Wat zou jij doen
- Tim Y.
- Lid
Ik heb wel eens van mijn opa gehoord dat ze allemaal munitie in een groot vuur hadden gelegd en dat was zo leuk als de slaghoedjes knalden zei hij. Maar als ze toch al af zijn gegaan, zitten deze er niet meer in en zo niet, lijkt het me wel erg lijp aangezien de kogels dan in de rondte vliegen of begrijp ik dat verkeerd.
Een opa van een vriend was laatst het vertellen hoe ze een kist steilgranaten hadden gevonden, in de oorlog. Toen waren ze met een groep naar een berg gegaan, hier hebben ze ze op een spoor aangeslagen en toen de berg naar onder gegooid.
Een opa van een vriend was laatst het vertellen hoe ze een kist steilgranaten hadden gevonden, in de oorlog. Toen waren ze met een groep naar een berg gegaan, hier hebben ze ze op een spoor aangeslagen en toen de berg naar onder gegooid.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
A man is not dead, until he is forgotten.
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
Mijn opa, gooide met Us handgranaten op kippen, volgens hem wist hij toen niet beter, de soldaten gooide ermee, dus deed hij het ook. Hij was wel 9 jaar....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- carl1944
- Lid
- Contacteer:
- carl1944
- Lid
- Contacteer:
- Simon
- Lid
-
- Lid
M'n oom was vroeger aan spelen in het veld hier. Had ie toen een sthl granaat gevonden. Daagde een vriendje hem uit om die op de muur te slaan maar had ie gelukkig nie gedaan. Dus hun liepen op straat met dat ding kwam er een man die daar woonde naar buite renne grijpt die granaat gooit die in het open riool en me oom kreeg een pak slaag toen
En ook een keer na de oorlog (jaren 80) moesten ze een bruggetje in het veld aan leggen over een beekje (ivm huwelijk van ene) en toen kwamen ze zeker nog 8 kisten munitie tegen. Ze hebben toen het leger gebeld (eod was nog nie schijnbaar) en die is met meerdere mensen het op komen halen.
En helaas vind ik in me hele dorp geen munitiekist, steelgranaatdop of iets anders wat sjiek is en uit de wo2 is
En ook een keer na de oorlog (jaren 80) moesten ze een bruggetje in het veld aan leggen over een beekje (ivm huwelijk van ene) en toen kwamen ze zeker nog 8 kisten munitie tegen. Ze hebben toen het leger gebeld (eod was nog nie schijnbaar) en die is met meerdere mensen het op komen halen.
En helaas vind ik in me hele dorp geen munitiekist, steelgranaatdop of iets anders wat sjiek is en uit de wo2 is
-
- Lid
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Hier gebruikten ze die handgranaten om te vissen: pin eruit, in het water ermee, en 5 sec later komt de verse vis bovendrijven
Van gewone geweerkogeltjes moet je volgens mij niet echt bang zijn, zolang je er maar niet op gaat slaan, ze in het vuur gaat gooien, of er urenlang mee in je broekzakken gaat lopen (kan ook wel eens vervelend zijn als ze door de wrijving gaan ontploffen) ...
Van gewone geweerkogeltjes moet je volgens mij niet echt bang zijn, zolang je er maar niet op gaat slaan, ze in het vuur gaat gooien, of er urenlang mee in je broekzakken gaat lopen (kan ook wel eens vervelend zijn als ze door de wrijving gaan ontploffen) ...
- carl1944
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer: