[Centraal] Bans

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Roel R. schreef:Een ban voor Michael_Wittman. Het Ip adres van Michael op dit forum en dat van de spookbieder op Ebay komen overeen.

In de verzamelwereld is vertrouwen en eerlijkheid belangrijk. Iemand die dit niet kan opbrengen is niet welkom op dit forum.
Deze ban van 22-08-2005 wordt omgezet van onbepaalde tijd naar bepaalde tijd. De periode is anderhalf jaar, en loopt dus eind februari 2007 af.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Proos schreef:
Martijn schreef:Jelle H., wegens het herhalend storend posten en daarop weigeren een pb bericht van de staff te beantwoorden. Ik vroeg iets simpels en ik laat me niet voor de gek houden.

Ban voor 1 week, daarna nog eens proberen een fatsoenlijk bericht te sturen.
Proos schreef:Jelle H. voor een week. Twee waarschuwingen in negen dagen.
Proos schreef:Jelle H. voor de periode van twee weken. De onmacht om normaal te reageren en het op de man spelen zijn de motivatie voor deze ban. Jelle werd al eens eerder gebanned, op 06-09-05 en 22-11-05. De tijd van waarschuwingen is nu dan ook voorbij, we blijven niet aan de gang. Dit is de laatste tijdelijke ban. De volgende keer is het einde lidmaatschap.
Het heeft niet mogen baten, we nemen bij dezen voor onbepaalde tijd afscheid van Jelle.
Je registreert jezelf gewoon opnieuw met de meest onopvallende en verhullende naam "Jelle Ha". Dat valt vast niet op! Vooral niet wanneer je dan direct met de eerste post in een discussie stapt waar je met de vorige username ook al in zat, en reageert op een reactie naar je oude username. Gebruik dan in combinatie met dit alles een internetverbinding uit dezelfde stad en je valt zeker niet op.

Toch maar een ban. En indien er nog een registratie bijkomt zonder mijn toestemming, dan doe ik aangifte. Ik heb daar nu wel voldoende gegevens voor.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik heb vandaag Arjen moeten bannen voor een week.

De staff heeft nadrukkelijk gewaarschuwd na het aangaan van een aantal persoonlijke confrontaties.

Het heeft geen zin om regels te stellen als ze niet worden gehandhaaft.

Ik hoop dat Arjen vanaf 2 november weer positieve bijdragen zal leveren aan het forum.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Een ban voor Harro voor een week wegens het negeren van waarschuwingen van de staff.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Afkoelban voor Sgt. Gallée. Duur: één week.

Discussie is prima, maar niet ongenuanceerd of kwetsend. Tevens hoort er bij een discussie altijd een onderbouwing gegeven te worden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

We gaan voor onbepaalde tijd afscheid nemen van Harro op dit forum.

Deze ban komt voort uit een hele lange optelsom in de geschiedenis van Harro op dit forum. De staff vindt het nu genoeg geweest.

We willen echter wel, ondanks naar onze mening deze niet te voorkomen ban, onze dank uitspreken naar Harro. Harro heeft dit forum van ontzettend veel informatie voorzien en wij zien hem als een kundige bron van kennis. Helaas, maar onvermijdelijk verloren gegaan.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

messemaker voor de duur van één week.

Een hele serie PB'tjes verder zie ik nog geen vooruitgang in het postgedrag. Deze ban geven we om duidelijk te maken dat we niet aan de gang blijven met berichtjes sturen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

frejay is vanaf nu niet meer welkom op het forum. Oplichterspraktijken gaan wij niet ondersteunen door zo iemand toe te laten op het forum.

Het een en ander na te lezen in deze thread.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 voor de duur van één week. Gegeven ivm de harde en persoonlijke signatuur van de berichten van de laatste week, alle waarschuwingen ten spijt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ellen voor onbepaalde tijd. Dit lid kwam bij mij in verband met pb-overlast (stalkgedrag) van een andere gebruiker. Als ik dan beide gebruikers oproep geen enkele pb meer naar elkaar te sturen op straffe van verwijdering van dit forum, dan is het best wel dom als je dezelfde dag nog een pb stuurt om de ander uit te dagen. Het betreffende bericht is na aangeven van de ontvanger in de database geverifieerd.

Einde lidmaatschap.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Abdicktenbasan

Vanwege het verspreiden van (ongewenste) reclame..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Martijn schreef:frejay is vanaf nu niet meer welkom op het forum. Oplichterspraktijken gaan wij niet ondersteunen door zo iemand toe te laten op het forum.

Het een en ander na te lezen in deze thread.
Ban voor onbepaalde tijd voor dessert fox, kloon van Frejay.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Polte, afkoelban van drie dagen. Misschien dat dit helpt de communicatie met moderators en admins wat te verbeteren. Verder neigt een en ander naar art. 4 van de gebruikerovereenkomst.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Inmiddels is voldoende duidelijk dat gebruiker Jutter alleen lid is om een ander lid in de weg te zitten. Er is door dit lid dan ook nog geen enkel bericht geplaatst dat ook maar enigszins gerelateerd is aan WO2. Wat ons betreft is het bij dezen einde lidmaatschap, oftewel een ban voor onbepaalde tijd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik heb vandaag vier bans uit te delen.

Een ban voor een week voor Robert-Jan, wegens arrogant en ronduit irritant postgedrag. Ik ga er vanuit dat dit gedrag anders zal zijn bij opheffing van de ban.

Drie bans van drie dagen voor:

779
Shifty
Polte

Deze bans zijn zowel afkoelban als eveneens een waarschuwing. Ondoordacht grof reageren, kinderachtig gedrag en sfeerverpestend bezig zijn op dit forum hoort niet bij leden die al langer lid zijn van dit forum. Ik geloof niet dat wij zo bekend staan als staff, dat er niets gedaan wordt aan verevelende leden. Iets op deze manier uitvechten met haantjesgedrag dus, levert onnodig veel werk op voor de moderators/ administrators. Vandaar deze ban zodat deze leden volgende keer een andere weg zullen kiezen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gesloten