WW2 vondsten!! Gaaf! Maar......

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Auke J.
Lid

Bericht door Auke J. »

Ik ben met het verzamelen begonnen om de oorlog tastbaarder voor mij te maken, als je al die verhalen leest en de veranderingen die de oorlog voorgebracht heeft, wil je daar gewoon meer van weten! Dankzij het verzamelen heb ik veel over de oorlog geleerd, natuurlijk over de legers en hun uitrusting, maar ook over het dagelijks leven in die tijd en hoe men op de oorlog reageerde. Ik ben zowieso altijd al met geschiedenis bezig geweest. Toen ik uit normandie kwam ( waar we dankzij mij een keer op vakantie zijn geweest ) vond ik het zo bijzonder dat ik alles over wilde weten! Ik weet nu dat je van veel kanten op de oorlog kan kijken, de kant van helden en overwinningen maar ook de kant van angst, dood verraad en wraak. Wat men toen mee maakte is moeilijk te uit te leggen en dat is waarom ik het zo een... ja.. machtige tijd vind... Als ik een nieuw verzamelstuk binnenkrijg denk ik ook altijd; dit is toen gebuikt, in die oorlog waarin bijna iedereen betrokken was. het is gebruikt door een soldaat die misschien even oud als ik was of doodsbang was voor wat komen ging, hoe moet hij het ervaren hebben!

Het klinkt misschien een beetje overdreven en misschien heb ik het verkeerd in woorden uitgelegd, maar zo denk ik er ongeveer over. Door verzamelen houd je je met meer bezig met het leven in die tijd dan je zou denken..
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
viny
Lid

Bericht door viny »

Als ik op plekken kom waarvan ik weet dat er in de WO2 vreselijke dingen hebben afgespeeld en foto's heb gezien van die desbetreffende plekken uit die tijd, zie ik alles voor me. Het bloedvergieten en de angst die ook leeftijd genoten van mij die tijd hebben mee gemaakt.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Luc J.
Lid
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik ben ook een beginnend verzamelaar maar het gene wat me aanspreekt en gemotiveerd heeft om te beginnen met verzamelen is voor een groot gedeelte ook het verhaal wat achter elk orgineel item zit.

Het is heel mooi dat bij deze hobby elk item uniek is, achter elk item zit een ander verhaal dat maakt deze hobby zo mooi en uniek.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Plaats reactie