Welk onderdeel wordt slechter, en waarom?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten

Welk forumonderdeel is het meest achteruitgegaan?

Het hele forum
4
22%
Actueel
0
Geen stemmen
Eenheden & Uitrusting
0
Geen stemmen
Algemeen
1
6%
Discussiëren
0
Geen stemmen
Babbelbox
4
22%
Verzamelaars & Collecties
0
Geen stemmen
Geallieerd
0
Geen stemmen
As-mogendheden
8
44%
Marktplaats
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Welk onderdeel wordt slechter, en waarom?

Bericht door Sjoerd »

Naar aanleiding van dit topic ( http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10081 ) een poll.

Ik heb de meeste forumonderdelen op een rijtje gezet (Alle onderdelen was niet mogelijk). Stem op het onderdeel waarvan jij vindt dat het steeds slechter wordt.
Als je stemt, post dan één keer en vermeld waar je op gestemd hebt, en waarom. Ga hier verder niet met elkaar in discussie, geef alleen aan waar jij je aan stoort.
Als het onderdeel waar jij je aan ergert niet in de lijst staat, vermeld dat dan duidelijk in je post.

Met dit topic wil ik namelijk proberen de vinger precies op de zere plek te leggen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

AS-Mogendheden, vanwege de af en toe persoonlijke discussies.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Het As-mogendheden forum is het hardst achteruit gegaan.... Duits is niet mijn ding, maar wel leuk om te zien en als ik dan de toon van de discussie lees schud ik m,n hoofd.. zonde van een interessant onderwerp!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Volgens mij doet het probleem zich alleen voor in het as-mogendheden gedeelte. Daar zitten een paar mensen die miskopen niet kunnen accepteren en een paar mensen die anderen gewoon te bot op hun foute aankopen wijzen naast de grote groep leuke/gezellige/enthousiaste enz; enz. mensen. Overigens ga ik nog steeds graag op het forum en ben ik er redelijk van overtuigd dat dit wel weer goed gaat komen. Ik vind dus ook niet dat er enige maatregelen genomen moeten worden, maar hoop wel dat de mensen die dit aangaat dit zich ook aantrekken en er over nadenken(zonodig wat veranderen). :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Het as mogendheden.... teveel discussies, maar ook dat er in de babbelbox ineens 3 intressante topic's werden gesloten een week ofzo geleden...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mogen er namen genoemd worden trouwens?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja dat lijkt me wel..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Kijk, ondertussen hebben er al wel 4 mensen gestemd dat het forum er als geheel op achteruit gaat. Als deze mensen dan ook even fijn willen laten weten waarom het hele forum er op achteruit gaat, want zo kunnen we er toch niks mee??? Ik heb in geen van de reacties kunnen lezen dat het hele forum minder wordt, dus als de vier zich willen melden; Graag, heel fijn.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Bij gebrek aan "het forum gaat er niet op achteruit" heb ik op de Babbelbox gestemd, omdat dit het territorium is geworden van een paar personen die 95% van hun posts daar doen, en op de rest van het forum bijna geen nuttige bijdrages doen.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik wil graag iedereen verzoeken om zijn keuze in de poll toe te lichten, voor zover dat nog niet is gebeurd.

Het is niet de bedoeling om in dit topic met elkaar in discussie te gaan. Ik wil alleen weten wie welk onderdeel het slechts vindt en waarom.

Als iemand iets post waar je het niet mee eens bent kan je die persoon daar wat mij betreft per PB op aanspreken, maar niet publiekelijk in dit topic.
Het doel van dit topic is duidelijk op een rijtje krijgen wie wat slecht vindt en waarom, zonder daar een waardeoordeel aan te hechten. Vanuit die duidelijkheid kunnen we dan naar een oplossing gaan werken.

Als je het hele forum perfect vindt post je dus gewoon niet in dit topic.

Na het plaatsen van dit bericht zullen een aantal reacties verwijderd worden. De posters zullen hiervan niet per PB op de hoogte worden gesteld zoals gebruikelijk is. Alle posts die verwijderd worden, worden verwijderd uit dezelfde motivatie: de duidelijkheid verkrijgen die ik hierboven heb genoemd.

Ik hoop op jullie begrip hiervoor.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Hallo allemaal,

Ik ben al een poosje niet meer op het Forum geweest, hoofdzakelijk omdat, ook in mijn opinie, de kwaliteit van de discussies langzaamaan verslechterd. Ik heb daarom ook op optie 1 gestemd. Interessante topics over gevechten, operaties, personen en wapens maken plaats voor topics als 'Wat is jouw favoriete voertuig?', 'Herken de plek', 'Welke kleuren hadden Duitse voertuigen?', 'Was Hitler dom?', en ga zo maar door. Ook de 'Babbelbox' neemt een steeds belangrijkere positie in op het Forum, het lijkt soms wel of er op het WOII-Forum mensen komen die alleen daar posten. Dit vind ik zelf jammer, maar goed, je kunt weinig veranderen aan de interesses van bepaalde personen.

En wat ik ook steeds nadeliger vind is het bovenstaande. Bepaalde mensen vinden het nodig overal op te reageren, waardoor het noodzakelijk wordt om berichten te verwijderen, omdat de reacties gewoon volledig off-topic zijn. Ook dit is volgens mij iets van de laatste paar maanden, dit is absoluut wel eens beter geweest. En zoals eerder genoemd is het respect voor de medegebruikers regelmatig ook ver te zoeken. En dat niet alleen is het subforum 'As-mogendheden', maar ook in andere onderdelen, en ook jegens gasten.

Maar wat uiteindelijk belangrijker is: Hoe los je dit op? In mijn ogen is streng optreden van de moderators en administrators noodzakelijk, en de leden zullen zelf ook na moeten denken voor ze posten. 'Draagt mijn post bij aan de discussie?' 'Beledig ik niemand?' 'Heeft dit topic enig nut of wil ik alleen mijn post-count opkrikken?’

Verder is het misschien een interessant idee om een 'sticky' te beginnen over een bepaald WO-II gerelateerd onderwerp, bijvoorbeeld een bepaalde gebeurtenis, om zo onze gezamenlijke kennis om te zetten in een interessant artikel, het Forum levendig te houden, de onderlinge banden te verbeteren en bezig te zijn met ons aller hobby en interesse: de Tweede Wereldoorlog. Want dat is uiteindelijk toch waarvoor we hier zijn?

Ik wil hier nog wel aan toevoegen dat in mijn opinie (en ook volgens vele anderen) meerdere fora aan het 'veranderen' zijn (in negatieve zin). Toch kunnen we hier samen aan werken en ik ben er van overtuigd dat, wanneer we allemaal onze beste beentjes voorzetten, we het Forum weer op het oude niveau kunnen krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Auke
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

'Wat is jouw favoriete voertuig?'
Mag ik je erop wijzen dat in dit topic verschillende types voertuigen uitvoerig worden besproken? Als je het doorleest steekt de leek wel wat kennis op hoor.
Onzinnig wil ik het niet noemen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

:lol: :lol: :lol: Ik vraag mij af waarom mijn post en deze van Gerd verwijderd worden en deze hierboven niet???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
29th Let's Go!!!!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

johan willaert schreef::lol: :lol: :lol: Ik vraag mij af waarom mijn post en deze van Gerd verwijderd worden en deze hierboven niet???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En die van mij ;) (2x)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Dit forum vind ik gewoon goed, iedereen (veel of minder veel kennis over WOII) kan hier iets kwijt, het is tenslotte aan de forumbezoeker om uit te maken wat hij het lezen waard vind.
Streng optreden? Zo jaag je de gelegenheids bezoekers weg vind ik.
Van mij part mag regelmatig eens een grap der tussen door gedraaid worden,of onderwerpen die weinig of niks te maken hebben met WOII, dit forum z'n karakter is zelfs eerder sympathiek vind ik.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gesloten