Ik ben blij dat iedereen het zo eens is met mijn ideetje, vooralsnog ben ook ik het met iedereen eens die meegedacht heeft.
Ik ben het eens met het idee dat we het kunnen verdelen in een deel voor kinderen, en een deel voor "ons", maar wie zegt dat wij geen algemeen boek over de 2e wereldoorlog willen lezen, en kinderen wel? En wie zegt dat kinderen geen spreekbeurt willen maken over medailles?
Misschien dat we daarom deze opsplitsing weg kunnen laten, en in plaats daarvan gewoon een aantal categorieën geven:
-De Tweede Wereldoorlog algemeen (boeken die een overzicht geven van de hele wo2)
-Veldslagen (boeken over bijv. Stalingrad, D-day of Pearl Harbor)
-Personen (boeken over specifieke personages)
-Verzamelaars (boeken met info over verzamelen enz.. referentieboeken dus..)
-Uitrusting (boeken over uniformen, medailles, wapens enz..)
-Gebieden (boeken over bepaalde gebieden, steden en landen tijdens wo2)
-Fictie (spreekt voor zich denk ik he?)
- en dan toch misschien nog een categorie 'Kinderen' waarin dan een aantal extreem makkelijke boeken komen te staan aan de hand waarvan je een redelijk spreekbeurtje kunt maken.
Ik vind WOII-Bibliotheek ook een leuke benaming, ik stel dan ook voor dat we die naam voorlopig even aanhouden.
Verder wil ik nog even zeggen, dat ik absoluut geen genie ben in het maken van sites, databases etc. Dus ik ben niet de juiste persoon om hier mee aan de slag te gaan, maar misschien is er iemand anders die zich ter beschikking wil stellen? Anders zullen we moeten wachten tot proos wat tijd over heeft.
Ow vergeet ik trouwens bijna even te zeggen dat in mijn gedachte de bibliootheek dezelfde lay-out heeft als de gallery, en dus ook op dezelfde manier werkt. Maar ja, de woorden 'in mijn gedachten' zeggen veel bij mij.
Michel.