Gabber kwam pas in 1992 op gang, toen zat ik bijna elk weekend in de Multigroove en Luna clubs in Amsterdam Sloterdijk.
Toen werd het vooral nog met voetbal supporters geasocieerd.
In 1993/94 gingen de bpm's omhoog van 160 naar 180 en 200 bpms.
Feesten zoals Hellraiser en de Id*t mass parties kwamen van de grond, echt een vette tijd in mee gemaakt en zou het zo weer over doen.
Ik ben in 1996 voor Id*t gaan draaien op feesten in de Fun en Jaarbeurs in Utrecht en dergelijke feesten.
Kreeg je dat gelul dat vele gasten bombers gingen dragen met Nederlandse vlaggetjes, dat was echt storend en zijn ook vele vechtpartijen om geweest, simpel weg racisten waren dat.
Toen eenmaal 1998 aanbrak werdt het voor mij duidelijk dat de hardcore scene ten einde kwam voor mij, ik stond op een feest in de fun en keek om me heen en zag gewoon kids van 15 en 16 rondlopen die zo strak als een paal waren.
Ok ik ben zelf ook niet onschuldig geweest maar was wel in de 20 toen ik er mee begon, tijd om naar de Techno scene te verkassen, en ja hoor dan kwam ik weer vele oude bekenden tegen die ook met hardcore scene gestopt waren.
Wat me nu vooral opviel is dat er weer een verandering is geweest in de kleding voorschriften, zwarte boots opgerolde pijpen brutels en wat nog niet meer, kom ik daar met gekleurde vrienden hebben we zo ruzie met die gasten lol.
In ieder geval gabber was een hele happening vroeger en ik heb er geen spijt van dat ik naar al die feesten ben geweest en out spacen bij vrienden.

Genoeg vrienden gemaakt met wild vreemden gepraat die je op het volgende feest weer terug zag.
Ik ben op ebay een grote deel van mijn platen collectie aan het verkopen,maybe zijn er geintereseerden????
Cain