Mijn beurt om te brainstormen.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Anders kan je ook verschillende cijfers neerzetten:

cijfer: 3 (Veel te moeilijk te lezen - Pietje)
cijfer: 6 (Interessante materie! - Henkie)
cijfer: 5 (Goede informatie, maar moelijk leesbaar - Gerard)
cijfer: 3 (Inderdaad te moeilijk te lezen - Grietje)
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Voor volwassenen vind ik het ook belachelijk om daar een moeilijkheidsgraad bij te zetten, okke's oplossing is zeer goed, als iemand vind dat een boek te moeilijk is, zal hij dat wel in zijn kritiek weergeven.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Tja Nou hebben jullie mij met goed voor en tegen argumenten toc ook aan het twijfelen gekregen. :(
Misschien dat we het anders maar aan Proos over moeten laten, die is toch de persoon die er zijn best voor moet gaan doen he (Als het bijv. heel moeilijk te programmeren is doen we het niet, als het geen probleem is kunnen we het er best bij zetten).

En voor ALS er een moeilijkheidsgraad bij moet komen, op wiens manier moeten we het dan doen?
Voor kinderboeken kunnen we avi zetten,
Voor andere boeken vond ik vond de maniet van Okke wel goed:
Anders kan je ook verschillende cijfers neerzetten:

cijfer: 3 (Veel te moeilijk te lezen - Pietje)
cijfer: 6 (Interessante materie! - Henkie)
cijfer: 5 (Goede informatie, maar moelijk leesbaar - Gerard)
cijfer: 3 (Inderdaad te moeilijk te lezen - Grietje)
En die van Roel:
We kunnen de moeilijkheids graad ook anders weer geven,

Voor Kinderen tot 10
Voor kinderen tot 15
Voor jeugd tot 18
Voor volwassenen
Voor volwassenen die al kennis over het onderwerp hebben
Oftewel, met een duidelijke betekenis van de cijfers.

Trouwens, je bent toch niet verplicht iets te doen met de moeilijkheidsgraad die gegeven is als jij die niet nodig hebt.. maar dan kan hij er toch voor anderen wel bij staan?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het idee van Okke staat mij wel aan bij alle boeken, en dan bij kinderboeken als extra informatie het avi niveau erbij indien bekend.

Ik zie 't me nog niet programmeren echter, maar ik zal eens kijken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ik moet zeggen dat ik okke's methode een goeie manier vind idd gezien er meer informatie geboden wordt.
ik vraag me alleen af of een "subjectief" cijfer meer bied maar goed...
p.s. ik bedoel subjectief omdat een lezer het cijfer geeft en bij elk boek een ander of meerdere anderen cijfers geven.

anyway..voors en tegens dus
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie