Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jongens, ik heb serieus te maken met een spyware attack op mijn geliefde peeceetje.. In mijn taakbalk, aan de rechter kant, verschijnen de hele tijd 2 irritante icoontjes die programmatjes zoals PCGUARD installeren en die mijn PC verder bevuilen (stelletje rotzakken ).
Ik laat mijn Ad Aware programma Lavasoft de hele tijd draaien en die delete de hele tijd bestanden, het houd maar niet op! Ook mijn virusscanner Trend Micro PC Cillin Internet security 2005 de hele tijd draaien...
Wie heeft er een oplossing voor mij Ik wordt helemaal gek.
Proos.. ik heb dus met HiJackThis me hele systeem laten scannen (wat overigens nog geen 2 sec duurde) en hij pikt er een aantal bestanden uit, maar die kan i kdus niet deleten of iets dergelijks.. Hij zet ze alleen op een ignore list???
HiJackThis doet zelf niets, dat scannen duurt ook maar een paar seconden. Je krijgt een lijst met alles wat bij het opstarten ingeladen wordt, ook BDO's en haakjes in IE.
Je kunt dan zelf die lijst eens opschonen, maar dat doet 't programma niet. Die kan niet inschatten wat het allemaal is, je moet dus wel weten wat je doet.
Wat heel goed werkt is Hitman Pro. Dit gratis programma start een aantal vrij verkrijgbare antispyware prgramma's achter elkaar op. Je hoeft er zelf weinig toet niets aan te doen en het is hartstikke effectief.
dvaupell schreef:Wat heel goed werkt is Hitman Pro. Dit gratis programma start een aantal vrij verkrijgbare antispyware prgramma's achter elkaar op. Je hoeft er zelf weinig toet niets aan te doen en het is hartstikke effectief.
Zoo hij is nu halverwege scannen en installeren van al die programmatjes, en bij één van die programmatjes vond hij ruim 500!!! bestanden die geinfecteerd waren. Daardoor zijn gelukkig ook die 2 irritante spyware shit dingen verwijderd uit mijn taakbalk en hopelijk uit me hele pc!
Dank u dvaupell!
Laatst gewijzigd door 779 op 26 aug 2005, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.