Spyware attack

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
779
Lid
Lid

Spyware attack

Bericht door 779 »

Jongens, ik heb serieus te maken met een spyware attack op mijn geliefde peeceetje.. In mijn taakbalk, aan de rechter kant, verschijnen de hele tijd 2 irritante icoontjes die programmatjes zoals PCGUARD installeren en die mijn PC verder bevuilen (stelletje rotzakken 8)).

Ik laat mijn Ad Aware programma Lavasoft de hele tijd draaien en die delete de hele tijd bestanden, het houd maar niet op! Ook mijn virusscanner Trend Micro PC Cillin Internet security 2005 de hele tijd draaien...

Wie heeft er een oplossing voor mij :oops: Ik wordt helemaal gek.

Afbeelding
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Probeer eens terug te gaan naar een herstelpunt....

Johan
29th Let's Go!!!!!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Je bedoeld back uppen?
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je moet wel weten wat je doet, maar met HiJackThis kun je die rotzooi er wel weer uitslopen:

http://www.merijn.org/downloads.html

Het is even opletten, aangezien die modules zichzelf de meest interessante namen geven om maar op systeembestanden te lijken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Bij start, programma's, bureauaccessoires, systeemwerkset, systeemherstel terug gaan naar een vorig punt...

Heeft ooit bij mij het probleem opgelost...

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Of gewoon de nieuwste NORTON downloaden (pb als je site wilt hebben...)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Lol, met Norton heb ik alleen maar slechte ervaringen.. en geloof mij: Kaspersky en PC Cillin zijn de BESTE (uitgeroepen door tweakers.net)

@Proos Ik ga het even proberen
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Proos.. ik heb dus met HiJackThis me hele systeem laten scannen (wat overigens nog geen 2 sec duurde) en hij pikt er een aantal bestanden uit, maar die kan i kdus niet deleten of iets dergelijks.. Hij zet ze alleen op een ignore list???
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

HiJackThis doet zelf niets, dat scannen duurt ook maar een paar seconden. Je krijgt een lijst met alles wat bij het opstarten ingeladen wordt, ook BDO's en haakjes in IE.

Je kunt dan zelf die lijst eens opschonen, maar dat doet 't programma niet. Die kan niet inschatten wat het allemaal is, je moet dus wel weten wat je doet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Wat heel goed werkt is Hitman Pro. Dit gratis programma start een aantal vrij verkrijgbare antispyware prgramma's achter elkaar op. Je hoeft er zelf weinig toet niets aan te doen en het is hartstikke effectief.

Code: Selecteer alles

http://www.hitmanpro.nl/
Echt.. het werkt prima!

Wat overigens NIET werkt is Microsoft Antispyware.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

dvaupell,

Ik hou je ff op de hoogte, hij is ff bezig met downloaden enzo
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

En btw, ik vertrouw geen microsoft spul meer... net zoals IE, dat programma is al in geen jaren meer met een beveiliginsupdate gekomen...
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

dvaupell schreef:Wat heel goed werkt is Hitman Pro. Dit gratis programma start een aantal vrij verkrijgbare antispyware prgramma's achter elkaar op. Je hoeft er zelf weinig toet niets aan te doen en het is hartstikke effectief.

Code: Selecteer alles

http://www.hitmanpro.nl/
Echt.. het werkt prima!
Zoo hij is nu halverwege scannen en installeren van al die programmatjes, en bij één van die programmatjes vond hij ruim 500!!! bestanden die geinfecteerd waren. Daardoor zijn gelukkig ook die 2 irritante spyware shit dingen verwijderd uit mijn taakbalk en hopelijk uit me hele pc! :D

Dank u dvaupell!
Laatst gewijzigd door 779 op 26 aug 2005, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Succes ermee Bob!

Hitman heeft mij al een aantal keer uit de narigheid gehaald in het verleden.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Idd ik had ook problemen. Hier werd me hitmanpro aanbevolen. Hij haalde zelfs ongewenste startpagina's weg
Plaats reactie