Leden stellen zich voor - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

eeejz allemaal,

ik ben Yorick Post, woon in Doorwerth, vlakbij Arnhem, 16 jaar oud..

mijn interesse is denk ik rond me 8ste ofzo toch wel begonnen... ik woon in het gebied waar de Britten geland zijn tijdens OMG dus kreeg er altijd wel veel over te horen.. dat is dus ook mijn nr1 interesse naast de wo2 in z'n geheel..

verder zit ik ook bij BDT-team (http://www.bdt-team.net) die voor het spel Call of Duty een total conversion modificatie maken dat over OMG gaat, ik ben daar reseacher bij wat betreft het Oosterbeek-Arnhem gedeelte..

als je meer wilt weten, vraag maar :)

greetz
Yorick
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hoi Yorick, welkom, als je vragen hebt over je research, just ask us :)
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Welkom op de forum Yorick.
And have fun...

Adrian.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

zodra ik exacte vragen heb zal ik ze vragen :)
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Reis door de nacht
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2004, 16:06

Bericht door Reis door de nacht »

Hey,

Ik Ben Ferry, Ik woon in Goirle (ligt aan tilburg gegrenst), ben 15 jaar oud


'Mijn intresses zijn begonne toen ik ongeveer in groep 6 zat (dan ben je 10 ofzo :? ) waar wij onze geschiedenis les aan WO2 besteede. Op dit moment probeer ik veel informatie te zoeken over de 2e Wereld oorlog hier in de buurt.


Verder zit ik ong op 2 andere Fora's dus jah weet ongeveer wel een beetje hoe het allemaal werkt :)

En uh jah als je nog wat over me wil weten, Vragen mag altijd :wink:

Greetz, Ferry
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ik heb dit eigenlijk altijd overgeslagen maar vond het toch een "must" ,dus daar gaat ie dan:

Ik ben Stijn *** en ik ik ben nu 17 jaar oud.
Ik woon in Amsterdam en doe nu 5 HAVO.
Ik interesseer mij al zo lang ik mij kan heugen voor de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog.
Nouja, het begon er eigenlijk mee dat ik op, ik meen 8 jarige leeftijd, voor ik naar school ging de hele Sesam Tweede Wereldoorlog serie doorlas. Mijn ouders vonden het wel erg ver gaan en verboden mij soms even een kijkje te nemen in de boeken voor het naar school gaan.
Toen ik 10 was ging ik wel vakermet mijn opa en oma mee naar gewone beursen en vlooienmarkten.
Hier vond ik ook wel eens spullen die in de WO2 gebruikt waren en zo ben ik langzamerhand ook beginnen te verzamelen.
Nu heb ik toch al heel wat onderzoekjes en wersktukken gemaakt i.v.m. de WO2 en ik bezoek geregeld musea en beursen.
Als je nog iets van mij wilt weten, dan roep je maar :wink:

edit door moderator Proos - achternaam geanonimiseerd op verzoek
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Nou ja als Stij het doet doe ik het ook he..

Naam: Michel
Nick: Miesjel en Sandstorm
Geslacht: man
Foto momenteel niet binnen bereik, volgt later..
Woonplaats: Eindhoven waar ik maar al te trots op ben.
Bezigheid: Ik zit in 4 havo. En in avonden en weekeinden ben ik vakkenvuller en magazijn man bij de Albert Heijn.
Familie: Heb een jonger broertje en een oudere zus. Mijn ouders zijn gescheiden maar hebben nog wel contact met elkaar
Huisdieren: Ik heb in het totaal (vader + moeder) 2 honden, 4 cavia's, 6 konijnen, 1 hamster en 1 fret.
Mijn hobby's zijn: wo2 natuurlijk, voetbal, zuipen, shoppen, tv-kijken, gamen (RtcW).

Ik Intresseer me vooral in de Duitse zijde van de wo2, vooral omdat de uniformen en medailles me aanspreken. Mijn intresse is begonnen toen mijn opa en oma mij een paar dingen gaven die hun nog uit de tweede wereldoorlog hadden. Vrij kort daarna ben ik hier naartoe gekomen, heb ik wat chaotische vragen gesteld en ben nooit meer weg gegaan..
Ik intresseerde me al langer in de wo2, op de basisschool vond ik de hoofdstukken over de 2e wo altijd al de leukste uit het boek.
En ik heb ook een tijdje model gebouwd wo2 1:35.


Verder nog iets?

Michel.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het voorstellen van gilles uit zijn ander topic dat gesloten is.

hallo,
mijn naam is gilles staels en ik kom uit aalst (België).Ik ben 13 jaar oud en ik ben al 7 jaar geïntresseerd in wo2.
Mijn verzameling bestaat uit:

-duitse abzeichen wo2
-medailles en documenten wo1
-documenten wo2
-medailles,documenten en kepi's van het belgische leger.

greetz
gilles

ps:Verkopen jullie alleen je abzeichen aan jullie landgenoten (dat is natuurlijk gemakkelijker ) of maakt dat bij jullie niet uit??????
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

update..: Sinds gisteren een ienieminie piepklein zeven weken oud zwart duitse herder pupje erbij.. (Balou)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Omdat ik me nog nooit had voorgesteld ...

Tim is mijn naam, en tevens mijn niet-zo-originele nick :)
Ik woon in Ertvelde, dichtbij Gent in Belgie. Ik word 18 in juli, en in september begin ik met 1ste bachelor Geschiedenis op de universiteit Gent. Ik ben al heel lang geïnteresseerd in wo2 en wo1, en heb al heel wat musea en plaatsen (Bastogne, Dachau, Flanders Fields, ...) afgeschuimd zover dat mogelijk was qua vervoer. Deze zomer ga ik ook een weekje naar Normandie en hoop ik in Auschwitz te raken. Sinds een paar maand ben ik ook bezig met het verzamelen van wo2 spullen, en het interesseert me zo dat er weinig tijd is voor andere hobby's. Natuurlijk heb ik wel nog tijd om af en toe de bloemetjes buiten te zetten :P

Voila ... enneuh zalig pasen :)
hanomag
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2004, 15:09
Contacteer:

Bericht door hanomag »

Ik zal mij ook even voorstellen.

Mijn naam is pieter hansma en kom uit leeuwarden.
Mijn belangstelling gaat niet alleen uit naar WO2 maar naar alles van Hanomag & Henschel. Vandaar ook deze Nick.

Ik heb wel wat uit die periode maar het is lastig om goede documentatie te vinden van voertuigen/ vliegtuigen van beide fabrieken uit die periode.

Ik heb een aantal schaalmodellen van Tigers(gewone en een bergeTiger), een paar vliegtuigen(HS 126 &129) en een SDKFZ 251 maar ik zoek nog om meer. Voornamelijk afbeeldingen en specifiekaties zoals productieaantallen van bijvoorbeeld de Hanomag SS55 & 100(V1 & V2 afvuurinstallaties). De Henschel Einheitsdiesel & Mercur zou ik ook graag meer van willen weten.

Hulp & credits kunnen vermeld worden. Ik ben namelijk bezig met een website waarop een kompleet overzicht komt te staan van wat beide fabrieken in de afgelopen 100+ jaren gemaakt hebben. en uiteraard hoort WO 2 daar ook bij IMO.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Welkom Pieter,

Altijd leuk om weer een Fries er bij te hebben op dit forum :wink: .
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Hallo, ik ben Ernst Rosendahl Huber.
Ik woon in Heemstede (dat is bij Haarlem), en ik ben 14 jr oud.
Ik weet niet hoe het komt dat ik zo geïnteresseerd ben in de tweede wereld oorlog (en ook de eerste trouwens, maar die hangen eigenlijk behoorlijk samen). Maar ik denk dat het komt door mijn enorme interesse voor het communisme en waarom het niet slaagt. (vandaar mijn bijdrage in de topic; Het communisme is een goed systeem). En omdat ik mij altijd heb afgevraagd wat er gebeurd was als de Amerikanen zich niet bemoeid hadden met de tweede wereldoorlog. Waarschijnlijk hadden wij dan Duits gepraat!?
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Welkom;
Je hebt al wijze woorden gesproken voor een 14jarige in dat topic :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Helemaal mee eens Tim. Van harte welkom Ernst.
Gesloten