Betreft forum Discussiëren

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Betreft forum Discussiëren

Bericht door Jasper J »

Ik zat met de volgende vraag: is het niet beter het forum deel discussiëren te schrapen?
Daar de emoties zo vaak hoog oplopen en er niet meer normaal gediscussieert wordt.
Ik hoor het graag van jullie...

[Edit Sjoerd] Leestekens toegevoegd en het is 'discussiëren', niet 'discuseren'. Graag wat meer aandacht voor correct taalgebruik in de posts. (geldt voor iedereen)[/edit]
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Aan één kant vind ik het ook een beetje een overbodig maar niet om de reden die jij geeft. Mijn reden is omdat op bijna ieder forumdeel (tot en met de babbelbox toe) met enige regelmaat flink gediscusieerd wordt. Maar aan de andere zijde is een apart forumdeel voor discussie weldegelijk een zeer belangrijk gedeelte van 't forum. Dan is het tenminste duidelijk waar het eigenlijk de bedoeling is om een discussie te voeren.

Dat emotie's vaak (te) hoog oplopen heeft m.i. te maken met het feit dat sommigen waarbij die emoties juist te hoog oplopen (te) weinig discussiëren of alleen hun eigen standpunt willen zien. Dus dat heeft niets met het forumdeel te maken maar met de persoon die gebruik maakt van het forumgedeelte op dat moment. En die kun je niet zo gemakkelijk schrappen (tenzij een mod het nodig vind om je te schrappen...wat volgens mij zelden gebeurd)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Voor mij hoeft dat er niet op. Er zijn sommige mensen die zo goed als alleen daar posten. Dan vraag ik me af, wat doe je op een wo2 forum. In ieder geval, ik kijk en bijna nooit, dus voor mij zou het geen probleem zijn als het weg zou gaan. Denk echter dat de mods het gewoon willen houden.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Betreft forum Discuseren

Bericht door PPL »

Jasper J schreef:Ik zat met de volgende vraag is het niet beter het forum deel discuseren te schrapen?
Daar de emoties zo vaak hoog oplopen en er niet meer normaal gediscuseert word.
Ik hoor hetbgraag van jullie
Een probleem los je nooit op door er voor weg te lopen.
Hoe dan ook, het is de crew ook opgevallen.
Inmiddels wordt er over gesproken hoe we dit anders kunnen aanpakken en/of strakker kunnen moderaten.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

pionier schreef:Voor mij hoeft dat er niet op. Er zijn sommige mensen die zo goed als alleen daar posten. Dan vraag ik me af, wat doe je op een wo2 forum. In ieder geval, ik kijk en bijna nooit, dus voor mij zou het geen probleem zijn als het weg zou gaan. Denk echter dat de mods het gewoon willen houden.
Volledig mee eens!!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik ben het eens met Charly, dat de emoties hoog oplopen heeft niets te maken met het subforum, maar met de gebruiker die de emoties te hoog laat oplopen. Ik ben het ook met hem eens dat dit meestal wordt veroorzaakt door mensen die alleen open staan voor hun eigen mening en met oogkleppen op discussiëren.

Verder snap ik het probleem niet. Als je vindt dat er niet leuk wordt gekeuveld in Discussie, dan kijk je er toch niet? :?
Ik vind bijvoorbeeld niet interessant (tot op zekere hoogte) wat er wordt besproken in Verzamelen en dus kijk ik daar weinig tot nooit.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Als men over actuele onderwerpen wil discussieren, zijn daar genoeg andere site's voor.
Dit is een Wo2 forum, dus wo2 onderwerpen die hier besproken moeten worden.

Maarja, dit is natuurlijk mijn mening.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Nick schreef:Als men over actuele onderwerpen wil discussieren, zijn daar genoeg andere site's voor.
Dit is een Wo2 forum, dus wo2 onderwerpen die hier besproken moeten worden.

Maarja, dit is natuurlijk mijn mening.
Tja, als we zo gaan beginnen kunnen we natuurlijk het hele 'overige fora'-gedeelte wel sluiten... 'WOI' en 'Overige tijdvakken' hebben ook helemaal niks met WOII te maken, laat staan de babbelbox.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je een forum maakt over de kwaliteit van spaken, dan zul je behalve de verschillende spaken ook de fietsen willen bespreken waar die spaken in gebruikt worden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Proos daar moest ik ff over na denken. :wink:

Maar kunnen we dit onderwerp dan ook weer niet direct naar 'Discussie' verplaatsen ? Want het lijkt er aardig op dat het een discussie wordt.

En ik ben het met Zhukov eens; als iets je niet interesseert dan kijk je niet of nauwelijks. Als ik een discussie niet meer interessant vind of ik ben van mening dat ik mijn standpunt duidelijk genoeg heb gemaakt en ik weet dat ik er verder ook niets meer aan heb dan neem ik netjes afscheid van die discussie. (of iets minder net: ik reageer niet meer :oops: )
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind dat het subfora Discussieren zorgt voor een leuke ''afleiding'' in het forum, we hoeven immers niet allemaal recht vooruit naar miliaria te kijken, het moet ook wat speels zijn.. maar wel als hoofddoel militaria hebben...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

sobel schreef:ik vind dat het subfora Discussieren zorgt voor een leuke ''afleiding'' in het forum, we hoeven immers niet allemaal recht vooruit naar miliaria te kijken, het moet ook wat speels zijn.. maar wel als hoofddoel militaria hebben...
Volgens my snap ik je niet helemaal? Dit is een Wo2 forum, met als onderdeel militaria. geen militaria forum met als onderdeel wo2.

Of snap ik je nu verkeerd :roll: ?


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nee, dat klopt, maar het is niet erg om breder naar bepaalde zaken te kijken. De Tweede Wereldoorlog is een gebeurtenis die nog altijd merkbaar is, maar ook kan worden meegenomen om te discussiëren in maatschappelijk perspectief. Dat sommige deelnemers geëngageerd deelnemen, wil ook zeggen dat ze betrokken zijn: en als één van die leden genuanceerder gaat kijken naar dingen dankzij dit forum, dan is dat in mijn beleving maximale winst.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

In principie is ergens anders over discussiëren wel leuk,mischien dat de vaste bezoekers die er vaak discussiëren iets van een bepaalde code kunnen afspreken over hoe er gediscussieert word?
Ik geef toe: ik loop ook wel eens te hard van stapel maar als te veel mensen dat doen, dan gaat dat ten koste van de sfeer ,dat kunnen we toch niet hebben op dit prachtige FORUM :lol:

MVG
Aude Audenda
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik vind het prima om zo'n onderdeel te hebben.

Als je verzamelaars vraagt waarom ze verzamelen, dan zijn er veel die antwoorden dat ze dit doen om de mensen te eren die gestorven zijn voor onze vrijheid, maar ook om maar nooit te vergeten wat er toen gebeurd is en te zorgen dat dit niet nog eens gebeurt.
Er zijn nu eenmaal veel dingen in de maatschappij die hun oorspong in ww2 hebben gevonden, of die lijken op gebeurtenissen die toendertijd hebben plaats gevonden. Hier kunnen mensen verschillende meningen over hebben en deze kunnen ze mooi kwijt in dit onderdeel en zo kan het ook vanuit verschillende standpunten bekeken worden...

Ik zou dus zeggen, houden dat onderdeel!!! ;)

[Edit Sjoerd]Iets meer comma's ingevoegd om de lange zinnen beter leesbaar te maken.[/edit]
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie