting up again
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

I'm flattered... :oops:
ik hoop zeker nog vele posts te posten en aan vele discussies te kunnen bijdragen...
(waarschijnlijk inderdaad Russisch, maar misschien ook niet omdat toen de amerikanen aanvielen + engelsen + canadezen + anderen overblijfselen alle soldaten van het oostfront naar het nieuwe westfront gestuurd werden?!)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

(waarschijnlijk inderdaad Russisch, maar misschien ook niet omdat toen de amerikanen aanvielen + engelsen + canadezen + anderen overblijfselen alle soldaten van het oostfront naar het nieuwe westfront gestuurd werden?!)
Weet je zeker dat je in het juiste topic hebt gereageerd??? :roll:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ja Sjoerd, zie de posts boven je
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nou ok laat ik mezelf dan ook maar even voorstellen hierzo.
Ben Rick de Jong, 17 jaar en kom uit Gorinchem.
Mijn ineteresse voor W.O. II is gestart op de basisschool en ik vind het nu nog steeds interessant. Voor de rest weet ik niet echt wat te vertellen (althans wat jullie interessant vinden). Dus wil je nog wat weten, vraag het maar gerust :-)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hoe lang is je familie al bezig met het verzamelen van voertuigen? Op de beschrijvingen op je site afgaand (de foto's doen het niet hier) toch al een tijdje!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Voor zover ik het weer zijn ze in '93 met de Dodge begonnen en de rest allemaal daarna. Hiervoor hadden ze nog een jeep, maar die is al een tijd weg.

Rick
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Hey Skylighter.
Welkom aan boord. :-)
Enne,laat die mooie cap hier maar eens zien die jij voor mijn neus hebt weggekaapt. ;-)

Adrian.
Gesloten