Ben je het eens met het sluiten van 'Je Nieuwe aankopen'?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Ben je het eens met het sluiten van de Nieuwe aankoop topics?

Ja, hier ben ik het volledig mee eens.
16
22%
Nee, hier ben ik het totaal niet mee eens.
43
58%
Dit maakt me helemaal niks uit.
15
20%
 
Totaal aantal stemmen: 74

Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

779 schreef:Is er al een idee om een ander forum op te richten? Ik ben van de partij.
Denk je echt dat dat werkt :D Je moet eens weten hoeveel tijd en werk hier in zit. We zijn het grootste Nederlandstalige forum op dit gebied en dat brengt gewoon problemen met zich mee. En die problemen komen we goed te boven als mensen stoppen met paniek zaaien en gewoon normaal doen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Het valt me op, dat alleen de "jonge" forumbezoekers dingen posten in topics zoals deze en heel de tijd wat te zeuren hebben en dat je de oudere forumbezoekers bijna nooit wat ziet posten hier. Wijsheid :?:
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Voor de rest vind ik dit forum goed, een ander forum speciaal hierom lijkt me wat overdreven..
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik hou niet zo van een groot forum zoals dit (dan bedoel ik alleen groot qua leden en kennis, niet qua beheer) dat besluiten neemt waar 90% van de leden het niet mee eens is. Daarom heb ik al gehoord van meerdere leden dat ze hier weggaan en ergens anders hun heil gaan zoeken.. De grootste trots van dit forum was het onderdeel je nieuwste aankopen. Die trots is weg...

779
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het valt idd op Skylighter dat het de vaak jonge forumbezoekers zijn die impulsief reageren, niet goed lezen of kinderachtig doen.

Ze beseffen misschien niet dat je je op een forum net zo moet gedragen als in het echte leven, normaal.

Volgens mij is het heel simpel allemaal en kan het als iedereen eens naar zich ZELF kijkt stukken beter gaan.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

779 schreef:Ik hou niet zo van een groot forum zoals dit (dan bedoel ik alleen groot qua leden en kennis, niet qua beheer) dat besluiten neemt waar 90% van de leden het niet mee eens is. Daarom heb ik al gehoord van meerdere leden dat ze hier weggaan en ergens anders hun heil gaan zoeken.. De grootste trots van dit forum was het onderdeel je nieuwste aankopen. Die trots is weg...

779
Wat een onzin 779, waar staat dat je geen nieuwe aankopen mag posten? Dit is al tien keer uitgelegd. Het topic is gesloten omdat dat de enige manier is om bepaalde mensen te laten nadenken over hoe ze zich op dit forum profileren.

Het is stemmingmakkerij om maar te blijven zeuren over weggaan, toon allemaal eens wat karakter en werk mee aan een beter forum.

De staff die je feitelijk afzeikt ( opmerking over 90% niet mee eens ) doet niets anders, uren per dag, dan voor jullie plezier proberen hier het beste van te maken.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach dat is geen onzin, anders was hier niet gehoor aan gegeven..

De staff doet goed zijn best, maar is, naar mijn mening, autoritair. Jullie hadden natuurlijk ook via PB aan iedereen kunnen vragen of er opgelet kan worden.. Dat bereikt meer dan af en toe iets erover posten...

779
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Martijn schreef:
Waarom sluiteennnn???
Tssss, het forum gaat wel degelijk achteruit!!!!!!
Ik ben het met me naamgenoot Niels eens..
Bedankt voor het begrip en de duidelijke onderbouwing van je mening.
De (meeste) mods klagen altijd wel over het communiceren en het omgaan van sommige forumleden tegenover andere, maar dit vind ik dan ook weer ongepast..

Wat betreft het forum:

Zoals ik al eerder zei; het is een schande dat het topic gesloten is, uiterst zonde! Let maar op: nu krijg je een tsunami aan kleine topicjes omdat iedereen zijn nieuwe aanwinst belangrijk genoeg vind om te posten...(ongelijk kan ik ze niet geven).

Roel zei (weet niet meer wanneer) dat het vroeger erg leuk was om hier te komen en dat hij een van de eerste echte verzamelaars hier was.
De bedoeling van dit forum was waarschijnlijk een groot en handig forum te worden, tenminste, daar ga ik vanuit. Maar met meer dan 1600 geregistreerde leden, kan het nu eenmaal mislopen! Dit had je van tevoren ook wel kunnen aanvoelen!

Ik zal zeker niet (voorgoed) weggaan van dit forum, maar als er een nieuw wo2 forum komt, zal ik me daar zeker voor aanmelden! En misschien zal ik daar wel meer opzitten dan hier....
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik was een beetje verbaasd. Had dit niet verwacht...
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, op het moment word er door iedereen gespeculeerd. Zelf wacht ik het gewoon een beetje af..
Kan nu toch nog geen mening vormen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Kunnen we nu misschien iets positiefs met dit topic doen? We kunnen nog wel ff doorgaan met posten dat je weg gaat, het er niet mee eens bent, dat het topic weer open moet etc etc etc,

Maar wat kunnen we doen om het beter te maken? Hoe zou iets als nieuwe aankopen beter kunnen laten lopen zonder ruzie of te veel slowchat?
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Peter Moelans schreef:Kunnen die topics van Piet en Pol niet interessant worden? Het is hier al eens vermeld, maar ik denk dat het met een voorbeeld duidelijk gemaakt moet worden:
- Piet opent een topic over zijn nieuw rantsoenbonnetje, met foto en tekst: 'Mijn nieuwste rantsoenbon, ik ben er gelukkig mee'. Denk je dat er veel respons op komt? Volgens ons niet, dus wordt volgende optie interessanter:
- Piet opent een topic over zijn nieuw rantsoenbonnetje, met foto en tekst: 'mijn nieuwste rantsoenbon, ik ben er erg gelukkig mee. Heeft er iemand meer informatie over deze rantsoenbonnen? Nog iemand met rantsoenbonnen? Plats ze hier!'. Volgens ons kan je dan versteld staan van de informatie die bovenkomt.
Ik kan je argumenten wel begrijpen en er zit wel waarheid in, maar nu zal je met het volgende zitten:
- Als er evenveel items worden getoond als in het centrale topic barst dat forumonderdeel waarschijnlijk uit zijn voegen
- Als er minder items worden getoond - en daar ben ik van overtuigd (ik ga ook geen nieuw topic openen voor elke foto die ik koop, laat staan een rantsoenbonnetje), dan is dat zoiezo een kwaliteitsverlies voor dit forum.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

779 schreef: De staff doet goed zijn best, maar is, naar mijn mening, autoritair.
Ben wel even eerlijk, er is geen een forum over dit onderwerp waarop je zoveel mag. Kijk alleen al eens naar de babbelbox etc.

We zitten hier met 100 of meer actieve gebruikers. Het is praktisch onmogelijk om iedereen tevreden te houden.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Roel R. schreef:Maar wat kunnen we doen om het beter te maken? Hoe zou iets als nieuwe aankopen beter kunnen laten lopen zonder ruzie of te veel slowchat?
Had je dit niet eerder kunnen vragen? Voordat de betreffende topics gesloten werden?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Stravers schreef:
Roel R. schreef:Maar wat kunnen we doen om het beter te maken? Hoe zou iets als nieuwe aankopen beter kunnen laten lopen zonder ruzie of te veel slowchat?
Had je dit niet eerder kunnen vragen? Voordat de betreffende topics gesloten werden?
Ja, dat bedoel ik nou met autoritair Roel ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Maar Tim, waarom moet iedere nieuwe aanwinst getoond worden? Jij zegt zelf vaak dat je het niet bijzonder vind als er een rantsoenenbonnetje langs komt. In het 'Nieuwste Aankopen' topic zie je veel van deze aanwinsten langs komen. Uiteraard van historisch belang, maar als iedereen deze bonnetjes 10x langs ziet komen, zal de interesse niet erg hoog zijn.
Wie zegt dat het allemaal moet? Als je een nieuw topic wilt starten over je nieuwe aanwinst, dan heb je dat helemaal zelf in de hand.. Ik verwacht dat er niet erg veel topics open gegooid worden om deze kleine dingetjes te laten zien.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie