Dus als er interesse is en je hebt geen vervoer, dont hesitate to tell me

779[/b]
De meeste die ik afgelopen beurs heb zien liggen waren rond de €300, maar ze waren ook niet bepaald origineel (M2 kolf, laat vizier, bajonet lug etc.). Ik heb toen echter ook een mooie en behoorlijk originele Inland gevonden voor dezelfde prijs, die meteen werd aangeschaft door een vriend van me. Het loont de moeite eerste even wat te lezen over de M1 Carbine, zodat je redelijk kunt inschatten welke onderdelen origineel zijn en welke niet.Peter schreef:Ik heb eigen vervoer, maar bedankt voor het aanbod!Heeft iemand overigens enig idee wat daar een M1 Carbine moet kosten? ( Onklaar )
Bedankt voor de info, ik lees me zeker even in wat de M1 betreft, ik ga voor orgineel en niet naoorlogs! Rond de 300 euro vind ik een schappelijke prijs! Valt mee!earlymb schreef:De meeste die ik afgelopen beurs heb zien liggen waren rond de €300, maar ze waren ook niet bepaald origineel (M2 kolf, laat vizier, bajonet lug etc.). Ik heb toen echter ook een mooie en behoorlijk originele Inland gevonden voor dezelfde prijs, die meteen werd aangeschaft door een vriend van me. Het loont de moeite eerste even wat te lezen over de M1 Carbine, zodat je redelijk kunt inschatten welke onderdelen origineel zijn en welke niet.Peter schreef:Ik heb eigen vervoer, maar bedankt voor het aanbod!Heeft iemand overigens enig idee wat daar een M1 Carbine moet kosten? ( Onklaar )
![]()
Grtn
David
Voor €300 kan je "een" M1 Carbine krijgen, maar in principe moet je er op rekenen dat je voor een mooi origineel exemplaar wat mee kwijt bent. Wij hebben geluk gehad met die Inland voor die prijs; elders lag een vergelijkbaar exemplaar voor meer dan het dubbele. Goed zoeken loont dus de moeite. Er zijn verschillende goede boeken over dit onderwerp. Ik kan je de "Collector's guide to the M1 Garand and the M1 Carbine" van Bruce N. Canfield aanraden, dan heb je voor beide wapens een goed referentieboek in één. Het zal zeker op Ciney te koop zijn.Peter schreef:Bedankt voor de info, ik lees me zeker even in wat de M1 betreft, ik ga voor orgineel en niet naoorlogs! Rond de 300 euro vind ik een schappelijke prijs! Valt mee!
Het is zeker een van de grootste beurzen in W-Europa, en absoluut de moeite waard om er eens een keertje rond te kijken. Toegang is €5 pp, parkeren is gratis. Ik denk dat er zo'n 2 a 3 km. aan tafels zijn. Als je gaat moet je er zo vroeg mogelijk zijn, want tegen 16.00 uur beginnen ze alweer met inpakken.bertjan schreef:Is Ciney echt de beurs der beursen dan ?
en waar ligt het ongeveer ?
vanaf almelo ?