Games over de WOII

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Bbfreak
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2003, 23:05
Locatie: Veenendaal

Games over de WOII

Bericht door Bbfreak »

Ik heb een idee wat misschien leuk is om te doen.

Zoals iedereen weet spelen veel jongeren spellen dan wel op de consoles of op de pc.
Misschien is het handig om hierop in te springen.
Vooral dan spellen die over wo2 gaan en dat zijn er nogal wat.
Bijvoorbeeld Commandos of Medal of Honor.
2 van mijn favoriete games.
Misschien is het leuk om een gedeelte te maken waarin reviews komen te staan
en een top 10 van meest gespeelde oorlog spellen. En nog veel meer.
Just a thought!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De spelletjes die zogenaamd een realistisch beeld geven van de tweede wereldoorlog doen dat helemaal niet.

Het lijkt me best nuttig om een hoekje vrij te maken waar over de verschillen en de overeenkomsten tussen spelletjes en geschiedenis gepraat kan worden, want ik denk dat door de spelletjes een verkeerd beeld gemaakt wordt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Een speciale afdeling over games op wo2.nl hoeft voor mij allerminst, het heeft eigelijk weinig meer met de Tweede Wereldoorlog te maken. Ik denk dat mensen die per se game-revieuws willen beter af zijn op sites die uitsluitend over spelletjes gaan.

Wat Okke daar zegt vind ik een prachtig idee, aantonen dat computerspelletjes bijlange niet zo realistich zijn. Dat is in mijn ogen goed op een forum, maar niet voor op de site.
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

idd. call od duty is vrij realitisch maar om dit nu op een wo2.nl te gana zetten.

game site vermelden dit ook, dus beetje dubbelop.

en anders kunnen ze het nog altijd op het forum vragen ;)
Bbfreak
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2003, 23:05
Locatie: Veenendaal

Games

Bericht door Bbfreak »

Je hebt me overtuigd. Ik denk kan het altijd proberen. Die feedback over het realisme is wel leuk om een stuk over te schrijven.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nu we het toch over spelletjes hebben; gisteren een hele oude uit de kast gepakt: History Line 1914-1918 (hier te downloaden).

Het spel is technisch een tactisch spelletje. Wat me erg aansprak (en nog steeds aanspreekt) aan dit spel is dat er tussen de missies door een nieuwsbericht komt waarin twee maanden uit de oorlog beschreven worden; zowel de nieuwsfeiten van de oorlog, maar ook ander wereldnieuws, zoals wereldcampioenschappen voetbal en dergelijke.

Ik heb zo'n vorm van informatie verstrekking niet vaak terug gezien. De helpfile van close combat II heeft een uitgebreide globale beschrijving van de tweede wereldoorlog en van de operatie Market Garden, maar ik kan zo snel weinig andere voorbeelden bedenken.

Weten jullie spelen die - naast de inhoud van het spel - de speler informatie geven over de tweede wereldoorlog (of de eerste wereldoorlog)?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Bbfreak
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2003, 23:05
Locatie: Veenendaal

Games

Bericht door Bbfreak »

Ik denk dat elk spel wel een beetje historische informatie geeft.
Natuurlijk gaan deze niet zover als Close Combat.
Spellen zoals Commandos en Medal of Honor laten je situaties
naspelen die echt gebeurd zijn met echte filmbeelden uit de oorlog
vooraf die het mooi maken.
Backfire
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2003, 14:34
Locatie: Veenendaal

Bericht door Backfire »

Ik vind dat oorlogs spellen, ook je iets leren, zoals in Medal of honour en Call of duty , daar speel je operatie's mee enzo... en leer je een beetje hoe en wat..
Bbfreak
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 dec 2003, 23:05
Locatie: Veenendaal

Games

Bericht door Bbfreak »

Dat vond ik ook. En vooral voor kinderen die meer tijd achter games doorbrengen dan achter huiswerk zitten.
Voor mij heeft het iig mijn interesse voor wo2 erg versterkt!
Ik kreeg het gevoel dat ik meer wilde weten en zo is het gekomen!
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

We hebben het er in de staffroom over gehad om een apart gamesforum te maken op wo2. De hele staff was vrijwel tegen, omdat dit naar onze mening niet tegemoet komt aan onze doelstellingen, namelijk kennis en informatie delen over de tweede wereldoorlog. Een game is meer amusement en past daarom niet in ons plaatje. Bovendien zijn we bang dat mensen zich op dit forum aanmelden om lekker over games te praten, dat is niet de bedoeling.

Over games praten kan overigens prima in de babbelbox! Dan heb je zeker kans dat ik er over mee praten kan :)
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Backfire
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2003, 14:34
Locatie: Veenendaal

Bericht door Backfire »

mee eens met die beslissing...

maar heeft martijn zelf wel is een game gespeeld ?? :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik kan u mededelen dat sowieso beide administrators bekend zijn met het actuele spelaanbod :+

:)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Backfire
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2003, 14:34
Locatie: Veenendaal

Bericht door Backfire »

akkoord :)
Plaats reactie