Nieuwsbrief

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Nieuwsbrief

Bericht door Proos »

Eigenlijk zoek ik een aantal mensen die zich bezig willen houden met de nieuwsbrief. Dat moet eigenlijk een interessant iets worden, met daarin nieuwtjes, museumtips, leestips, hoogtepunten op het forum, veranderingen op de site, weetjes etcetera.

Op het moment is er een mailinglijst met 432 deelnemers. Die wil ik gaan ontbinden, omdat er een mogelijkheid bestaat dat er mensen op staan die nooit om mail hebben gevraagd. Overigens hadden we vóór deze lijst nóg een lijst, maar die was toen verloren gegaan bij de "grote server crash" een hele tijd terug.

Ik wil dus die 432 mensen mailen dat de mailinglijst opgeheven wordt en dat men zich opnieuw kan aanmelden. Er komt een ander systeem, waarbij we zeker weten dat een adres door de juiste persoon wordt goedgekeurd. Er wordt een dynamische code meegegeven aan de e-mail.

Op het moment ben ik nog bezig met het zoeken naar een geschikt systeem, maar wil wel alvast peilen of er gegadigden zijn die de nieuwsbrief willen gaan doen.

Laat hier even van je horen als je interesse hebt of ideeën!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik wil op zich wel meedoen met de nieuwsbrief. Lijkt me wel leuk om regelmatig iets te schrijven, in plaats van op ad hoc basis
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik wil ook weleens wat schrijven, maar ik weet niet of dat van de kwaliteit is die jullie willen. ;)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Mooi mooi :D

Naast schrijvers zoek ik ook een hoofdredacteur, die het een beetje regelt allemaal. Iemand?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wel bedankt, maar dat is niets voor ons, aangezien het "off-server" is. Ik wil niet het risico lopen dat de mensen op de mailinglijst opeens spamkrijgen. Ook kun je waarschijnlijk niet gemakkelijk migreren wanneer je wilt of gaat men na verloop van tijd een financiele bijdrage vragen.

Maar toch bedankt voor de suggestie.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Kan niet wachten om te beginnen :P. Zeg maar wat je van me verwacht en ik zal kijken of dat binnen mijn kunnen ligt
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik ben ook bereid om mee te werken hoor! :P

Bjorn.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

op zich zou ik wel voor de lol hoofdredacteur willen zijn. kijken of ik ga snappen hoe dat allemaal in zijn werk gaat enzo..:)
maar hoevaak moet ie uitkomen?
en hoelang moet ie zijn?
wat moet erin staan?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik dacht persoonlijk aan twee, drie of vier keer per jaar. Anders worden de mensen helemaal gek van ons.

Even wat meer info.

Waarom moet de huidige mailinglijst verdwijnen?
Mensen die voorheen inschreven op de nieuwsbrief vulden op de website een e-mailadres in. De mailserver ontving dit mailtje en stuurde naar het opgegeven adres een mailtje met daarin de instructie om de reply'en als je écht lid wilde worden. Het reply-adres ontvangt mail en voegt ALLE mail die het ontvangt toe aan de mailinglijst. Dus ook mensen die door een virus bijvoorbeeld een bericht sturen naar dat adres.

Wat moet de nieuwe mailinglijst dan wel doen?
De nieuwe mailinglijst gaat voor een groot deel hetzelfde. Op de website wordt een e-mailadres opgegeven. Ook deze keer krijgt het opgegeven adres een e-mail, maar deze keer met link erin met een unieke code. Alleen door op die link te klikken wordt het lidmaatschap voltooid. Zodoende weten we zeker dat het door een persoon wordt bevestigd. Ook het afmelden gaat makkelijker, door een eenvoudige link onderaan.

Wat doen we met de oude mailinglijst?
De 432 huidige leden krijgen nog 1 nieuwsbrief. In die nieuwsbrief staat aangegeven dat men GEEN nieuwe nieuwsbrieven meer gaat ontvangen, omdat we niet zeker zijn of men zich echt heeft opgegeven. Er komt een verwijzing naar de site waar men zich eventueel GRATIS opnieuw kan aanmelden.

Wat komt er in een nieuwsbrief?
In de nieuwsbrief komen onder andere:
  • Nieuwe onderdelen/ontwikkelingen op de www-site, denk bijvoorbeeld aan de nieuwe tijdlijn
  • Interessante topics op het forum
  • Leestips
  • Museumtip
  • Een column oid
  • Een "weetje" over WOII
  • En andere info
Wat voor nieuwsbrieven zijn er al eens ooit verzonden?
De enige beetje redelijke nieuwsbrief die ooit verzonden is dateert uit februari 2003. Te bekijken op http://data.wo2.nl/nieuwsbrief/nr1.htm

Wat zou een "hoofdredacteur" moeten doen?
  • De hoofdredacteur beheerst de Nederlandse taal tot in de puntjes en haalt alle spelfouten en dergelijke uit de teksten.
  • Hij bepaalt ook welke teksten geschikt zijn, kort ze eventueel in en maakt een volgorde.
  • Ook het aansturen van de schrijvers, mensen benaderen om iets te schrijven en dergelijke hoort erbij.
Het uiteindelijke versturen gaat in samenwerking met mij, aangezien ik voor de techniek zorg.

Het is natuurlijk niet zo dat de hoofdredacteur er alleen voor staat!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Proos schreef:Ik dacht persoonlijk aan twee, drie of vier keer per jaar. Anders worden de mensen helemaal gek van ons.
Goed plan! dan ben ik niet meer in mijn eentje maf. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Na nader overleg middels een ander medium is met Benmaf afgesproken dat hij het gaat leiden. Of het lijden wordt weten we nog niet ;)

Enfin, we willen benaderukken dat iedereen kan meehelpen, maar Benmaf is in deze contactpersoon voor zaken over de nieuwsbrief!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik wil best meehelpen met opperhoofdredacteur, meneer Benmaf, om teksten na te kijken, in te korten of op leesbaarheid te controleren.

Ik heb zelf geen grote inspiratie om zelf stukken te schrijven, maar wie weet krijg ik eens inspiratie om een stukje toe te voegen...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

okke schreef: meneer Benmaf
hij zei meneer tegen me
:)
okke schreef: Ik heb zelf geen grote inspiratie om zelf stukken te schrijven, maar wie weet krijg ik eens inspiratie om een stukje toe te voegen...
Idd you never know Okke; en ik zie het met hoop tegemoet.

En over dat meehelpen met nakijken : erg graag Okke.
Want als het over taal gaat en over dingen verwoorden dan erken ik mijn meerdere in je ;)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

Proos schreef:
Wel bedankt, maar dat is niets voor ons, aangezien het "off-server" is. Ik wil niet het risico lopen dat de mensen op de mailinglijst opeens spamkrijgen. Ook kun je waarschijnlijk niet gemakkelijk migreren wanneer je wilt of gaat men na verloop van tijd een financiele bijdrage vragen.

Maar toch bedankt voor de suggestie.
weet ik, ik ben ook op zoek naar prog. wat je op je eigen serven kan draaien maar kan zo 1 2 3 nix vinden.

als je iets gevonden heb :wink: :wink: :wink:
hoor ik het graag
Plaats reactie