Vertek van forumleden...

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Als ik de eerste 2 posts hier lees dan rijzen m'n twijfels over de bedoelingen van sommigen, iets afbreken gaat blijkbaar gemakkelijker dan iets opbouwen.
Tis niet om te mouwfrotten maar waarom zouden de moderators het beste niet voor hebben met hun site???
En waarom mag iemand zijn mening niet geven op een gekocht voorwerp?
Als je het voorwerp "live"toont aan mensen zullen sommigen toch ook hun gedacht zeggen? En doen ze dat niet, en zeggen ze enkel maar: "ooh, wat mooi, ..... " (terwijl ze in hun achterhoofd denken, hehe, klungel, je hebt een mooi namaakje gekocht) Wat heb je daaraan?
Kritiek geven zo van "pfff, wat een WOII ding heb je nu gekocht, dat is toch het vermelden niet waard" Dat zou pas flauw zijn.
En vind je iets echt niet goed waardoor je de site de rug toekeert,hou het voor jezelf,maar breek andere mensen hun werk (waar ze al hun vrije tijd in stoppen)niet af.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
sobel
Lid

Bericht door sobel »

allereerst zeg ik jammer dat jullie wegaan.

maar ik vind de rede wat minder, bij het forum probeer je er met elkaar iets van te maken.
er hebben wat veranderingen plaats gevonden maar is dit dan direct de rede om te stoppen?
vind ik niet, elke verandering is mischien een ''uitdaging''.
met vertrek van mensen word het forum niet beter.
als je samen er het beste van wilt maken en het positieve van dingen inziet, word het al een stuk makkelijker.
hierbij verandert er volgens mij niets, dit is meer weglopen van ''problemen''.
maar je zit hier immers voor je lol (en voor de hobby mischien).
ik denk dat als we met zijn allen wat meer positieve dingen zien in de veranderingen en met name de sfeer.
dan word het waarschijnlijk al een stuk prettiger hier(voor diegene die dat niet vonden).
en dat er dan uiteindelijk een mooi forum uitkomt (dat er voor sommigen nog niet is).
maar dit krijg je niet door weg te gaan.

maargoed dat is de keus van diegene.

mvg

sobel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ik ga nie weg, ik blijf!

Echter heb ik besloten om niet meer zoveel te posten (iig minder dan ik deed). Domme reden misschien voor sommige, maar het lijkt net of er maar naar een paar personen serieus word geluisterd. Iets waar ik me altijd aan stoor en wat ik me misschien meer aantrek.

Mensen die weg gaan. Erg jammer. Hopelijk tot snel (hier weer terug).
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Neen, dan moet ik zeker iets recht zetten. Waarom ik weg ga speelt zich niet alleen nu, dat speelt al langer. Deze redenen die ik heb opgesomd in mijn eerste post, waren "mede dankzij" redenen. Het is alles bij elkaar. Niet alleen omdat ene topic geclosed word. Niet alleen omdat andere ook weg gaan. Het hele probleem opzich speelt al langer dan een maand.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

maar is het dan geen idee om alsnog met zijn allen te proberen er iets van te maken.
volgens mij word het forum of niemand er zo beter van.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Neen Sobel, voor mij is het nu welletjes geweest. Ik heb al weken mensen de tijd gegeven om zich te verbeteren, maar zeker geen vooruitgang. En ik ben niet "gewoon weggegaan" voordat jullie dat denken, ik heb er zeker (weken!) over nagedacht.

Verder wil ik hier ontopic blijven. Mensen die ik een PB heb gestuurd weten wel hoe ze contact met mij kunnen opnemen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wat een treurigheid allemaal. Ik krijg de indruk dat er iets structureel fout zit in de manier waarop mensen met elkaar omgaan in de verzameltopics. Maar moet die discussie hier nu worden gevoerd? Ik dacht dat dit alleen het aangekondigde afscheid van Jurryt en Bjorn was. Een uitermate betreurenswaardig afscheid en ik denk dat het beter is als alle deelnemers aan de verzameltopics eens de moeite nemen om te zwijgen en te overdenken waar het fout gaat en of ze daar zelf ook deel aan zijn, in plaats van hier nu ook weer een welles-niettes moddergooi "het is jouw schuld" discussie te ontplooien terwijl daar al heel veel threads over lopen.

Spijtig. Vooral dat twee gewaardeerde bezoekers van het eerste uur het forum de rug toe keren. Want dat is uiteindelijk heel erg jammer.

Harro (Timo)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Jurryt schreef:Neen Sobel, voor mij is het nu welletjes geweest. Ik heb al weken mensen de tijd gegeven om zich te verbeteren, maar zeker geen vooruitgang. En ik ben niet "gewoon weggegaan" voordat jullie dat denken, ik heb er zeker (weken!) over nagedacht.

Verder wil ik hier ontopic blijven. Mensen die ik een PB heb gestuurd weten wel hoe ze contact met mij kunnen opnemen.
en waarom hebben ik en vele mede forumers daar niets van opgevangen.
en sfeer schep je met zijn alles.
er zitten altijd rotten appels in een mand maar als je samen niet werkt aan een goed forum word het niets.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ja dan moeten die rotte appels gewoon openbaar gemeld worden hier en wat worden gezegd over hun gedrag. Toch?
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ik wil nog wel even melden dat niet alleen ik en Jurryt het forum hebben verlaten. Ook Meindert (Mooyman) die zeer actief was in het As-Mogendheden gedeelte, houdt het voor gezien.
Een zeer, zeer groot verlies voor dit Forum, maar ik denk dat de mensen die actief zijn in het As-Mogendheden-gedeelte dat wel beseffen.
En Harro, heel hartelijk bedankt voor je bericht. Je slaat de spijker op z'n kop.
Laatst gewijzigd door Bjorn op 07 sep 2005, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

lol - geen commentaar - Ik weet wel wat ik doe, ik weet verdomd goed wat ik doe. Ik ga niet voor piet lul weg van een forum waar ik langer dan een jaar zeer actief lid van was! (ben) Achter de schermen gebeuren ook dingen. Voor mij is dit afscheid niet alleen van enkele mensen, of een topic dat geclosed word, voor mij speelt veel meer een rol. Enkele dingen wil/hoef ik ook niet publiekelijk te maken.

Je mag denken wat je wil, zeker, je mag me verafschuwen zo erg als je wil, vind het niet erg. Ik weet mijn redenen waarom ik weg ga, mijn redenen zijn goed genoeg en mijn redenen zijn meer dan wat hier gepost is.

Je mag denken dat dit een "gewone domme beslissing" is. Maar geloof mij, ik heb er lang genoeg over nagedacht.

Ajuus.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Allereerst wil ik melden dat ik het zeer betreur dat 2 leden ( Jurryt en Bjorn ) het forum verlaten.... ook het vertrek van Mooyman ( Meindert ) betreur ik zeer.... :( Ik begrijp heel goed waarom ze deze beslissing genomen hebben maar vraag me af of het de beste optie is...
Alle argumenten gelezen, inclusief de kritiek op de moderators en in sommige argumenten kan ik me wel vinden. Ik blijf gewoon op het forum, maar ik vind dat het met het moddergooien afgelopen moet zijn! Zoals ik al vaker aangaf: kritiek op elkaar uiten is goed ( kan zelfs leerzaam zijn! ) maar onderbouw je kritiek! ( Via PB of direct in het topic. ) Ook vaker gezegd: iets repro noemen en vervolgens niet onderbouwen omdat de vervalser meekijkt is grote flauwekul, een vervalser kopiëert het orgineel en documenteert zich op andere wijze. Anders zou je het boek "Detecting the fakes" ook niet kunnen publiceren! Men moet respect hebben voor elkaars mening en als iemand zich een buil heeft gevallen aan neppers en dit geconstateerd wordt door iemand met grotere kennis dan je zelf hebt dan moet je het gewoon accepteren! Life is a bitch, and then you marry one :lol: ! Gewoon uithuilen en verder gaan met verse kennis die je opdoet door zo'n blunder! ( Geloof me: ik herken cut down postwar shoes tegenwoordig wel: ik heb een paar.... shit happens... )
Afijn, voordat ik zelf ga lopen zeiken.... ik hoop dat Jurryt en Bjorn op hun beslissing terugkomen, en ik hoop Meindert ook weer terug te zien! Het zou een aderlating zijn voor het forum als hun besluit verdere navolging vindt... :cry:
Daar is 'ie weer!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

als je je stil gaat ergeren aan personen dan weet diegenen uiteraard ook niet wat hij/zij fout doet.
dan heeft het denk ik ook geen zin om achteraf te gaan zeggen van ik heb me de laatste weken erg zitten ergeren aan sommigen.
omdat diegene niet weet wat hij fout doet en dus ook niet weet wat hij kan verbeteren.

en zoals peter al zei hoop ik ook dat jurryt en bjorn en meindert nog van gedachten veranderen.

het is zowiso een verlies voor het forum.
Brodie
Lid
Contacteer:

Bericht door Brodie »

ik zit nu ook al een tijdje die geneuzel aan te zien
maar het verbaast me erg dat nu pas de boel ontploft

had het al eerder verwacht.......
maar ik begrijp het helemaal net als kathe zegt.....
vorig jaar had ik hier ook problemen toen ik mod was
ik ben gestopt omdat ik me niet gesteund voelde door admins en mod's

dus het verbaast me nix
oh ja heb ook woord blind
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Het kan jullie mss niet schelen :lol: :P

maar mss hebben jullie gemerkt dat ik ook niet meer post.
Ik heb gwn niet meer 'het gevoel' van vroeger, toen ik echt nog *happy* was toen ik naar het forum kwam.
Met al die discussies en al werd het meer een last. :(

Kheb hier vroeger hier echt 'leute' gehad, bye :wink: :*)

:lol:

btw, DO NEVER DELETE 4HET FROTE WAAR VAL IK OP' TOPIC :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Plaats reactie